img234

img234



Ufile zawarte w punkcie 4 .realizowane są głównie w. czasie za-1 jęć, których treść wprowadza w problematykę życia społecznego, dostarcza przykładów właściwego postępowania, wpływa na kształtowanie uczuć. Będą to takie zajęcia, jak słuchanie utworów literatury dziecięcej i oglądanie obrazków o odpowiedniej treści, wykonywanie upominków dla kolegów lub osób dorosłych, przygotowanie niespodzianki dla chorego kolegi, zajęcia związane z opieką nad młodszymi dziećmi, hodowla roślin, zwierząt itp.

Osiąganie celów wymienionych w punkcie 5 możliwe jest przez prowadzenie zajęć poświęconych swobodnym wypowiedziom dzieci, omawianie treści obrazków, rozmowy, ćwiczenia słownikowe, układanie przez dzieci opowiadań na podany temat, naukę wierszy, inscenizowanie utworów literatury dziecięcej.

Cele podane w punkcie 6 osiągnąć można wyzyskując różnorodną działalność dzieci, szczególnie zabawy oraz zajęcia, głównie z dominacją aktywności umysłowej i plastycznej. Ponadto muszą być organizowane zabawy i ćwiczenia specjalne — uwzględniające rozwijanie procesów analizy i syntezy słuchowej, wzrokowej, poznawanie liter i utrwalanie kształtowanych umiejętności.

W punkcie 7 podane zostały cele, które uzyskane są za pomocą wszystkich zajęć ruchowych, muzyczno-ruchowych, ćwiczeń ortofo-ńicznych i liczbowych, zajęć plastycznych, szczególnie zaś technicznych, które wymagają posługiwania się narzędziami, a także wszelkich zajęć zawierających elementy pracy użytecznej, jak sprzątanie, naprawianie pomocy i zabawek, prace hodowlane.

Wreszcie cel uwidoczniony w punkcie 8 dotyczy takich zajęć, jak słuchanie muzyki, utworów literatury pięknej — poezji i prozy, oglądanie przedstawień teatralnych oraz dzieł .sztuki (reprodukcji obrazów artystycznych, rzeźb, ceramiki itp.).

Cel podany w punkcie 9 realizowany jest wówczas, gdy w toku wszystkich zajęć pamiętamy o zasadzie pracy indywidualnej z dziećmi i stwarzamy warunki do różnorodnej działalności, odpowiadającej możliwościom i zainteresowaniom poszczególnych wychowanków.

Wymienione powyżej cele o charakterze ogólnym mogą być zrealizowane tylko wtedy, gdy w sposób właściwy i świadomy dąży się do realizacji celu szczegółowego, zawartego w konkretnym zajęciu. Stwierdzenie to wyjaśni dokładnie przykłady przeprowadzonych z dziećmi zajęć i ich analiza.

Pierwszy przykład to rozmowa przeprowadzona z całą grupą 5-latków po wycieczce do lasu jesienią. Celem szczegółowym i specyficznym tego zajęcia było uporządkowanie wiadomości dziecięcych uzyskanych podczas wycieczki, uściślenie ich, wytyczenie planu dalszej pracy w związku ze zbiorami przyniesionymi z wycieczki.

Zarówno wycieczka, jak i rozmowa stanowiły elementy szerszego tematu Jesień w ogrodzie, w polu i w lesie. Realizacja tego tema-

38


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img234 Ufile zawarte w punkcie 4 .realizowane są głównie w. czasie za-1 jęć, których treść wprowadza
img234 Ufile zawarte w punkcie 4 .realizowane są głównie w. czasie za-1 jęć, których treść wprowadza
Działania te realizowane są głownie w ramach seminariów, wykładów otwartych, a także jako wspomagani
o gospodarka nakazowa - procesy gospodarcze regiiowane są głównie regulowane za pomocy różnego typu
5.2 Wyjaśnienia do siatki zajęć Ogólne wyjaśnienia są zawarte w punkcie 3.9. Uwaga: Na III roku co n
Ogólne wyjaśnienia są zawarte w punkcie 3.10. Uwaga: Na III roku co najmniej trzy spośród czterech w
2.2    Sterowanie bramami. Wymagania dla sterowania bramami są także zawarte w punkci
Z punktu widzenia menadżera istotne są informacje o czasie realizacji całego przedsięwzięcia oraz o
11. Oświadczam, że dane zawarte w punkcie 1,2, 3 są zgodne z dowodem
Nowe media są w ostatnim czasie obszarem zainteresowań wielu autorów, zarówno polskich, jak zagranic
Nowe media są w ostatnim czasie obszarem zainteresowań wielu autorów, zarówno polskich, jak zagranic
skanuj0013 (36) Produktami rozpuszczania siarczków podgrupy B w alkaliach są głównie: siarkosole (ti
skanuj0070 144 Resocjalizacja przestępców seksualnyclfl rodzinnej stosowane są głównie w dwóch przyp
Tabela 11. Uniwersytety, Wydziały przyrodnicze, kierunki studiów na których realizowane są przedmiot

więcej podobnych podstron