img26801 djvu

img26801 djvu



Oj prasuję, oj prasuję!

Rąk do pracy nie iałuję,

W dobrym ogniu grzeję duszę,

Bo się spieszyć bardzo muszę.

(Ze śpiewnika J.

6. Ukończona sprawa cała.

.Tui bielizna czysta, biała.

Lecz od prania ręce bolą,

Niech więc dzieci się nie smolą: Warnkówny i L. Jahołkowskiej).

Rachunki. Liczenie, jak poprzednio. Odejmowanie w zakresie —20 na rzeczach i z pamięci bez przekroczenia dziesiątki. Ćwiczenia trakt yczne. Zabawa w kupowanie, i sprzedawanie. Sprawdzanie na ablicy.

Liczenie, połączone z akcentowaniem i stukaniem z powrotem

dwójkami: 20; 19, 18; 17, 16; 15, 14; 13, 12; 11, 10;

trójkami: 20; 19, 18, 17; 16, 15, 14; 13, 12, 11; czwórkami i t. d. Mliozanie dwójkami, trójkami, czwórkami i t. d. od 20—1.

Gimnastyka w sali gimnastycznej. Ćwiczenia wstępne z urucho-nieniem całego ciała. Ustawianie jak poprzednio. Które widziało jak Dama prała bieliznę przy rzece (stawie). Chodź pokaż nam, jak się to lierze. TT. Przysiada nisko i wykonuje ruch prania. N. To samo wszyscy! fuż bielizna wyprana, trzeba ją wykręcić. Który to zrobi? U. wstaje loehyła się i udaje wykręcanie bielizny i odkładanie na bok. To samo rszyscy. A teraz trzeba bieliznę wyprostować i powiesić na sznurze, iby wyschła. Który to pokaże? Oburącz strzepuje, prostuje i wiesza, lodskakując wysoko. To samo wszyscy. (3 razy). Dalsze ćwiczenia lobrane z poprzednich. — Zabawa: (zwłaszcza dla szkół żeńskich) ,P r a c z k a“.

Dzieci stoją w kole, śpiewają, i naśladują czynności praczki, pra-lie, wykręcanie, rozttrzepywanie, Mieszanie, maglowanie i prasowanie tielizny.

W klasie ćwiczenia zestauńone z poprzednio przerobionych.

Tydzień XXVIII.

Nauka rzeczy ojczystych. Krótka rozmówka o u r z ą -lżeniu i o przyborach szkolnych. — Przypomnienie obo-dązkÓAY ucznia, o zachowaniu się uczniów Mr szkole i na ulicy na tle szytanych ustępów. — Gdzie teraz jesteście? Co tu robicie? Kim więc psteście? — Na której ulicy jest nasza szkoła? Jak się nazywa nasza izkoła? Szkoła jest zwykle wybudowana w środku wsi (miasta). Jakie sprzęty są w szkole? Do czego służą? Trzeba je szanować, bo ;o własność wszystkich! I inne dzieci, później będą ich potrzebowały. Ko mieszka w szkole? (Nauczyciel, tercjan). Jakie przybory do nauki na każdy uczeń? Jak się z niemi ma obchodzić? i t. d.

Czytanie stat. ust.: Do szkoły. — Czytanie częściami z objaśnieniem i opowiadaniem. Wyprowadzenie nauki. Czytanie wzorowe i ćwiczenie w czytaniu.

Ćwiczenia piśmienne. Jaka powinna być moja książeczka? — Otlpisy z książki i tablicy.

Dyktaty. Jestem uczniem (uczenicą). Chodzę do pierwszej klasy. Po wakacjach będę chodzil(a) do drugiej klasy.

Rozanowa o p o r a c h roku w ogólności, a o wiośnie ł szczególności. Roboty wiosenne w ogrodzie. -—


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
P1060315 Bezrobocie ukryte - głównie na wsi (nadmiar rąk do pracy, dawniej - przerost administracji)
ABCD0020 (2) Żelazne prawo płac Każdy wzrost dobrobytu mas wywołuje wyższy przynoś naturalny nadmiar
DSC96 WŁAŚCIWE PRZYGOTOWANE RĄK DO PRACY ORAZ ODPOWIEDNIA ICH HIGEMA -podczas pracy nie nos się bi/
Przygotowanie rąk do pracy Rekomendacje WHO 2009 A.    W bezpośrednim kontakcie z pac
Przygotowanie rąk do pracy© Paznokcie naturalne, krótko obcięte, bez lakieru •/U hemodializowanych
Przygotowanie rąk do pracy© Paznokcie naturalne, krótko obcięte, bez lakieru© Oddział: ITN, New
Przygotowanie rąk do pracy® Ręce bez biżuterii £5 pierścionki, obrączki: ■ skóra pod pierścionkiem
Przygotowanie rąk do pracy© Zdrowa skóra rąk, zdrowe paznokcie © Oddział: ITN, Szpital Uniwersytecki
Przygotowanie rąk do pracy Obecność zmian skórnych    ^ % (liszajec, ropne zmiany
Kryzys gospdarczy Opustoszenie wielu obszarów dotkniętych dżumą ( brak rąk do pracy), tworzenie sięt
IMG93 (7) 158 ły Bożej, rym bardziej żebranie jest dla kogoś zdolnego do pracy nie tylko objawem g
Zdjęcie005 Czynnkl udzke. wyszkolenie robotnicy. Ocena:    = i ^ do pracy nie stwi
CCF20140127007 ły Bożej. Tym bardziej żebranie jest dla kogoś zdolnego do pracy nie tylko objawem g
■    ■ H i oj I ■ I ma cierzodwrotna do macierzy i 111 wektor (n*2) elementowy, w
DSCN1676 OJ l.j. Krzepnięcie oaiewu części odlewu. Jeżeli do nadlewu nie jest dołączony wlew doprowa
P5281011 OJ KuąHt AtwmI do InMurai mriuafno pod red. D. Dirgen i M. !nl»nm. / T.HUA2UHSabina Ci

więcej podobnych podstron