1

1



Część druga

Teoria konsumpcji

Społeczna logika konsumpcji Egalitarna ideologia dobrobytu

Cały dyskurs na temat potrzeb wspiera się na naiwnej antropologii: antropologii naturalnego dążenia do szczęścia. Szczęście, wypisane ognistymi zgłoskami w każdej choćby najbardziej pozbawionej znaczenia reklamie wycieczki na Wyspy Kanaryjskie czy soli kąpielowej stanowi absolutny punkt odniesienia dla społeczeństwa konsumpcji, jest ścisłym odpowiednikiem zbawienia. Czym jednak jest owo szczęście z taką ideologiczną mocą nawiedzające nowoczesną cywilizację?

Również tutaj należałoby zrewidować wszelkie narzucające się spontanicznie koncepcje. Ideologiczna siła pojęcia szczęścia nie wynika z właściwej każdej jednostce naturalnej skłonności do osiągnięcia go dla niego samego. Z perspektywy socjologiczno-historycznej za jej źródło uznać należy fakt, żc mit szczęścia

45


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Szczegółowy opis przyznanej punktacji ECTS - część BBADANIA KONSUMENCKIE ECTS: 2
Ciało w kulturze konsumpcyjnej 1 ke FeallterstoneCiało w kulturze konsumpcyjnej W The Ditcounc of Di
P1060008 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził badanie wśród opinii publicznej na te
zadanie 3 Rysunek przedstawia sytuacje pewnego konsumenta, przeznaczającego cały dochód na konsumpc
85476 P200910 110003 — —* ..aułu nawyki konsumpcyjne i sama zamożność społeczeństw, które stać na z
79% konsumentów wybiera filmy zamiast czytania opisów na temat produktów Ludzie spędzają
PZK082 82 PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH ono bardzo owocne ze względu na możliwość określenia ko
PZK102 102 PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH miała postać zwykłej reklamy telewizyjnej. Na razie ch
PZK158 158 PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH 7.5.    111 Dlaczego ludzie wydają pien
PZK262 262 PSYCHOLOGIA ZACHOWAŃ KONSUMENCKICH dysonans poznawczy (cognitive dissonance) - polega na
P1011013 60 Zachowania konsumentów w świetle teorii I badań empirycznych Mając na uwadze odmienny po
Korzyści: oddzielenie konsumpcji od produkcji; osiągnięcie punktu leżącego na wyższej krzywej

więcej podobnych podstron