img013

img013



-    d. rodzinną, obejmującą ocenę ważnych dla praktyki pielęgniarskiej danych o rodzinie i poszczególnych jej członkach

-    d. klasy szkolnej, stawianą w środowisku nauczania

-    d. grupy pracowników, stawianą w środowisku pracy, zatrudnienia

-    d. mieszkańców instytucji opiekuńczej, uzupełniającą dane diagnoz indywidualnych mieszkańców, np. dps,

3.    diagnoza społeczności lokalnej

Tvnv diagnozy- odnosi się do tego, co stanowi jej treść, na czym diagnoza jest skoncentrowana :

X diagnoza klasyfikacyjna (typologiczna) określa cechy diagnozowanego przedmiotu, np. jego stan objawy w celu zakwalifikowania go do konkretnej kategorii, np. kwalifikacja do grupy osób niepełnosprawnych, otyłych

Z diagnoza przyczynowa jest skoncentrowana na wyjaśnianiu przyczyn określonego stanu, np.

braku adaptacji, nadmiernej masy ciała, małej aktywności fizycznej X diagnoza prognostyczna ma określić przewidywane zmiany iub tendencje rozwojowe danego stanu, np. zagrożenie chorobą nowotworową

4.    diagnoza fazy ma za cel rozpoznanie fazy, do której można zaliczyć analizowany stan, np. nadwagę otyłość. Odpowiada na pytanie, czy jest to faza zagrożenia chorobą faza choroby zaawansowanej czy też faza terminalna

5.    diagnoza znaczenia zajmuje się wyjaśnianiem :

-    jakie znaczenie ma stan aktualny dla dalszych procesów zdrowia i choroby -jakie subiektywne odczucia i oceny pacjenta wywołuje jego aktualny stan.

17. Omów cechy poprawnej diagnozy i biedy w formułowaniu diagnozy.

Cechy diagnozy pieleoniarskiei

X diagnoza powinna być zwięzła i jasna, a więc czytelna i zrozumiała;

Z diagnoza powinna uwzględniać:

O stan negatywny lub stan zagrożenia zdrowia osoby diagnozowanej, wymagający

podjęcia działań pielęgnacyjnych polegających na ograniczaniu, likwidowaniu zagrożeń i wspomaganiu zdrowia,

□ stan pozytywny, pozwalający na aktywizowanie podopiecznych (lub jego rodziny)

3. formułowaniu diagnozy służyć może stosowanie następujących określeń:

zmiana w.....uszkodzenie, nadwerężenie.....zagrożenie ..... niezdolność do.....brak .....

zaniechanie, niemożnośćdeficyt..... ograniczenieobniżenie, osłabienie.....przerwanie

.....zakłócenie w.....trudność w.....zmniejszenie, zredukowanie..... brak udziału

niestosowanie się do.....nieodpowiedni.....niewystarczający ..... lęk, obawa ..... zdolność do

.....zachowanie (czego).....utrzymanie.....akceptacja.....chęć, motywacja do....;

np. zmniejszenie łaknienia, niestosowanie się do zaleceń związanych z dietą

4. diagnoza powinna w swoim sformułowaniu koncentrować się na człowieku - osobie diagnozowanej; np. zakłócenia snu pacjenta ze względu na hałas i włączoną telewizję

X diagnoza może być przedstawiona w formie opisowej, zwłaszcza wtedy gdy nie ma pełnych informacji o czynnikach sprawczych lub gdy różne elementy stanu pacjenta mogą wzajemnie na siebie oddziaływać i warunkować się;

11


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
15.    Wnioski są zaleceniami, wskazówkami dla praktyki pielęgniarskiej/położniczej.
skanuj0030 (63) 354 Pediatria. Podręcznik dla studentów pielęgniarstwie Zaburzenia przedniego płata
skanuj0013 (224) 126 Pediatria. Podręcznik dla studentów pielęgniarsŁ JObjawy, czyli jak rozpoznać B
skanuj0015 (209) 128 Pediatria. Podręcznik dla studentów pielęgnia Rycina 7.9. Mononukleoza zakaźna

więcej podobnych podstron