11160 ObrazX0

11160 ObrazX0



ZICŁIMY SU DOŚWUpgrfmMl


Kilka


refleksji


Oceniając zachowanie uczniów, zawsze czujemy niesmak.

j Iwona Jabłońska


(XI denerwuje zarówno nas. jak i naszych uczniów. A i tak nic daje rezultatu. Uwagi w* ne zabierają CttS rajce, dekoncentruj* ucznim i wciąż niewiele puenafają. Daed «z>n«jąaę przyzwyczajać do takich sytuacji. a proMetn nadal istnieje.


Wszyscy wiemy, że należy brać pod uwagę kulturę osobistą, aktywność uczniów, każdy uczeń inaczej odbicia uwagi, inaczej dostosowuje się do szkolnych obowiązków.

Jak poradzić sobie z tym problemem? Najlepiej, jeśli wszyscy wspólnie wypracujemy swoisty kodeks postępowania.

Sumo przeczy lunie Kodeksu ucznia i zapoznanie dzieci z ich piawami i obowiązkami jest mało skuteczne.

Uczniowie jednej klasy bywają różni, wychowują się w środowiskach rodzinnych o odmiennych tradycjach. Czasem dzieci rozmawiają. nie słuchają nauczyciela i swoich rówieśników. przez co wiele tracą / zajęć. Przynoszą do szkoły przeróżne zbędne „cacku", chwalą się. a koleżanki i koledzy zazdroszczą. Wówczas zamiast skupiać się nad tym, co istotne, myślą, czy rodzice kupią im podobne. Niekiedy nic chcą ze sobą siedzieć.

Jak na to reagujemy - my. nauczyciele? Zwracamy uwagę i przywołujemy do porządku. Gdy to nie skutkuje, podnosimy glos,

fcrkra-

Dobre rozwiązanie

Długo zastanawiałam się nad dobrym ramią, omem tego dylematu z pożytkiem dla siebie i dla dobra moich uczniów. Inspiracją do «ych rozważań były „moje kłusowe dnecT We wrześniu, po około dwóch tygodniach nauki, na jednym z zajęć zapytałam swoich uczniów, jak czują się w szkole, n następnie powiedna-liun im. że dziś porozmawiamy o prawach i obowiązkach ucznia. Na początku poinformowałam ich, że uczniowie posiadają Kodeb ucznia, wyjaśniłam, co to takiego, a następnie zapytałam, czy wiedzą, co to są praw a dziecka, czy wiedzą, jakie uczniowie mają prawa, a jaku obowiązki. Usłyszałam różne odpowiedzi, Bp-Jesi to coś, co sif należy dzieciom, mant fmiwo spokojnie zjeSd posiłek, nie chff, żeby klot mm bil lub przezywał... Wystarczyło te prośby i życzenia dzieci utożsamić z odpowiednim prawem. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że chct być dobrze traktowani, doceniani, wysłucham. TVIko jak to zrobić, skoro zdarzają się prtjto sytuacje. Dzieci zaproponowały zawarcie amo wy. Założyliśmy Klub Am Supełkowe** acy dostali swój sznurek z pięćdńrwęa**



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0010 (303) I ANNA KUCZYŃSKAPROBLEM OCENY OSIĄGNIĘĆ I ZACHOWANIA UCZNIÓW - FUNKCJE, FORMAI KONT
PICT5876 nauczyciele oswajaj;) się w końcu / ujemnymi cechami zachowań uczniów i pr/c-staj.-) się ni
PICT6359 33. Rozumienie ziomic wiedzy, w zachowaniach uczniów, w ich postawach, działaniach, itp. Mo
CCF20090605008 zachowań uczniów. Własny system warto rozwijać głównie wtedy, gdy pragnie się w ciąg
Regulamin zachowania UczniówCLXIII Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie Uczniowie: 1.
12874 skanuj0010 (303) I ANNA KUCZYŃSKAPROBLEM OCENY OSIĄGNIĘĆ I ZACHOWANIA UCZNIÓW - FUNKCJE, FORMA
(czyli uczniowie nie zostali powiadomieni o wymaganiach edukacyjnych i kryteriach oceny zachowania,
PICT6359 ziomic wiedzy, w zachowaniach uczniów, w ich postawach, działaniach, i(p Można powiedzieć,
14. a 15. kwietnia 2015 sekcja I dr Małgorzata Bereźnicka Niewłaściwe zachowania uczniów wobec
CCF20090605008 zachowań uczniów. Wiasny system warto rozwijać głównie wtedy, gdy pragnie się w ciąg
KONSPEKT ZAJĘĆ BEZPIECZNIEJ Z PRĄDEM - NR 3 By prąd się dla nas nie zachował groźnie, Zawsze ją z gn
Wysokość zachowku Wysokość zawsze określa się w oznaczonej kwocie pieniężnej. Kwota ta zależy
NAUCZYCIELU GDZIE MIESZKASZ 02 Jan Chrzciciel (do swoich uczniów): Zawsze wiedziałem, że musi przyjś

więcej podobnych podstron