Spdhring W.: QuaUtative Sozialforschung. Stuttgart 1989.
Strzelecka A.: Konstruowanie indywidualnych charakterystyk pedagogicznych W: Z metodologicznych i empirycznych problemów pedagogiki. Poci red. B Źcchowskicj. Katowice 1990.
Suhrwcicr H.: BcurtcHung geschddigter Kinder. Berlin 1976.
Sułek A.: Eksperyment w badaniach społecznych. Warszawa 1979. Szczepański J.: Dic biografsche Methode. W: R. Koning (red.): Handbuch der empirischen Sozialforschung. Stuttgart 1967.
Szczepański J.: Metoda dokumentów autobiograficznych w naukach społecznych.
„Kultura i Społeczeństwo” 1970a, nr 1.
Szczepański J.: Elementarne pojęcia socjologii. Wyd. 2, Warszawa I970b. Szostkiewicz S.: Procedury i techniki badań socjologicznych (Skrypt). Wyd. 2 poprawione i uzupełnione, Warszawa 1961.
Sztabiński P.B.: Aranżacja wywiadu. W: P. Dani łowicz, Z. Sawiński. F. Sztabiński i inni Podręcznik socjologicznych badań ankietowych. Warszawa !992a. Sztabiński P.B.. Prowadzenie wywiadu. W: I*. Daniłowicz, Z. Sawiński. F. Sztabiński i inni: Podręcznik socjologicznych badań ankietowych. Warszawa 1992b.
Sztumski J.: Ustęp do metod i technik badań społecznych. Wyd. 5 zmienione i uzupełnione. Katowice 1999.
Szuman S.: O sztuce i wychowaniu estetycznym. Warszawa 1962.
Szuman S.: Znaczenie dzienników młodzieży jako źródła poznania jej psychiki oraz metoda korzystania z tego źródła opracowania materiałów. W: Materiały do nauczania psychologii. Pod red. L. Wołoszynowcj. Seria III, t. 2, Warszawa 1973.
Szustrowa T.: Swobodne techniki diagnostyczne. Warszawa 1987.
Śliwcrski B.: Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków 1998.
Tausch R.t Tausch A.M.: Gesprdchspsycholherapie. Einfiihlsame hilfreiche Gruppen- und Einzelgesprache in Psychotherapie and alltdglichcn Leben. Wyd. 8 uzupełnione, Góttingcn 1981.
Thomac U.: Beobachtung undBeurteilung von Kindem und Jugendlichen. Wyd. 11, Haseł 1973.
Thomas W.I., Znaniecki F.: The Polish peasant in Europę and America. New York 1958.
Tomaszewski T.: Główne idee współczesnej psychologii. Wyd. 3 poprawione, Warszawa 1998.
TopolskiMetodologia historii. Wyd. 3 poprawione i uzupełnione. Warszawa 1984. Travers R.M.W.: An introduction to educational research. Wyd. 2, New York 1964.
Turlejska B.: Monografia pedagogiczna i studium przypadku. W: Orientacje »v metodologii badań pedagogicznych Pod red. A. Palki, Kraków 1998.
Tyler L.E.: Testy i pomiary w psychologii. Warszawa 1967.
Tyszkowa M.: Zachowanie się dzieci szkolnych w sy tuacjach trudnych Wyd 3, Warszawa 1986.
Wall W.D.: Wychowanie i zdrow ie psychiczne. Warszawa 1960.
Wallcn R.W.: Psychologia kliniczna. Warszawa 1964
Weber W. : Wegezum helfenden Gcsprdch. Gesprdchspsychotherapie in der Pra-xis. Wyd. 9. Munchcn 1991.
Wejland A.P.: Kwestionariusz. W: P. Daniłowicz, Z. Sawiński, F. Sztabiński i inni: Podręcznik socjologicznych badań ankietowych. Warszawa 1992.
Węglińska M.: Wiedza matek o postawach i motywacjach dzieci w młodszym wieku szkolnym. Szczecin 1999.
Withall J.: The dewiopment of a teacher for measurement of social cmotional climate in classroom. „Journal of Expcrimental Education" 1949. vol. 17.
Witzcl A.: Verfahren der qualitativen Sozialforschung. Cberblick und Altemati-vcn. Frankfurt 1982.
Wlodarck J., Ziółowski M.: Teoretyczny i empiry czny status metody biograficznej we współczesnej socjologii. W: Metoda biograficzna w socjologii. Pod red. J. Włodarka i M. Ziółkowskiego. Warszawa Poznań 1990.
Woodworth R.S., Schlosbcrg H.: Psychologia eksperymentalna. Tom 1, Warszawa 1963.
Wright H.T.: Obserwacyjne metody badania dziecka. W: Podręcznik metod badania rozwoju dziecka. Pod red. P.H. Musscna. T 1, Warszawa 19"0.
Wujek T.: Wykorzystanie dokumentów' w pedagogicznych badaniach środow iskowych. W: Metodologia pedagogiki społecznej. Pod red. R. Wroczyńskiego iT. Pilcha. Wrocław 1974.
Zaborowski Z.: Wstęp do metodologii badań pedagogicznych Wrocław 19”3.
Zaczyński W.P.: Rozwój metody eksperymentalnej i jej zastosowanie u dydaktyce. Warszawa 1967.
Zaczyński W.P.: Raz jeszcze o statusie ontologiczno-metodologicznym pedagogiki. „Ruch Pedagogiczny” 1984, nr 5-6.
Zaczyński W.P.: .Metodologiczna tożsamość dydaktyki. Warszawa 1988.
Zaczyński W.P.: Praca badawcza nauczyciela. Wyd. 4, Warszawa 1995
Zaczyński W.P.: Statystyka w pracy badawczej nauczyciela. Warszawa 1997.
Zaczyński W.P.: Zasady badań pedagogicznych. W: Pedagogika ogólna i subdy-scypliny. Pod red. L. Turosa, Warszawa 1999.
Zaręba E.: Analiza treści w badaniach pedagogicznych. „Ruch Pedagogiczny” 1984, nr 5-6.
329