17625 skanuj0073 (22)

17625 skanuj0073 (22)



76

MIKOŁAJ MADUROWICZ

W ten sposób stymulujące dla wyobraźni granice przeobrażają się w obezwładniające bariery stereotypu. Czy w takim razie turysta powinien dysponować odpowiednim przygotowaniem na tyle twórczym, aby nie zastępowało ono samej podróży lub bezpośredniego doświadczenia miejsca? Czy turysta powinien być kompetentny w ramach swojego bywania turystą?

Rozumienie produktu turystycznego w niniejszych rozważaniach wykracza poza dziedzinę ekonomii. Konsument atrakcji turystycznych w miejscu przeznaczenia może stać się częścią produktu (wymiar psychologiczny). Tym bardziej, że mobilność odbiorcy jest w tym przypadku większa niż środka zaspokojenia potrzeby (tutaj: miejsca).

2.2. Wiedza i doświadczenie

IgpBS Ile musimy wiedzieć, aby dostrzec i zrozumieć - i rzeczywiście odwiedzić? Cdr Czy wykształcony podróżny naprawdę zajmuje pozycję upzywilejowaną wobec przeciętnego masowego turysty (por. Piccinato 1992)? Analiza wiedzy konsumentów miasta, a za takich należy uznać także turystów, ich doświadczeń osobistych

Ryc. 1. Konceptualizacja uwarunkowań wiedzy miejskich turystów. Źródło: Selby 2004, modyfikacja


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0071 (22) 74 MIKOŁAJ MADUROWICZ2. Ttaiysta wątpliwy Każdy człowiek nosi w umyśle miasto złożon
skanuj0075 (22) 78 MIKOŁAJ MADUROWICZ Fot. 6. Muzeum Powstania Warszawskiego w Warszawie w tej mater

więcej podobnych podstron