P1070897

P1070897



96

niami o stemplach tworzących ramki z fryzu arkadowo-pal-metowego. Część I (od Wielkiej Soboty do niedzieli Trójcy Św.) (Ms. 5), k. 251. Dziewiętnaście większych inicjałów, na ostatniej karcie czterowiersz w języku niemieckim i wpis nowicjusza z 1566 „Georgius Chodler in Paradiso”. W ramce oprawy przedstawienia w popiersiach: Chrystus Salvator, Dawid z harfą, prorocy Izajasz i Jeremiasz oraz napisy un-cjałą. — Część II (od wigilii św. Maksymiana bpa do 25 niedzieli po Zesłaniu Ducha Św.) (Ms. 2), k. 130. Na początku 302 tekstu ozdobny inicjał filigranowy (fig. 302), z rubry, błękitu i zieleni o brunatnym i żółtym lawowaniu, z listwami z palmet przechodzącymi na górny i lewy margines z motywami aoomorlicznymi, smokami w przyłuczach oraz głowami lwów i syrenami w listwach; siedem większych inicjałów kaligraficznych. Na wyklejce przedniej okładki wierszowany explicit z datą, imieniem pisarza i zaklęciem przeciw złodziejom, na wyklejce tylnej nota z datą 1590. Przednia okładka z datą 1589, w lustrze tarcza z herbem Nałęcz i literami SW AP odnoszącymi się do fundatora oprawy, opata paradyskiego Stanisława Wierzbińskiego. — 29. Gra-duale, dwutomowy, pisany zapewne ok. 1297 w Paradyżu, pergamin, nutacja cheironomiczna na czterołinii. Dekoracja inicjałowa z rubry i błękitu z kaligrafią zajmującą cały boczny margines, wnętrza liter wypełnione filigranem w układzie sieciowo-pa Imetowym, w początkach wersetów liczne litery majuskulne na wysokość jednego i dwóch wierszy tekstu i zapisu nutowego, o wnętrzach wypełnionych filigranem z motywami pączkujących palmet i spirali. Oprawy renesansowe ok. 1590 w deski, skórę białą z tłoczeniami, analogiczne jak Ms. 5 i Ms. 2, część II z herbem Nałęcz i literami SW AP, Stanisława Wierzbińskiego, opata paradyskiego, na obu oprawach ślady po metalowych wczesnogotyc-kich okuciach: ażurowej rozecie i narożnikach oraz klamrach zapięcia. Część I, pars hiemalis (Ms. 68), k. 128. Jedenaście większych inicjałów, w tym jeden z maską mnicha, jeden z orłem, jeden z rysunkiem dwóch antytetycznycb 301 lwów (fig. 301) na dolnym marginesie. — Część II, pars aes-tivalis (Ms. 69), k. 169. Osiem inicjałów kaligraficznych. — v30. Antiphonarium, pars hiemalis (Ms. 70), przed 1297, zapewne pisany w Paradyżu, pergamin, k. 212, nutacja cheironomiczna na czterołinii. Trzydzieści jeden inicjałów kaligraficznych większych na początkach świąt, z rubry i błękitu z kaligrafią w kolorze przeciwnym, liczne w początkach wersetów na przemian z rysowanymi inkaustem. Oprawa renesansowa ok. 1590, jak Ms 2, Ms 5, Ms. 68 i Ms. 69, w ramce

użyty wałek z per sond f,ikacjami Fortitudo, Charitas, Spes i Fides w półkolistych arkadach, analogiczne ślady po wczesno-gotyckich okuciach. —31. Antiphonarium, dwutomowy, pisany zapewne w Paradyżu przed 1297, pergamin, nutacja cheirono-miczna na czterołinii. Dekoracja inicjałowa analogiczna jak Ms. 68, Ms. 69 i Ms. 70. Oprawy renesansowe z datą 1589, herbem Nałęcz z literami SW AP Stanisława Wierzbińskiego opata paradyskiego, oraz śladami po okuciach wczesnogotyckich.

Część I, pars aestivalis (Ms. 71), k. 222. Czterdzieści trzy inicjały kaligraficzne, w tym cztery z maską mnicha, jeden plecionkowy (fig. 303), o charakterze romańskim, na błękitnym 303 tle, k. 222 suplement z datą 1552. Na okładce przedniej napis „Ex Choro Prioris”. — Część II, pars aestivalis (Ms. 72), k. 222, niemal identyczny z Ms. 71. Czterdzieści jeden inicjałów kaligraficznych, w tym jeden malarski, jeden plecionkowy, o charakterze romańskim, na błękitnym tle, dwa z maską mnicha. Na okładce przedniej napis „Ad chorum abbatis”.

— 32—35. Graduale (Ms. 179), Psalterium (Ms. 78), Lectkma-rium (Ms. 79), Sanctorale (Ms.80), póżnorenesansowe z końca w. XVI, zapewne z Paradyża, papier, nutacja diastema-tyczna rzymska. Dekoracja inicjałowa inkaustem, rubrą, żółcią i zielenią, większe inicjały w prostokątnych ramkach, litery częściowo złocone lub lawowane, na tle wici akantu w układzie kandelabrowym o szrafowanych liściach, niekiedy przechodzących w maureskę, w początkach wersetów różnobarwne litery majuskulne. — Ms. 179, k. 219, sześć większych inicjałów, jeden z maską mnicha. — Ms. 78, k. 140, trzy litery ozdobne złocone. — Ms. 79, k. 185, osiem liter złoconych z główkami puttów. — Ms. 80, k. 296, osiemnaście liter częściowo złoconych (fig. 323). Oprawy Ms.79 i Ms.80 323 renesansowe z końca w. XVI, w deski, skórę białą ze ślepymi tłoczeniami o motywie fryzu palmetowo-akantowego, z wałkiem z przedstawieniami popiersi czterech ewangelistów; oprawa Ms. 78 w deski, skórę brunatną, ze śladami po dwóch paskach i klamrach zapięcia. — Prawo kanoniezne. 36Liber sextus decretalium, Regulae iuris Johannis Andreae, Clementinae (Ms. 34), pisany w 1467 przez Samuela z Ołomuńca na uniwersytecie w Lipsku, papier, k. 242. Na początku tekstu akantowy inicjał malarski w profilowanej ramce z wicią akantowo-kwiatową na dolnym marginesie, laską na lewym i wypustką liściastą na górnym, na k. 1 nota własnościowa z w. XVI. — 37. Monaldus de Capodistria, Summa iuris ca-nonici („Monaldina”) (Ms. 20), pocz. w. XIV, pergamin, k. 215, na k. 213—215 noty odnoszące się do opactwa cystersów w Riddagshausen w Brunszwiku, być może z Paradyża. Deko-


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
19915 P1070897 96 niami o stemplach tworzących ramki z fryzu arkadowo-pal-metowego. Część I (od Wiel
P1070897 96 niami o stemplach tworzących ramki z fryzu arkadowo-pal-metowego. Część I (od Wielkiej S
IMG$96 Straty te tworzą grupę strat cieplnych, pomniejszających sprawność silnika spalinowego. Miarą
img096 (24) 96 bynajmniej wyłącznego zadania badań archeologicznych, nie mogę się powstrzymać od uwa
IMG96 Historia zarządzania projektami Działalność nosząca cechy projektów prowadzona była od począt
IMG96 (2) Informacyjne Systemy Zarządzania Informacyjne Systemy Zarządzania są bardziej złożone od
IMG96 (6) i) Na rysunku pokazano przekrój poprzeczny przez *°rtec c km na N od jeyo czoła. W miejsc
49265 S5001367 96 kiem i pyta: „Naprawdę tak było?” Liza przytakuje. „Mam zadzwonić dzisiaj po połud
S5001367 96 kiem i pyta: „Naprawdę tak było?” Liza przytakuje. „Mam zadzwonić dzisiaj po południu do
warstwa fizyczna ISDN ramki w warstwie fizycznej różnią się w zależności od tego, czy ramka jest
obraz7 96 Komunikacja rytualna: od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej perswazja oddziałuje n
93 (151) 96 Białka błonowe Zawartość białek w błonach może wahać się w granicach od około 25% (błony

więcej podobnych podstron