201204235957

201204235957



tffct. |M| mmmm /dmH M ******** “*** M'~

MB fv*ni pdnK (od rui i d/MKka tn/iu# JfMtikśj juMMUb# * tM .1

flBffgO) dprtSWtlóść U wyiwUltt Nf    ^ ^ ****®*****

• JgtyŚNI I O §pokv (fA^Mf Ro/wB| lij i^giWflOŚl1 *iWA* *f Di prrypBdki ichiioftiAii c/y wmyib zabunsió

hi i{n4o»*i ipwwntH* tylu** vi*H. wyra/*ia*a M' um»*'jvw» •» nu ai< jfiyiicm w wytwor/onyilj przez    *f\um Jfe I

B>vh W tym przypadku JC*I Ul UiliirjętjioM. wyk*** odpoW* *•■ łykowych narzuconych jWBisR toMt wypowiedz* i ^ •* i Obydwa te komponenty sytuacji amui r ują / kok-ł kMWŚ pwp:* t *i (mo»^Qi(, pinit) Oru fpw4b p/aki/u    ■ * ,v

danie, opisywanie itd ),

ci jy?\ko*\i tppownoAi pragttuiłyttnĄ, która)M WM£H#ootrf - -j wypowiedzi (realizowania intencji) Składają się na i*i« uuocu*!/*. go przekazywania emocji oraz językowego reali/A/waiua akMa wv* • ,J czyli sprawności w informowaniu, w ujawnnu*»u doaiaaku #aś»wj.*v ty*, wtsftoio (w tym do odbiorcy) i w nakłanianiu do działami tfedtams vy* t

Dopiero opanowanie wszystkich typów aprawooicj ******* m*Ą pełne uczestnictwo w komunikacji społecznej i decyduje o pywuC/Aiav v wiedm.

Proponowane przez S Grabiasa pojęcie sprawności tamuuik**; :<• być - jego zdaniem - przydatne m m w praktyce lugupodjcflK} * traic niż dotychczas spojrzenie na rozwój mowy dz%kfl Ift proces socjalizacji jednostki i ściśle z oim związany smzwój w** v.>* poczyna się od opanowania sprawności pragmatyczny Dzaocfc# a pMaJ gnałem niejęzykowych informuje matkę o swoich stanach ewc/juac * trzebach Później, wraz z pojawiemem się pierwszych demem** ; J językowego, czym to za pomocą swoistych wypowiedzi Rmnasę jcrA sprawności systemowej trwa do 6 roku życia Pierwsze ckmcagy sporni kowego pojawiają się około 1 roku życia, a w wieku 6 lal jetz ot .. . ukształtowany. Początkowo proces ten odbywa się w« wzgjpds « i zaledwie sytuacjach życia codziennego i w jednym tytko układzie r. * oych (rola podrzędna dziecka) Sytuacja interakcyjna dnarfca adecyocm rl zmienia w momencie pójścia do przedszkola czy szkół) a bo» as chodzi konieczność opanowania nowych ról społecznych (pc^a*.* * wynikające z rang równorzędnych) W tyra czarne zaczyna «ę gwałt** • wijać językowa sprawność sytuacyjna. Najpóźniej kształtowe mg ąpnm społeczna t - jak juz wspomniano - jej rozwój, zdetersimowaoj pcte* lami społecznymi, trwa przez całe życie jednostki (Gratom ¥T


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
P1020332 InwłinPHWBi .*T Y 1“ * i ) Aft ( y    
IMG 120330 2819 CC a i] oso fv f 5-ni fff / s-J ICfl(ooro iqn 10-r *» hnm) (i "Aut) a>rai©q«
201204230104 fOTP MMMM f” HjSssaadlwąi; wpty*
IMG 130606!5117 poi MO**®**    Z™ “ Kjjiiśa Pcdia(ńi. Choro h Plac i Tkania lą 20-093
oflsspoąpj aa ®§®@&    ®s@r    mb
Untitled 15 fimi -iMbii Mm jbó! mmmm smmawri ormmmto mm*( conoi i/ni m M ł    . ji/
PIC059 *4 ♦ i."ii•»ni ii /ni i U rhiiiczne kor/*w» / zastosowania maaipul*forów spawalniczych ?
x01 NI etoda wvda t kowa Metoda dochodowo - zasobowai. c = c, + ea ♦ c3 + c4 = ^ni ^ ^na ^ ^n;i 3. &
DSC01991 y a o °~ Koł Ci Ą Aft*" m IR. ‘“g*łn-*"*,V te 1 _ a. ni ^pr, - *) °x A* - M I*
przedsiebiorczosc8 HHMkl ZWjeml Załącznik 3 PPL TAM    «H> “ OfcjCMNft NAll/NI »

więcej podobnych podstron