201204230248

201204230248



wtgt 4» aAMMM    t tvw wnvm »nkirt* taw rwSK h

■hmb wynam otoretiunc «ą (Mim cechy Mlewsnhw WaOM papytm słuchu Foncmstycmeito fflffostó w**- %m*MM BtgUhj iM M|t terminu pojawia «t lontlłn iłtrt Uoriewtai mik India to adołttoM uważana jest Th hh**łA^hHhhh Uh mmm tbuologicmcgo. • której deficyt - jak tit fNtihNM HM Hpai ■hm Mh) — MM«i przyczynę dyslekaji Rozwój analizatora słuchowego następuje worełnicj Icntacyjnepo (ymoln mMorycznej i tcinestezji    HmAHm

aaatyctoy rozwija siy najintensywniej miedzy l i ■ teWWti |Nk % etą Mhilaoa *k wroroOw słuchowych nowo pozn lutych wymroa Bral WMnih cp niektórych głosek (njv ił t a de) jest wiec trthftM mMmh ***apv (m> w wypadku studiu fbnematycznogó) wytankaM Mt MtwM tMMh czno-rucbowych głosek (Styczek 1982). Z badań widu antofflsa (S SmoJłar tśu. O W Slttigar, M Smoczyńska) wynika, tr najpierw wySawadM Wł wh rzec słuchowy sylaby Wielokrotne powtarzanie gnat dziecko Td uwag sylab arybsmłrs ich wzorce słuchowe, a tak Sr wzorce czucia MgMiaHt t tyka i wig I to władnie sylaba jest pierwszym elementem słowa tnabga pym shirbnwn i wymawianym ptzez dziecko. UMggastt anlQ|bMR laaihy aę dołt późno, bo dopiero pod koniec okresu p-sett*/. .dmąc f oprawne różnicowanie dźwięków mowy jest niezbędnym tMtttdbld go rozumienia wypowiedzi, a także prawidłowej roatiza&i dmgMh lat rżenia słuchu fonematyczncgo wyntapi Mka «Mm>vców słuchowych głosek i słów, co prowadzi do nudności« MMnsnn brzmiących podobnie Zaburzenia owe utnidniąją dokosgrwMnt *t»le> <> zy słuchowej, która jest podstawową czynnością w mm czytam* nw

inogą opóźniać łub uotetmźljwiać rozwój nijlwłaip. powodować ........

■owy juź ukształtowanej, utrudniać nabywanie umiejętności czytania łub na. Znaczne medokształcenie słuchu fonematycanugo utrudnia waą s dnorks i znacznie go opóźnia, natomiast całkowity brak jego iwaga po* Je a lał ig pcrcepcyjną, czyli brak rozwoju mowy (Stycrek i „Deficyty w zakresie słuchu fonematyczuąp są jedną i częstszych gna zaburz mowy Jeżeli dziecko nie identyfikuje gMd i mc odrozma tn oych, noże mieć mtdnoóct w nauczeniu się danej artykulacji, pomrwas \

**• *** 1 EL ■    w ____


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSCF2489 I ’4-Ą*pv [ f~*4SS^&j fi# p%Si ffwft1 -;A,evV,., ; l/iPJZkit/ y±
skanuj0009 (285) I I i dX)tortf^y j^óai >:ij_5feii/e
skanuj0012 (30) V - i /"N ui^y /j 9 V* 1 iV VAf VA *? K * «4 VI 2 4 * 4 V f -• f .»   
skanuj0017 IH układ 4£. /fi. ZOOZ. ^ ko/o*. Karycrcf/ifewJ rr/e-ZcU&opotfroz+i^P/L tfj f YCP/YĆ)
skanuj0020 (145) WWa p 3 *o ł£ o 4» S Z óaflcłcji ncc esTBDej (10*) ayałlai

więcej podobnych podstron