wtgt 4» aAMMM t tvw wnvm »nkirt* taw rwSK h
■hmb wynam otoretiunc «ą (Mim cechy Mlewsnhw WaOM papytm słuchu Foncmstycmeito fflffostó w**- %m*MM BtgUhj iM M|t terminu pojawia «t lontlłn iłtrt Uoriewtai mik India to adołttoM uważana jest Th hh**łA^hHhhh Uh mmm tbuologicmcgo. • której deficyt - jak tit fNtihNM HM Hpai ■hm Mh) — MM«i przyczynę dyslekaji Rozwój analizatora słuchowego następuje worełnicj Icntacyjnepo (ymoln mMorycznej i tcinestezji HmAHm
aaatyctoy rozwija siy najintensywniej miedzy l i ■ teWWti |Nk % etą Mhilaoa *k wroroOw słuchowych nowo pozn lutych wymroa Bral WMnih cp niektórych głosek (njv ił t a de) jest wiec trthftM mMmh ***apv (m> w wypadku studiu fbnematycznogó) wytankaM Mt MtwM tMMh czno-rucbowych głosek (Styczek 1982). Z badań widu antofflsa (S SmoJłar tśu. O W Slttigar, M Smoczyńska) wynika, tr najpierw wySawadM Wł wh rzec słuchowy sylaby Wielokrotne powtarzanie gnat dziecko Td uwag sylab arybsmłrs ich wzorce słuchowe, a tak Sr wzorce czucia MgMiaHt t tyka i wig I to władnie sylaba jest pierwszym elementem słowa tnabga pym shirbnwn i wymawianym ptzez dziecko. UMggastt anlQ|bMR laaihy aę dołt późno, bo dopiero pod koniec okresu p-sett*/. .dmąc f oprawne różnicowanie dźwięków mowy jest niezbędnym tMtttdbld go rozumienia wypowiedzi, a także prawidłowej roatiza&i dmgMh lat rżenia słuchu fonematyczncgo wyntapi Mka «Mm>v w ców słuchowych głosek i słów, co prowadzi do nudności« MMnsnn 1 brzmiących podobnie Zaburzenia owe utnidniąją dokosgrwMnt *t»le> <> zy słuchowej, która jest podstawową czynnością w mm czytam* nw
inogą opóźniać łub uotetmźljwiać rozwój nijlwłaip. powodować ........
■owy juź ukształtowanej, utrudniać nabywanie umiejętności czytania łub na. Znaczne medokształcenie słuchu fonematycanugo utrudnia waą s dnorks i znacznie go opóźnia, natomiast całkowity brak jego iwaga po* Je a lał ig pcrcepcyjną, czyli brak rozwoju mowy (Stycrek i „Deficyty w zakresie słuchu fonematyczuąp są jedną i częstszych gna zaburzeń mowy Jeżeli dziecko nie identyfikuje gMd i mc odrozma tn oych, noże mieć mtdnoóct w nauczeniu się danej artykulacji, pomrwas \
**• *** 1 EL ■ w ____