21918 strony180 181

21918 strony180 181



miejsce w celu najlepszego zaspokojenia potrzeb inwestora; z punktu widzenia czynników lokalizacji produkcji w.u.l. można podzielić na walory popytu oraz -» walory zasobów.

Walory zasobów - atrakcyjność danego miejsca z punktu widzenia warunków niezbędnych do prowadzenia określonej działalności,- obejmują m.in.: teren i jego zagospodarowanie, zasoby pracy, urządzenia techniczne, surowce i materiały, zasoby przyrody, energię.

Wiclodrożnica - skupiona wieś o niwowym układzie pól, nieregularnej sieci ulic i nieregularnym układzie zagród.

-z-

Zagospodarowanie (traktowane jako jeden z elementów systemu społeczno-gospodarczego) - wszystkie obiekty, które w sposób trwały zmieniają cechy fizyczne terenu; zagospodarowanie tworzy samo złożony system materialny, oddziałujący na sferę materialną i społeczną (m.in. na świadomość, kulturę, informacje itp.).

Zasoby ekonomiczne gospodarki — łączne określenie -^zasobów naturalnych

Ziemi, zasobów ludzkich (pracy, kwalifikacji i przedsiębiorczości), kapitału (m.in.:    budynków, maszyn, środków

transportu) i technologii wytwarzania. -» czynniki produkcji.

Zasoby naturalne Ziemi - wszystkie dobra w systemie Ziemi - komponenty atmosfery, litosfery hydrosfery i biosfery -możliwe do wykorzystania; można je podzielić na —^organiczne i -^nieorganiczne.

Zasoby nieorganiczne - powietrze atmosferyczne, wody, skały i minerały oraz przestrzeń.

Zasoby organiczne - kompleksy flory i zespoły fauny, gleby oraz cale ekosystemy.

■Zysk - nadwyżka dochodów pieniężnych, otrzymywanych z tytułu działalności gospodarczej, nad poniesionymi kosztami wykonywania tej działalności.

Zysk nadzwyczajny - zysk osiągany przez przedsiębiorstwo w wyniku ukształtowania jego indywidualnych kosztów' produkcji na poziomie niższym niż przeciętne dla danej gałęzi produkcji.

Bibliografia

Benko G., 1993, Geografia technopolii. PWN, Warszawa Bergin T., Eagan W., 1964, Govemment Measures for the Promotion of Regional Economic Development. International Information Center for Local Credit, Hague

Błuszkowski J., Garlicki J., 1995, Spółki z udziałem zagranicznym w środowisku lokalnym. Centrum Badań Marketingowych Indicator, Warszawa Brenke K.,1996, Wie die Ostdeutsche Industrie ihre Standortbedingungen sieht.

Deutsches Institut fur Wirtschaftsforschung, Berlin Budner W., 1996, System osadniczy. Badanie dynamiki miast. MD nr 7, Wyd.

Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań Budner W., Gaczek W. M., 1999, Gospodarka przestrzenna w strategii rozwoju miasta średniej wielkości (na przykładzie Leszna). W: Wybrane strategie rozwoju miast. Zeszyty Naukowe AE, nr 273, Poznań Budner W., Kaczmarek T., Matykowski R., 1993, Podstawowe kryteria tworzenia powiatów. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny, R. LV, z. 3

Burgess E. W., 1924, Location and Land Use. American Sociological Society, Chicago

Bury P., 1993, Oceny w planowaniu urbanistycznym a gospodarność w rozwoju miast. Acta Universitatis Lodziensis. Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź Chojnicki Z., 1974, Podstawowe założenia modelu systemu przestrzennego miast. „Miasto”, 9

Christallcr W., 1933, Die Zcntralen Orte in Siiddeutschland, Jena (tłum. polskie:    Ośrodki centralne w południowych Niemczech, Przegląd

Zagranicznej Literatury Geograficznej, 1963, z. I)


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
strony180 181 miejsce w celu najlepszego zaspokojenia potrzeb inwestora; z punktu widzenia czyn
134 GRZEGORZ CZAPNIK danych zasobów, planem działań podejmowanych w celu najlepszego zaspokojenia po
Firma X: ■    Nieustanne doskonalenie jakości serwisu w celu lepszego zaspokojenia po
MARKETING - to działanie mające na celu rozpoznanie i zaspokajanie potrzeb rynku zapewniający osiągn
Recenzje, przeglądy wydawnictw i czasopism 181 wieś bardziej tradycyjna niż inne, a to z punktu widz
80439 SNC00196 zaspokajania potrzeb publicznych wymaga zgody, w formie uchwały, zarządu województwa.
SNC00196 zaspokajania potrzeb publicznych wymaga zgody, w formie uchwały, zarządu województwa. 5. Po
wyklad Działalność gospodarcza ma na celu wytwarzanie dóbr i usług służących zaspokajaniu potrzeb
mające na celu zaspokojenie potrzeb bardziej specjalistycznych, a więc wymagających specjalnie
potrzeb rynku docelowego. Określa, które segmenty rynku, przedsiębiorstwo może najlepiej zaspokoić o
Produkt to pakiet dóbr i usług zaspokajających potrzeby turysty. Cena - to zespól decyzji, mających
Image 06 (9) ZASOBY W celu zaspokojenia potrzeb i przynajmniej częściowej realizacji zapotrzebowania
MARKETINGWYKŁAD 1 - 17. X 2011r. Produkt (oferta)- to co możemy zaoferować w celu zaspokojenia potrz
MARKETINGWYKŁAD 1 - 17. X 2011r. Produkt (oferta)- to co możemy zaoferować w celu zaspokojenia potrz

więcej podobnych podstron