25026 skanuj0006 (396)

25026 skanuj0006 (396)



“    ŁJJM    U1U1U J^/UlU\kUUAX(WV. TY UUUQ|/VJ. \.AV (J-Cł^ llUWU"

ogowym. Ocenia się, że tylko ok. 60% pociągów kombinowanych dociera nktualnie do stacji przeznaczenia. Na słabą punktualność wpływa zbyt mała Łba regularnych, wahadłowych pociągów blokowych, które ze stałym adem wagonów powinny obsługiwać tylko dwie, krańcowe stacje. Powszech-jest natomiast łączenie i rozłączanie składów pociągów i kierowanie poszcze-[nych wagonów lub grup wagonów do kilku stacji przeznaczenia, co znacz-: wydłuża czas dostawy ładunków.

Przedsiębiorstwa kolejowe mają też problemy z terminowym podstawiani lokomotyw i wagonów, a niekiedy brakuje nawet maszynistów do prowa-2nia pociągów. Nie najlepszy jest również stan torpwisk na wielu szlakach, iym również na łych najważniejszych, co utrudnia ruch pociągów, ogranicza prędkość i wywołuje kolejne opóźnienia.

Nie bez znaczenia są też strajki kolejarzy, które występują, z mniejszym lub ikszym natężeniem, we wszystkich krajach europejskich.

Wiele uwag krytycznych pada też pod adresem samych przedsiębiorstw ko->wych. Mówi się o braku elastyczności, małej ruchliwości, przyzwyczajeniu starych nawyków oraz braku podejścia rynkowego i marketingowego.

W rezultacie europejskie przewozy szynowo-drogowe przeżywają od kilku zastój, a nawet wykazują oznaki regresu. Ich udział w ogólnych przewozach ejowych w Unii Europejskiej nie przekracza 4-5%, a w Polsce udział ten wyli niewiele ponad 1%.

tem UIRR

większości krajów europejskich funkcjonują specjalne przedsiębiorstwa, któ-sajmują się organizacją multimodalnych przewozów szynowo-drogowych. udziałowcami są głównie przedsiębiorstwa kolejowe, przewoźnicy samo-dowi oraz spedytorzy.

Jeżeli chodzi o status prawny tych towarzystw, to nie są one spedytorami przewoźnikami, a jedynie pośrednikami, wiążącymi zlecenia nadchodzące firm spedycyjnych Z usługami przedsiębiorstw kolejowych. W iym celu za->ują one u przewoźników kolejowych określoną pulę potencjału przewozowo w regularnych pociągach, kursujących pomiędzy stacjami ujętymi ożkładach jazdy. Ich zadaniem jest następnie zapełnienie tych pociągów jed-tkami ładunkowymi. Dysponując zleceniami od wielu spedytorów, mają /iejszą pozycję negocjacyjną w rozmowach z przedsiębiorstwami kolejowy-Część z nich eksploatuje też własne terminale przeładunkowo-składowe. Towarzystwa przewozów szynowo-drogowych obsługują: wahadłowe pociągi zwarte, kursujące między dwoma krańcowymi terminalami,

grupy wagonów, z których tworzy się regularnie kursujące pociągi multimo-dalne,

przewozy rozproszone, czyli pojedyncze wagony, dołączane do pociągów towarowych.    “    ••:


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0006 (396) “    ŁJJM    U1U1U J^/UlUkUUAX(WV. TY UUUQ
skanuj0004 (19) ♦ Qz >y°J ] v/y fvv;5-1V/y_ >50; O-ty/rA A)- l)[l QcvH M /y W -Jtp/ r1 W C>
skanuj0008 (396) I UMIEJĘTNOŚĆI Stawianie Grota Etap 3Postaw fok i przygotuj do stawiania grota.Usta
skanuj0011 (285) “ V»
skanuj0020 (61) ■ ■ “ “ ■ " ■ mL . L—h
skanuj0047 (69) ■ r ■ " “ r r — n — — m r i -i - —i—-—p—
skanuj0073 (24) i i * i i ♦ $ ^ i K % M b M; I i i Vi I ii *) »nii m (i: ■ n. L h 7
skanuj0117 (12) “ fi i 3 MIŁA «Lti szkodliwym działaniem promieni UV poprzez blokowanie łc iipooksyg

więcej podobnych podstron