28939 skanuj0048 (14)

28939 skanuj0048 (14)



Należy uwzględnić prawo do użycia nazwy przedsiębiorstwa, popularność obszaru sponsorowania, zakres eksponowania sponsorowanej imprezy, charakterystykę audytorium imprezy otp. Sponsorowanie może obejmować wiele obszarów życia. Jak wynika jednak z dotychczasowych doświadczeń, w największym stopniu jest sponsorowany sport (ponad połowa wydatków na sponsorowanie) oraz kultura u sztuka (około 1/3 wydatków). Dominacja sportu wynika głównie z dużego zainteresowania sportem, natomiast sponsorowanie kultury u sztuki jest związane z dotarciem do osób o relatywnie wyższym wykształceniu, na które oddziaływanie, np.reklamą, jest o wiele mniej skuteczne. Wśród innych obszarów sponsorowania istotnego znaczenia nabierają: ochrona zdrowia, szkolnictwo, ekologia, inicjatywy społeczności lokalnych.

Z punktu widzenia przedmiotu najczęściej wyróżnia się następujące obszary sponsorowania:

•    sport - imprezy, drużyny lub indywidualni sportowcy;

•    kultura i sztuka - instytucje kulturalne: teatry, muzea, imprezy, wystawy, festiwale, twórcy i artyści;

•    ekologia - ochrona przyrody i środowiska naturalnego, utrzymanie ginących gatunków zwierząt w ZOO;

•    sfera społeczna - wspieranie placówek, np. domy dziecka, domy opieki społecznej, akcje charytatywne np. dożywianie dzieci;

•    ochrona zdrowia - szpitale, przychodnie, akcje związane z badaniami profilaktycznymi, edukacja w zakresie ochrony zdrowia;

•    oświata - wspieranie szkół, przedszkoli

•    nauka - badania naukowe, ekspedycje przyrodnicze i geograficzne, książki i inne publikacje, konferencje i sympozja.

Sponsorowanie bywa dość często rozumiany jako forma dobroczynności (filantropii) i to zarówno przez sponsorów jak i sponsorowanych. Jednak dla sponsorów jest on dodatkową formą promocji. Możemy powiedzieć, że

44


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0136 (14) PRZYKŁAD 6.3. Rys. 6.23. Do przykładu 6.3. W cylindrze zbiornika ciśnieniowego (rys.
skanuj0001 14.    Wskaż zdanie prawdziwe: a.    Do oceny równowagi
III. PRAWA I OBOWIĄZKI STUDENTA §14 Student ma prawo: a)    do poszanowania godnośa
86102 skanuj0071 (14) 79 proporcjonalnie w stosunku do wzrostu dochodów konsumentów. Współczynnik el
15 19 I* KhVrt z poniższych snnerdzeo jefl ntsai ,    , - - j__r ainessnych z należyt
58481 skanuj0136 (14) PRZYKŁAD 6.3. Rys. 6.23. Do przykładu 6.3. W cylindrze zbiornika ciśnieniowego
Izabela Krawczyk stwa, japoński rząd uznał prawo do użycia siły za zgodne z konstytucją jako środek
58481 skanuj0136 (14) PRZYKŁAD 6.3. Rys. 6.23. Do przykładu 6.3. W cylindrze zbiornika ciśnieniowego
skanuj0005 14.    Okres dostatecznie długi na to, aby przedsiębiorstwo mogło dostoso
14 Andrzej Babiarz W przeciwieństwie do zorganizowanej części przedsiębiorstwa duża część projektów
1601521?1131670596127?63791799064938719 n Kraków, 14.01.2015 Pytania do egzaminu - c/..2. TiJ 1. &nb
Krzyżówki (267) To zadanie nie tylko dia sportowców. Wpisz do diagramu nazwy przedstawionych na rysu
Krzyżówki (131) To zadanie nie tylko dia sportowców. Wpisz do diagramu nazwy przedstawionych na rys
skanuj0008 (398) Wstęp 14 oszczędzania wysiłku artykulacyjnego, do ekonomii w tworzeniu wypowiedzi,

więcej podobnych podstron