34252 skanuj0003 (623)

34252 skanuj0003 (623)



— 89


ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE

Trzeci typ stanowi produkt industrialny od XIX wieku do zakończenia drugiej wojny światowej. Czwarty rodzaj produktu nazwano produktem globalnym (informatycznym), który zapoczątkowano po 1945 roku i trwa on do dzisiaj (Kaczmarek, Stasiak, Włodarczyk, 2002). Produkty te w swoich nazwach nawiązują do historycznych okresów w rozwoju turystyki na świecie.

Definiując produkt turystyczny, który jest pojęciem szerokim i złożonym, należy odnieść się także do innych określeń używanych w turystyce. Jednym z nich jest potencjał turystyczny. Stanowią go wszystkie elementy środowiska geograficznego oraz zachowania człowieka, które mogą być wykorzystywane do uprawiania turystyki. Inaczej potencjał turystyczny rozumie się jako wszelkie zasoby strukturalne i funkcjonalne warunkujące rozwój turystyki na określonym terenie (Kaczmarek, Stasiak, Włodarczyk, 2002).

Czynniki wpływające na jakość produktu turystycznego

O wartości i jakości produktu turystycznego decyduje wiele czynników. Może to być atmosfera danego miejsca bez względu na to, czy jest to kawiarnia, muzeum, hotel, czy biuro podróży. Należy też pamiętać, iż atmosferę tworzą przede wszystkim ludzie, pracownicy branży turystycznej zatrudnieni w szerokiej sferze usług związanych z obsługą turystów. Często na wiele drobiazgów zwraca się uwagę podświadomie, ale to właśnie także one tworzą atmosferę. Może to być wystrój wnętrz, kolorystyka ścian, oświetlenie, drobne, niekiedy stylowe sprzęty i ich nagromadzenie. Ważne jest rozplanowanie wnętrza powodujące sprawną obsługę klientów (Kaczmarek, Stasiak, Włodarczyk, 2002).

Schemat 1. Typy przedsiębiorstw turystycznych w systemie dystrybucji produktu turystycznego

Wytwórcy usług turystycznych

Konsumenci

Źródło: Butowski L., Organizacja turystyki w Polsce, WAWSS-P, Warszawa-Lublin 2004.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0003 (623) — 89 ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE Trzeci typ stanowi produkt industrialny od XIX wieku
skanuj0009 (446) — 107-** ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE kultury, ośrodkach sportu i rekreacji, muzeach, s
skanuj0009 (448) — 85 — ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE Napięcia, konflikty, toczące się wojny, a także zam
skanuj0011 (406) — 109 ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE Turystyki w Lublinie, Warszawskiej Izby Turystyki, W
skanuj0011 (407) — 97 — ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE7.5.6.    Usługi towarzyszące Do usłu
skanuj0011 (408) — 71 — ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE Wbrew pozorom terroryzm nie narodził się kilka, kil
skanuj0015 (30) — 113 — ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE i szczegółowego zakresu obowiązków i uprawnień spec
skanuj0015 (337) —139 — ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE W 2008 roku Polacy uczestniczyli w 7,6 min (wzrost
skanuj0015 (339) — 75 ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE5.13. WPŁYW I ZADANIA MEDIÓW Jak już wspomniano, donie
skanuj0017 (28) — 115 — ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE zamieszczone zostały założenia przedstawione przez
skanuj0019 (25) — 117 — ZARYS WIEDZY O TURYSTYCEStabe strony: •    słaba pozycja konk
skanuj0003 (624) — 79 — ZARYS WIEDZY O TURYSTYCE Uprawianie specjalistycznych form turystyki może po

więcej podobnych podstron