50955 skanuj0007 (360)

50955 skanuj0007 (360)



Wpisz poniższe wyrażenia do odpowiedniej kolumny w tabeli.

a)    Why not, (/nc/eec?)?

b)    Certainly!

c)    Thanks a lot, but I cant

d)    That's very kind of you but l've got other plans.

e)    (That's a) (very) good idea!

f)    No thanks, l'm all right.

g)    Yes, let's.

h)    lt's OK, thanks. (/'// manage.)

i)    That's very kind of you, thanks!

j)    Thanks, but l'm not interested in that. / lt's not my cup of tea, really.


Przyjmowanie propozycji

Odrzucanie propozycj.


zakaa


3.    Uzupełnij podane niżej rozmowy brakującą wypowiedzią, tak aby w każdym punkcie powstała logiczna i poprawna gramatycznie całość.

Wykorzystaj sugestie podane w nawiasach.

1.    A: (zaproponuj wspólny wyjazd na narty)

B: Yes, let's. It's an excellent idea!

2.    A: How about getting him a puppy for his birthday?

B: No, l don't think he'd like that. He's not very fond of animals.

A: (zaproponuj inny prezent)

3.    A: Shall I help you with the paperwork?

B: (odmów grzecznie)

4.    A: Let's visit your parents at the weekend!

B: (przystań na propozycję)

5.    A: (zaproponuj wspólną kolację)

B: Thanks a lot, but I cant. I'm really, really busy. Zachęcanie i przekonywanie

4.    Przekonaj kolegę do propozycji podanych w punktach (1-5) poniżej. Wykorzystaj wyrażenia z ramki A oraz podpowiedzi z ramki B.

A przydatne wyrażenia:

You'11 love it! # It’s going to be great!

It'll do you good. s I'm surę you'11 enjoy it.

You cant afford to miss it!

You'11 regret not (seeing / reading) it. t It's really popular now. # It's just so excellent!

You won't regret it! # I'm surę you'11 like it.

B podpowiedzi:

#    new functions f works on one battery only

#    dogs from all over the world ® your girlfriend likes dogs

lots of nasty people at the disco ® only one show t very popular # better than any film

#    controversial works of art # interactive art

#    handsome / pretty tour guide

Wyrażanie zaciekawienia

5. Wyraź zainteresowanie propozycjami (1-5). Wykorzystaj wyrażenia podane w ramce.

Sounds great / interesting! Hm... Interesting. ® Weil, well... We could do that.

® Just what I've been thinking about, really!

# Exactly my idea!

1.    How about going to that new restaurant for dinner?

2.    Why don! we rent a video instead?

3.    How about playing a Computer gamę?

4.    Shall we go to Kazimierz for the weekend?

5.    We could watch another episode of Friends on Channel Iwo.

TERAZ TY!

6.    Przeczytaj ponownie zadanie egzaminacyjne 1. Poniż’ podano kwestie, które wypowiada egzaminujący. Uzupełnij brakujące wypowiedzi tak, jakbyś brał udział w rozmowie na egzaminie.

egzaminujący: How about going to that hot air balloon display It could be cool.

ZDAJĄCY:_

egzaminujący: Weil, I don! know. I'm not really interested in science...

ZDAJĄCY:_

egzaminujący: Thanks, but no. Listen, how about going to the cinema then? There's a very good action film on atthe Odeon.

ZDAJĄCY:___

egzaminujący: Cinema it is then. Excellent!

7.    Porównaj swoją odpowiedź z odpowiedzią przykładową, zamieszczoną w kluczu (strona 262).

| l Zadanie egzaminacyjne 2

Przebywasz na kursie językowym w Wielkiej Brytanii. Wraz z grupą przyjaciół planujesz pojechać na dwudniową wycieczkę w góry. Chcielibyście wypożyczyć kamerę wideo od osoby odpowiedzialnej za sprzęt audiowizualny w szkole. W rozmowie z tą osobą: poproś o wypożyczenie kamery wyjaśniając, po co jest wam potrzebna, odrzuć sugestię, że nie umiesz jej obsługiwać, przekonaj go/ją, że kamera jest wam naprawdę potrzebna.

(rozmowę rozpoczyna zdający)

Prośba o pozwolenie; Udzielanie pozwolenia Wyrażanie braku pozwolenia; Wyrażanie

1. Połącz początkowe fragmenty zdań (1-5) z odpowied zakończeniami (a-e). Następnie zdecyduj, w której sytuacji (I-V) zostało wypowiedziane każde ze zdań (1-

1.    Can/Could I    (a)    if    I    finish the restathome, ple

2.    Do you mind    (b)    if    I    talked to her now?

3.    Is it all right    (c)    I    could go in first, please?

4.    Would it be all right (d)    if    I    bring my girlfriend with me? I

5. Do you th i n k    (e) borrow you rs for a moment, pteil

1.    zakup nowego walkmana

2.    pójście na wystawę psów rasowych

3.    obejrzenie filmu zamiast wyjścia na dyskotekę

4.    przeczytanie książki

5.    pójście do galerii sztuki

I.    someone is very stressed before an exam

II.    someone is tired and wants to do her work at home

III.    someone has forgotten his pen

IV.    . someone doesnl want to go alone to the party

V.    someone wants to speak to an accident casualty

MACMIllAA



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
034 (13) 4. Od potęgi do kryzysu RzeczypospolitejZadanie 1. Wpisz do odpowiednich kolumn tabeli nazw
Wpisz podane słownictwo do odpowiednich rubryk tabeli (po siedem wyrazów do każdej kolumny). bezmyśl
ĆWICZENIA ORTOGRAFICZNE DLA DZIECI Z KLAS I,II,III 0 JV i -i" - utrwalenie 32f Wypisz do odpo
IMG6 BLOK 2 > a)    Wpisz podane rzeczowniki do odpowiednich grup. Podaj ustnie
Rachunkowość zarządcza MArcysiak Cwiczenia2 F»rzy każdej informacji na temat kosztu wpisz do odpowi
Wpisz słownictwo nazywające cechy Ani do odpowiednich rubryk tabeli. Następnie na zielono podkreśl t
40483 skanuj0007 Słowa i obrazki Dopasuj nazwy do odpowiednich obrazków i wymyśl o nich historyjkę.k
DSCF5468 (Kopiowanie) zapisując wyniki w odpowiedniej kolumnie tabeli pomiaru prędkości (ryś. 73B).
Testy Gimnazjalne8 Test 4 Część B - 8. Do poniższej ilustracji dobierz odpowiedni opis. Wpisz wybra
Testy Gimnazjalne7 Test 1 Część B 7. Do poniższego obrazka dobierz odpowiedni opis (A, B lub C). Wp
Testy Gimnazjalne1 Test3GĘśćA 9. Do poniższej ilustracji dobierz odpowiedni opis. Wpisz odpowiednią
Testy Gimnazjalne4 Test 10 Część B O.Do poniższego obrazka dobierz odpowiedni opis. Zaznacz właściw

więcej podobnych podstron