55085 skanuj0009 (358)

55085 skanuj0009 (358)



UMIEJĘTNOŚĆ DZIEŃ 1

UMIEJĘTNOŚĆ DZIEŃ 1


3



- STER Jeżeli płetwa jest ruchoma, podnieś ją całkowicie. Jeśli nie, załóż ster, gdy jacht będzie na wodzie.


Wodowanie

Wodowanie jachtu bez uszkodzenia kadłuba

--

USZKODZENIE KADŁUBA znacznie częściej zdarza się podczas wodowania niż żeglowania. Postępuj według podanych poniżej rad, a unikniesz porysowania kadłuba, które utrudnia żeglowanie i może być przyczyną poważniejszych uszkodzeń. Sternik i załogant mogą zamieniać się rolami.

CEL: Zdjęcie jachtu z wózka na wodę tak, aby nie dotknął ziemi. Stopień trudności •

«--—-

-Elap 1 -

Wjazd do Wody

Prz.ed wodowaniem wszystko na jachcie musi być sklarowane.^ Sprawdź, czy zatkane są komor^ wypornościowe i czy cuma jest umocowana.

* STERNIK I ZAŁOGANT Uważaj, aby dziób spoczywał na wózku. Opuść przód wózka, żeby rufa nie porysowała się o podłoże.

Woda, szczególnie słona, powoduje kom/|v\ Powinieneś więc unikać wjeżdżania wózkiem do wody, gdyż może ona uszkodzić piasty i łożyska kół.

Wózek do wodowania to dodatkowa wygoda i oszczędzenie wózka do przewożenia. Wózki do wodowania na plaży mają specjalne grube opony.



* JACHT

Gdy spłynie z wózka, uważaj, aby nie zepchnął go wiatr lub fala.

jj STERNIK

Wepchnij wózek do wody, a następnie wyciągnij go i umieść w bezpiecznym miejscu.

1. Wepchnij wózek do wody. Jacht musi być do niego przymocowany.

2. Jeśli woda jest dostatecznie głęboka, uwolnij jacht. Nie spychaj go.

3. Wyciągnij wózek na brzeg i ustaw w bezpiecznym miejscu.

- Etap 2    -

J^Sr

■* ZAŁOGANT Gdy jacht spłynie na wodę, przytrzymaj go, by sternik mógł zaparkować wózek, Nie pozwól, aby kadłub


Spłynięcie


Wprowadź wózek tak głęboko do wody, by jacht swobodnie z niego spłynął. Nie spychaj jachtu, gdyż możesz uszkodzić kadłub.


pn sgnięcie na ląd

Pl ki to smnc czynności, co przy umu. ale wykonywane i Uwinlncj kolejności.

•hiiIui ir/.yma jacht, a druga ukiilWh wózek. Następnie razem żują na nim jacht.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0073 9.    CO OZNACZA W TW. HURWITZA, ŻE An=0? Jeżeli spełniony jest warunek ko
24012 skanuj0010 (346) UMIEJĘTNOŚĆ DZIEŃ 1 UMIEJĘTNOŚĆ DZIEŃ 1Jak OdpłynąćSposób odpłynięcia w zależ
skanuj0008 (396) I UMIEJĘTNOŚĆI Stawianie Grota Etap 3Postaw fok i przygotuj do stawiania grota.Usta
skanuj0011 (179) Moj dzień! Do każdego obrazka dobierz właściwy symbol.
skanuj0011 (179) Moj dzień! Do każdego obrazka dobierz właściwy symbol.
skanuj0012 (315) (UMIEJĘTNOŚĆ (UMIEJĘTNOŚĆ 4Kursy WolneŻeglowanie kursami zbliżonymi do półwiatru JA
71749 skanuj0015 (265) UMIEJĘTNOŚĆ GDY CEL JEST W UNII WIATRU Halsowanie to żeglowanie do celu 
10094 skanuj0023 (173) Sportowy dzień Bolka i Lolka Jak vpzyscy sport© wl
31981 skanuj0008 (396) I UMIEJĘTNOŚĆI Stawianie Grota Etap 3Postaw fok i przygotuj do stawiania grot
56212 skanuj0016 (250) UMIEJĘTNOŚĆ UMIEJĘTNOŚĆ 5INNY SPOSOB Jachty klas międzynarodowych mają przewa
26640 skanuj0001 WYKAZ UMIEJĘTNOŚCI DO ZALICZENIA Lp Czynność objęta

więcej podobnych podstron