63631 Zdjęcie0223 (3)

63631 Zdjęcie0223 (3)



i


Wpisanie relacji w marketingowy kontekst

lizację usługową, w której usługi absorbować będą przynajmniej tr/y czwu te potencjału wytwórczego, to można by mniemać, że wyrabiający z marketingu relacyjnego „usługowyM sposób myślenia i wartniciuwann udzieli się także pozostałym dwu sektorom gospodorki.

1.2.1. Odkrywanie znaczenia relacji dla marketingu

Jeśli się prześledzi bogaty dorobek Nordyckiej Szkoły I Uług. nic jest rzeczą trudną wykazać, że podjęcie przez jej luminarzy problematyki relacji wynikało w sposób naturalny z ewolucji ich poglądów i zainteresowań. Już od pierwszych publikacji Ch. Grónroosa można było proponowaną przez niego wersję marketingu usług określić mianem marketingu interakcyjnego Autentyczne odkrycie interakcji powstających w trakcie realizacji usługi stało się podstawą poszukiwania takich rozwiązań, które pozwoliłyby na trwałe przełamać dystans między sferą wytwarzania a konsumowania usług

Można oczywiście spytać, dlaczego w publikacjach I. Gummessona, innego czołowego reprezentanta tej szkol). interakcje zostają zastąpione przez relacje? Dla prowadzonych tu analiz pytanie io jest tym bardziej zasadne, ponieważ odpowiadając na nie wskazujemy na jeden z istotniejszych czynników ewolucji współczesnego marketingu

Przypomnijmy więc, że od momentu uwzględnienia rozdzielczej funkcji pseudorelacji, wcześniejsze traktowanie interakcja jako synonimu relacji staje się nieuzasadnione. Interakcja staje się teraz bardziej reagowaniem odnoszącym się do sfery behawioralnej i komunikacji medialnej niż do zachowań ukierunkowanych na współdziałanie służące systematycznemu wytwarzaniu usługi - dobra - wartości. Dzięki technologiom informatycznym zastosowanym w komunikacji, częstotliwość wchodzenia w interakcje niepomiernie wzrosła, z czego wyciąga się wnioski o ich rosnącym - również gospodarczym - znaczeniu. Dla odmiany relacja posiada bez wątpienia bogatszą konotację, eksponuje bardziej wzajemne oddziaływanie, współdziałanie, co oznacza iż staje się kategorią pojęciową bardziej przydatną dla wyjaśnienia sposobu powstawania wartości wspólnie dodawanej. Ten zupełnie nowy wymiar relacji stworzył przesłanką dla dość rozbudowanych ich klasyfikacji, co przy braku ostrego kryterium porządkującego prowadziło do podziałów mało precyzyjnych. Niektóre z peryferyjnych relacji, jak na przykład relacje o charakterze symbolicznym ( przywiązanie do maiki bądź oioby usługodawcy), mają postać relacji jednostronnych, co więcej mianem rei i ji określa się leż i takie przypadki, kiedy brak jest wyraźnego respontu powstającego w wyniku zaangażowania drugiej strony Ogromną ró/norod-mość relacji, ścisłe rynkowych i poza rynkowych, uznać nule/y /a zasadniczy czynnik tpfswc/y powitania, rozwoju I rozszerzającego tlę /Astęgu odd/ui


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Zdjęcie0223 (3) i Wpisanie relacji w marketingowy kontekst lizację usługową, w której usługi absorbo
20071 Zdjęcie0237 (3) Wpisanie relacji w marketingowy kontekst 39 Marketing usług jako spełnienie si
Zdjęcie0235 (2) Wpisanie relacji w marketingowy kontekst 37 może swym znaczeniem zbliżyć się do ..re
Zdjęcie0239 (4) Wpisanie relacji w marketingowy kontekst 4) Reintcrprctacja znaczenia jakości. Jak j
68244 Zdjęcie0229 (2) Wpisanie relacji w marketingowy kontekst 31 nader przydatna dla poznania tego,
Zdjęcie0231 (2) 31 Wpisanie relacji w marketingowy kontekst nader przydatna dla poznania tego, co wy
Zdjęcie0233 (2) 35 Wpisanie relacji « marketingowy kontekst mikroekonomicznej efektywności czy techn
Zdjęcie0241 (4) 43 Wpisanie relacji w marketingowy kontekst relacyjnego zmierzające od autonomizacji
Zdjęcie0227 (2) Wpitanie relacji w marketingowy kontekst 29 Podmiotowy fundament zasady antropicznej

więcej podobnych podstron