69667 skanuj0005 (402)

69667 skanuj0005 (402)



Test wielokrotnego wyboru.....4.1


Temat 2 katalogu Informatora


Przeczytaj uważnie polecenie.

Pamiętaj, że stwierdzenia są ułożone w takiej samej kolejności, w jakiej odpowiedzi pojawiają się w nagraniu. Postaraj się na ich podstawie przewidzieć, o czym będzie tekst, wyobraź sobie całą sytuację.

Jeżeli pytanie dotyczy całości tekstu (np. jaki jest ton tekstu, do kogo tekst jest adresowany, kto go wypowiada, etc.), to pojawia się ono jako ostatnie.

Wypracuj własną strategię pracy z zadaniami takiego typu. Przed wysłuchaniem nagrania możesz przeczytać:

(a)    wyłącznie pytania;

(b)    pytania i wszystkie podane odpowiedzi.

Wypracuj najlepszą dla siebie strategię słuchania. Możesz:

(a)    tylko słuchać, nie czytając już pytań i propozycji odpowiedzi;

(b)    słuchać i śledzić wzrokiem pytania i odpowiedzi.

Po pierwszym słuchaniu postaraj się wyeliminować te odpowiedzi, które z całą pewnością są błędne. Pozwoli Ci to podczas drugiego słuchania skupić się na mniejszej liczbie możliwości.

Nie nastawiaj się na udzielenie odpowiedzi przed wysłuchaniem tekstu!

Nie przyjmuj z góry, że odpowiedź, w której pojawiają się takie same słowa, jakie zostały użyte w nagraniu, jest poprawna. Te słowa mogą dotyczyć innej sytuacji, a zatem niekoniecznie stanowią prawidłową odpowiedź.

Nie zostawiaj pytań bez odpowiedzi. Nawet jeśli nie jesteś w 100% pewien, czy Twoje odpowiedzi są poprawne, wpisz je!



1. Usłyszysz fragment programu radiowego na temat f CD1/12 edukacji w szkole podstawowej.

( (ć/ j    Po wysłuchaniu nagrania, dokończ zdania

\m*S    (1-3). Usłyszysz nagranie tylko raz.

1. The study suggests that primary schools teach children mainly i. iVi o . u Q),    _.


Children now spend than they used to.

Parents have taken action to _

h S


_% morę time on English


.


2. Przeczytaj pytania (1-3). Wysłuchaj ponownie nagrania’.;. f CD1/12 i wybierz prawidłową odpowiedź j    (A, B, C lub D).


1.    The study suggests that primary schools teach children mainly...

A-maths B languages C history D geography

2.    The time primary school children spend on English...

A rosę by 4% B rosę by 2% C fell by 1.5% D fell by 10%

3.    From the report we can understand that parents...

A are worried about their childreńs health.

B dońt want their children to learn history.

C think that English and Maths are the most important subjects.

D want the government to publish morę detailed regulations.

3. Usłyszysz fragment rozmowy na temat czytania dzieciom. f CD1/13 Zapoznaj się z pytaniami (1-3). Podane ( (ć; j    odpowiedzi (A, B, C) nie są prawidłowe.

Wysłuchaj i przeczytaj zapis nagrania na stronie 228 i dopisz odpowiedź prawidłową (D) do każdego pytania. Przykładowe odpowiedzi znajdują się w kluczu na str. 249.


1.


The aim of reading to pre-school children is to...

A teach them to read on their own.

B educate them morę quickly.

C improve their learning skills.

D -    '    _

When is the best time to reacTto kids, according to Professor Spark?

A before they go to sleep B when they wake up C any time during the day D r: o ,    J

Reading sessions should be short because they...

A are not boring for children.

B give the parents morę free time.

C are easier to organ ise.


Wysłuchaj nagrania ponownie, sprawdzając swoje odpowiedzi.


y Zadanie egzaminacyjne

/'‘"CD1/14

( (fe/ i

JZapoznaj się z pytaniami (1-4). Usłyszysz dwukrotnie dwie wypowiedzi na temat egzaminów. Z podanych możliwości odpowiedzi wybierz właściwą, zgodną z treścią usłyszanych informacji.^2!akreś[)literę A, B, C lub D.


1.    The new exam Speaker 1 is talking about...

A is badly organised.

B will last only two hours.

C wońt test the knowledge of literaturę.

D will consist of two parts.

2.    According to Speaker 1, the new exam will be fairer because... A every part will be checked by a different teacher.

B it'll be checked by someone the student doesńt know.

C the marking system is morę objective.

D there will be fewer failing grades than in the old one.

3.    Speaker 2 says that a student will be disqualified___

A if he doesńt have proof of identity.

B if he borrows writing materials from others.

C if he forgets to switch off his mobile phone.

D if he drinks during the examination.

4.    Speaker 2 is most probably...

A a parent.    B a student.

C a school inspector.    D a secondary school teacher.

Jeżeli masz problem z udzieleniem odpowiedzi CD1/14 na pytania, przeczytaj podpowiedzi

poniżej i wysłuchaj nagrania ponownie.




Pytanie 1: Nic daj się zmylić odpowiedzi C! Nowy egzamin nie wyklucza całkowicie sprawdzenia wiedzy z zakresu literatury!

Pytanie 2: Odpowiedź jest wyrażona w nagraniu innymi słowami (opisowo, zamiast jednego słowa). Pytanie 3: Osoba mówię ca wspomina wszystkie sytuacje wymienione w punktach (A-D), ale tylko jedna z nich może spowodować tak poważne sankcje.

Pytanie 4: Aby odpowiedzieć na to pytanie, musisz wziąć pod uwagę całość wysłuchanego tekstu. Postaraj się wyobrazić sobie całą sytuację: kto mówi?, do kogo7, po co? „Wczuj się” na chwilę w każdą z podanych ról (A-D). Dla której z osób poruszana w nagraniu kwestia mogłaby być problemem? Dlaczego? Czy w nagraniu występują jakieś słowa-klucze?


5. Przeczytaj zapisy nagrań (CDl/12-14) na stronie 228. Podkreśl fragmenty, które pozwoliły Ci wybrać poprawną odpowiedź. Przeanalizuj pozostałe zasugerowane odpowiedzi. Co zostało zrobione, aby Cię zmylić?


2005:

Szkoła



MACMILLAN

POLSKA



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
33753 skanuj0011 (274) Test wielokrotnego wyboru Zaznacz znakiem / strategie, które będą pomocne w r
49302 skanuj0006 (376) Temat z katalogu informatora Test wielokrotnego
14870 skanuj0012 (265) Temat z katalogu Informatora 2005: Państwo i społeczeństw
•    Test wielokrotnego wyboru •    Trzeba mieć zaliczenie Temat:
Druk 2 Opracowała mgr Ewa Konczewska-Kamińska Test wielokrotnego wyboru z wos Temat: Udział obywatel
Funkcje? O 4.3. Testy wielokrotnego wyboru - klasa 3 Test wielokrotnego wyboru „Funkcja - powtórzeni

więcej podobnych podstron