75782 IMG20 (12)

75782 IMG20 (12)



Bajki, które dodają dzieciom sil

Malujemy emocje (np. złość)

Omawiamy różne emocje pojawiające się w naszej bajce. Słuchając, łączymy je z własnymi subiektywnymi przeżyciami. Następnie dzieci przenoszą je na papier.

Materiały: blok rysunkowy, kredki świecowe, ostre przedmioty do wydrapa-nia, np. igła, nóż, skrobak itp.

Kartkę malujemy kredkami świecowymi w różnych kolorach. Na tę warstwę nakładamy kolejną, tym razem grubą czarną warstwę. Ostro zakończonym przedmiotem wydrapujemy kontury przedstawiające określoną rzecz lub postać (np. burza, zwierzątko, olbrzym...). Wydrapane figurki wyglądają jak w trójwymiarowej przestrzeni.

Starsze dzieci mogą wyryć (możliwie jak największe) przedmioty, które wzbudzają w nich lęk (strzykawki, nóż, pistolety, symbole śmierci, kłótni) lub odpowiadające im wyrazy.

Skoczne zabawy

Znane skoczne zabawy typu piekło i niebo są jednymi z ulubionych gier. Kredą na asfalcie, chodniku lub na placu zabaw kreślimy schemat gry (siedem kwadratów tworzących krzyż). Według określonych zasad dzieci przeskakują z jednego kwadracika na drugi, na prawej lub lewej nodze lub ze skrzyżowanymi nogami. Drogę mogą przejść lub przeskoczyć także z zamkniętymi oczami lub stopą popychać kamyczek na kolejne kwadraciki.

Czarodziejska droga

Dla dzieci, które biegają w lecie na bosaka nie ma nic piękniejszego! Świeżutka, wilgotna trawka pod stopami, cieplutkie, rozgrzane przez słoneczko kamyczki, chlapanie stopek w wilgotnym błotku... Oczywiście, nasza czarodziejska droga nie jest tym samym, ale możemy odczuwać w podobny sposób i wyrażać nasze doświadczenie.

—    Razem z dziećmi zbieramy różne materiały, np. kawałki dywaników, owczą wełnę, miękkie materiały, korę i gałązki, mech i słomę, kulki z waty i szklą, orzechy, piasek i wodę w płaskich miseczkach...

-    Wszystkie materiały układamy jeden za drugim na drodze (aby kulki się nie toczyły, podsypujemy pod nie piasek, żwirek lub inne materiały).

—    Z zamkniętymi oczami dzieci idą naszą drogą, zgadując co znajduje się pod ich stopami. Jedno z dzieci ostrożnie prowadzi kolegę/koleżankę.

-    Dzieci nazywają rzeczy, po któiych stąpają i opowiadają o swoich odczuciach, czy są łaskotane, drapane czy coś przykleja się do ich stóp.

Zmysł równowagi

Nasza zewnętrzna aktywność oddziałuje na naszą osobowość. Dzieci, które


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG00 (13) Bajki, które dodają dzieciom sil Jego pierwotni mieszkańcy opowiadają so-bie od niepamię
IMG08 (14) Bajki, które dodają dzieciom sil Bajki, które dodają dzieciom sil Siedzimy dostojnie - j
IMG16 (14) Bajki, które dodają dzieciom sil^ Treść bajki łiyęn Wraz z nastaniem nocy nieszczęście d
IMG17 (16) Bajki, które dodają dzieciom sil Bajki, które dodają dzieciom sil jak „w domu”. Dziecko,
IMG27 (14) Bajki, które dodają dzieciom sil łączy kosmiczność i ziemskość. Kiedy najmłodszy z braci
IMG28 (13) Bajki, które dodają dzieciom sit > Zabawa z dźwiękami Ą Udzielamy jasnych, wyraźnych
IMG36 (16) Bajki, które dodają dzieciom sił Bajki, które dodają dzieciom siłTreść bajki „Czuprynka”
IMG38 (13) Bajki, które dodają dzieciom sit nicy i rozpoczyna walkę. Dzięki swoim JęĄ możliwościom,
41014 IMG31 (15) Bajki, które dodają dzieciom silCzuprynka Pewnego razu żyli król i królowa, którzy
59756 IMG14 (16) Bajki, które dodają dzieciom sil picro iv nocy zniknął. Znów książę byt sam iv wie
72303 IMG09 (16) Bajki, które dodają dzieciom sil Życzymy sobie i wszystkim ludziom na ziemi pokoju
IMG34 (16) Bajki, które dodają dzieciom sil Wówczas dziewczynka wyszła zabrawszy ze sobą drewnianą

więcej podobnych podstron