78237 ksiazka(014)

78237 ksiazka(014)



Założyć łańcuch napędu wałka rozrządu w kolejności następującej:

-    założyd łańcuch na koło wałka rozrządu

1 wprowadzid go w strefę napędu, ustawiając koło łańcuchowe tak, aby znak na nim pokrywał się ze znakiem na obudowie łożysk /rys. 2-19/. Śrubę koła łańcuchowego wkręcid bez dokręcania;

-    osadzid koło łańcuchowe na wałku napędzającym pompę oleju bez dokręcania ostatecznego śruby mocującej;

-    zamocowad płozę napinacza łańcucha oraz naplnacz bez dokręcania nakrętki kołpakowej, aby sprężyna napinacza mogła przycisnąd płozę; wkręcid w kadłub silnika sworzeń ograniczający łańcuch;

-    pokręcld wałem korbowym o dwa obroty w kierunku pracy, aby uzyskad należyte naprężenie się łańcucha; aprawdzld pokrywanie się znaków na kołach łańcuchowych i na kadłubie silnika /ryB. 2-17/ oraz na obudowie łożysk /rys. 2-19/;

-    jeżeli znaki pokrywają się, to unierucho-mid koło zamachowe ustalaczem A.60330/R /zob. rys. 2-10/ i ostatecznie dokręcid śruby mocujące koła łańcuchowe, nakrętkę kołpakową napinacza łańcucha i zagiąć kryzy podkładek ustalających śruby kół łańcuchowych; jeżeli znaki nie pokrywają się, to powtórzyd czynności z ustawieniem łańcucha .

Wyregulowad luzy między krzywkami wałka rozrządu 1 dźwigniami zaworowymi .

Ustawid na kadłubie silnika pokrywę napędu v wałka rozrządu /rys. 2-20/ razem z uszczelką i uszczelniaczem w kadłubie bez ostatecznego dokręcania mocujących śrub i nakrętek. Przyrządem 41.7853.4010 ześrodkowad położenie pokrywy względem końca wału korbowego i ostatecznie podokręcad nakrętki i śruby mocujące pokrywę.

Zamocowad koło pasowe na wale korbowym i wkręcid zaczep' kłowy.

Zamocowad filtr oleju, ręcznie przykręcając go do krddca na kadłubie silnika. Wmontować oddzielacz oleju układu przewietrzania skrzyni kor-bowej, pokrywę przewietrznika i zamocowad usta-lacż'jttfipki spustowej oddzielacza oleju.

Rys. 2-20. Pokrywa układu rozrządu. Strzałkami pokazano występy do środkowania pokrywy względem piasty koła pasowego wału korbowego

Wmontować pompę oleju oraz przykręcid miskę olejową z uszczelką.

Wmontowad pompę wody, wspornik alternatora i zamocowad alternator na silniku. Założyd pasek na koła pasowe i wyregulowad jego naprężenie.

Zamocowad na głowicy silnika rurkę dopływu do nagrzewnicy oraz króclec odpływowy. Zamocowad do krddca pompy wody i kolektora wydechu rurę odpływu grzejnika nagrzewnicy.

Zamocowad czujniki przyrządów kontrolnych.

Zamocowad koło zębate napędzające pompę oleju i rozdzielacz zapłonu. Zamocowad rozdzielacz i wyregulowad ustawienie zapłonu. Wkręcid świece zapłonowe i za pomocą klucza dynamometrycznego 67.7812.9515 dokręcid świece.

Zamocowad pompę paliwa zgodnie z wskazówkami podanymi w rozdziale "Układ zasilania".

Ustawić gaźnik i podłączyć do niego węże.

Ustawid pokrywę głowicy silnika razem z uszczelką i wspornikiem przewodu paliwowego.

Zamocowad filtr powietrza. W tym celu podłączyć do niego węże, ustawid korpus filtru z uaz-' czelką na gaźniku, następnie UBtawić płytkę oporową i przykręcić korpus nakrętkami. Włożyć wkład filtrujący i zamocowad pokrywę filtru.

Wlać olej w gardziel pokrywy głowicy silnika.

BAUAUIB SILNIKA HA HAMOWNI

-1

2    min;

3    min;

4    min;

5    min.

25 s-'    /1500    obr/min/

33,3 a-1    /2000    obr/min/

Podczas docierania silnika naprawionego nie forsować Jego warunków pracy.


Wyremontowany silnik poddaje się badaniom /docieraniu/ na hamował bez obciążania go według cyklu następującego:

13»6—15 s~1    /850-900 obr/min/

16,6 s-1    /1000 obr/min/

Po ustawieniu i uruchomieniu silnika na stanowisku hamowni sprawdzić:

-    czy nie ma wycieków cieczy chłodzącej lub paliwa w połączeniach części lub połączeniach rurowych i uszczelnieniach;

-    ciśnienie oleju;    >

-    ustawienie zapłonu;    . .

-    częstotliwości obrotów biegu jałowego;

-    czy nie ma stuków.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
lancuchy3 i-f Napęd wałka rozrządu    mnm Mercedes-Oenz E-Klasa (210) 2,2D E220 CDI 1
46157 ksiazka(011) koła łańcuchowe na wałku rozrządu i na wałku napędzającym pompę oleju. Poluzować
C-ll 0,05 mm «7 —0.007 27 -0.020 mm 27.5 Zjg mm 27 +0,033 mm 3.4.2. Wymiana walka rozrządu Kolejność
ksiazka(028) M Rys. 2-53. Podstawowe wymiary wałka rozrządu i otworów w obudowie łożyska wałka rozrz
Łańcuch Koło napędu układu rozrządu Koło Wału korbowego
ksiazka(052) UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU ROZDZIAŁ IIIUKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU SPRZĘGŁO Rudowę sprzę
ksiazka(166) Założyć końcówkę przewodu wyaokiego napięcia na świecę i nacisnąć przyciak przełącznika
112 D. Typańska, Ł. Putz6. ZMIENNE FAZY ROZRZĄDU Mechanizm przestawiania dolotowego wałka rozrządu (
F-4 1.1.4. Dźwignie napędu walka odbioru mocy i pompy hydraulicznej Watek odbioru mocy może otrzymyw

więcej podobnych podstron