81707 skanuj0299

81707 skanuj0299



Rys. 11.24. Koła zębate jednolite: a) pełne, b) tarczowe z wybraniami, c) odlewane [16]


łH~—”Hł

wytrzymałościowych oraz znaczne oszczędności materiałowe. Koła tego typu mogą być również odlewane.

Koła o średnicach dochodzących do 1000 mm wykonuje się jako odlewane z ramionami (rys. 11.24c) lub jako koła tarczowe z wieńcem uzębionym, osadzonym skurczowo (rys. 11.25). Wykonuje się też koła spawane o różnych odmianach konstrukcji korpusu. Jedno z rozwiązań pokazano na rys. 11.26.

uzębionym nasadzanym

Rys. 11.25. Koło z wieńcem

Rys. 11.26. Koło zębate spawane [16]


Kształty wybrań w kołach tarczowych odkuwanych i odlewanych projektuje się z uwzględnieniem wymagań technologicznych dla danego rodzaju obróbki.

Grubość wieńca (wymiar W na rys. 11.246) przyjmuje się w granicach W= (l,5^-2)w. W kołach odlewanych z ramionami (rys. 11.24c) stosuje się również inne kształty przekroju ramion. Liczbę ramion przyjmuje się orientacyjnie według zależności


(11.81).

299


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
CCF20081203032 Rys. 11.24. Koła zębate jednolite: a) pełne, b) tarczowe z wybraniami, c) odlewane
skanuj0255 (4) a)    b)    c) Rys. 11.2. Rodzaje kół zębatych: a+
skanuj0256 (4) Rys. 11.3. Przekładnie zębate: a~d) walcowe, e) zębatkowa,stożkowe, i) śrubowa,;) śli
Obsługa i naprawa Audi (202) 3. SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE Rys. 3.23. ŚCIĄGANIE KOŁA ZĘBATEGO Z WAŁKA POMP
skanuj0306 (2) Rys. 11.30 Przekładnie ślimakowe: a) walcowa, b) globoidalna [16] kołem czynnym jest
skanuj0011 Rys. 8. 11. Sześciostopniowa skrzynka prędkości 3*2:    a) schemat ki

więcej podobnych podstron