87271 s 152 153

87271 s 152 153



152 ROZDZIAŁ 5

§5

Rodzice wybierają swoich przedstawicieli do Rady Szkoły w dwóch etapach - im

zebraniach klasowych wybierają po dwóch przedstawicieli klasy, którzy następna

spośród siebie wybierają członków Rady Szkoły.

§6

1.    Wybory członków Rady Szkoły przeprowadzają komisje wyborcze, które tworzą przewodniczący zebrania oraz dwie osoby wybrane w głosowaniu jawnym spośród uczestników zebrania. Członkiem komisji nie może być osoba kandydująca do Rady Szkoły.

2.    Do zadań komisji należy przyjmowanie zgłoszeń kandydatur na członków Rady Szkoły, przygotowanie kart do głosowania, obliczenie głosów i ogłoszenie wyników głosowania.

3.    Przebieg czynności, o których mowa w ust. 2, dokumentuje protokół sporządzony przez jednego z członków komisji, a podpisany przez jej pełny skład.

4.    Protokoły, o których mowa w ust. 3, przekazuje się dyrektorowi.

§7

1.    Wybory odbywają się w glosowaniu tajnym.

2.    Glosowanie przeprowadza się na przygotowanych kartach do głosowania.

3.    Na karcie do głosowania umieszcza się w porządku alfabetycznym nazwiska i imiona kandydatów.

§8

1.    Po otrzymaniu karty do głosowania wyborca stawia znak X obok nazwiska kandydata, na którego głosuje.

2.    Głos uważa się za ważny, jeżeli na karcie do głosowania wyborca wskaże co najmniej jedną osobę, na którą głosuje, jednak nie więcej niż wynosi liczba wybieranych przez zebranie członków Rady Szkoły.

§9

1.    Wyboiy odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych przez wyborców podczas zebrania. Osoba kandydująca do Rady Szkoły powinna wyrazić na to zgodę.

2.    Za wybranych uważa się kandydatów, którzy uzyskali kolejno największą liczbę głosów. W przypadku równej liczby głosów otrzymanych przez kandydatów, o tym, któremu z nich przypada ostatnie do obsadzenia miejsce w Radzie Szkoły, rozstrzygają kolejne tury głosowania zarządzone przez przewodniczącego zebrania.

§10

C '/.łonkostwo w Radzie Szkoły wygasa wskutek:

1)    śmierci,

2)    zrzeczenia się członkostwa,

3)    utraty prawa wybieralności,

4)    nieusprawiedliwionego niebrania udziału w 50% posiedzeń Rady. Wygaśnięcie członkostwa stwierdza Rada Szkoły.

‘ W sytuacji, o której mowa w ust. 2, Rada Szkoły podejmuje uchwałę o zastąpieniu dotychczasowego członka przez kandydata, który w wyborach uzyskał kolejno największą liczbę głosów i nie utracił prawa wybieralności.

'I W razie braku możliwości, o której mowa w ust. 3, przeprowadza się wybory uzupełniające.

§11

I Rada Szkoły wybiera ze swojego grona przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego sekretarza oraz skarbnika, jeśli zadecyduje o gromadzeniu funduszu Rady Szkoły.

2.    Wybory przewodniczącego Rady odbywają się w głosowaniu tajnym, spośród nieograniczonej liczby kandydatów. Za wybranego uważa się tego kandydata, który uzyskał największą liczbę głosów. W przypadku równej liczby głosów zarządza się ponowne wybory spośród kandydatów, którzy uzyskali równą liczbę głosów. Wybór pozostałych osób funkcyjnych odbywa się w głosowaniu jawnym.

3.    Przewodniczący organizuje pracę Rady, kieruje jej posiedzeniami, podpisuje dokumenty i jest przedstawicielem Rady na zewnątrz.

4.    W razie nieobecności przewodniczącego zastępuje go zastępca przewodniczącego.

5.    Sekretarz Rady Szkoły odpowiada za prawidłowość dokumentacji Rady.

ó. Przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego i sekretarza Rada może odwołać w głosowaniu tajnym w obecności 2/3 członków. Prawo złożenia wniosku w tej sprawie przysługuje każdemu członkowi.

§12

1.    Posiedzenia Rady Szkoły zwołuje przewodniczący.

2.    Posiedzenia Rady mogą być również zwoływane w każdym czasie z inicjatywy przewodniczącego lub na wniosek 1/3 członków Rady oraz na wniosek innego organu szkoły.

3.    W posiedzeniach Rady może brać udział z głosem doradczym dyrektor szkoły oraz inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.

4.    O terminie i proponowanym porządku zebrania zawiadamia się członków Rady w sposób zwyczajowo przyjęty, na minimum siedem dni przed planowanym terminem zebrania.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
00 wstęp2 Dlatego zachęcam rodziców, logopedów i nauczycielki przedszkoli do intensywnej stymulacji
14.Osoby postronne, rodzice nie mogą wchodzić do budynku szkoły. Wyjątek stanowi spotkanie z rodzica
152 153 152 ROZDZIAl 152 ROZDZIAl Młodzi adepci dziennikarstwa znajdują się często w podobnej sytuac
PwTiR077 152 Rozdział 6 uprawiania żeglarstwa, a także zasady bezpieczeństwa przy uprawianiu żeglars
rozdział 5 (8) 152 Rozdział V Wyceno aktywów i zobowiązał! według Międzynarodowych Standów tość godz
13969 IMAG0928 152 Rozdział 8. Techniki zapień czynności nauczycietokśch » ***** pytanie. Może też u
Główczewski „Między śmiesznością a komizmem” 152 Rozdział z i odpowiedniego ich sfunkcjonalizowania
Pochodne3 jpeg 152 Rozdział 6. Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmie 152 Rozdział 6. Rachunek róż
0000042 2 Rozdział zawiera wypisy fragmentów Załącznika nr 1 do wspomnianej we wstępie Uchwały nr 15
1010178I101533763482941682459 n 152 Rozdział l Uczniowie Kolejną formą pomocy materialnej dla uczni
Zdjęcie3947 ■ 152    Rozdział 4. Oblicza dysleksji rozwojowej Wydaje się, że dyslekty

więcej podobnych podstron