MokkbdUdipKuidiHdDISwbniMadilll
Ryt. 3. Wspornik i podwieszają ustrój nośny ktedta do hi kowego d/wgaia stalowego 11|
ment ten wydziela w warun-■ izotermicznych po 24 h tężenia ]|| 166 kJ/kg, zaś po 72 h -* Q3 =
H J/kg. Są to ilości ciepła bardzo I. które byty m.in, przyczynami I jń żelbetowych płyt pomostu I iektaćh zespolonych (Mo) 10 I |l 1 na autostradzie A4 [3], j zcementów mostowych CEM || MSR 42.5.Rejowiec' o zawar-
■ CjA £ 3,0%, badany w tym
■ <m okresie przez ITB, wykazał
I znie mniejsze ciepło hydratacji I arwszych dniach dojrzewania.
I 3, =148 kJ/kg i Q, = 189 kJ/kg | rynika z powyższych danych, za-|| >wany do mieszanki betonowej I ent (CEM 142.5 MSR .Warta*) nie
■ ryborem optymalnym, głównie ij wodu wysokiego ciepła hydra
tacji cementu (Q, = 230 kJ/kg, Q, «= 300 kJAg) lepszy byłby cement CEM 142,5 NA MSR .Rejowiec" lub cement portlandzki z dodatkami wpływającymi na obniżenie ciepła hydratacji cementu, a nie wpływającymi niekorzystnie na jakość betonu [41. Cement taki przewiduje do zastosowania nowelizacja [5J Rozporządzenia nr 735 (6) zgodna z normą PN-EN 206-1 [71, ale jeszcze nie zatwierdzona. Dla konstrukcji masywnych nowelizacja ta ma ograniczyć ciepło hydratacji cementu Q, do wartości 270 ki/kg [51. Ola płytowych wsporników moduł powierzchniowy ma wartość przedstawioną we wzorze 4.
Wynika z niego, Ze jest to typowy
element o średniej masywności. da którego-w warunkach wymiany depta z otoczeniem - samoociepfenle pod wpływem depta hydrataq1 cemen-i u oszacowano na poziomie:
At,= x Ar*"'= 24.4*C n 2
Maksymalna różnica temperatur wywołanych samoocleplenlem belki i płytowych wsporników wynosić może zatem:
A!^ = 48.8 - 24,4 = 24,4*C
Przyrosty temperatury Ar"01 At,, nie występują dokładnie w tym samym okresie czasu, co wynika ze zróżnicowania masywności belki i płytowych wsporników.
Średnie przyrosty temperatury w przekrojach belki i płytowych