Model
łań twórczych
f£SS35sS**
1 dn«nia„c s, '^Och
Silicon i.. ? JtunaK wanrUy>:
wiadomo ,cy !"* 00 losowanie ™ * Wled^ o zalczno.
ściach a
oraz
a/ mięu/.y lui.nH • r......—-
ń 17 Zdolności kierownicze przywódcy ,v są tak oczywiste, żc zostałby on hde-zarówno w sytuacji formalnej, jak t me-
^pV stanowią, w stopniu zadowala-i d* ^Jegrację » wyraz stosownych war-
' rzeb uczestników grupy 4 Jeżeli
d**J gnJp> pc,n,ą ro,ę w innych * -h 'powinni zważać na to. by wartości grup • omawianej grupy były i ** h,b. co najmniej, nicsprzecznc. 5 r^^ując cele grupowe, uczestnik uświa-a sobie oczekiwania pozostałych człon-^enipy. Oczekiw ania te i oceny jego po-stanowią dla niego podstawy oceny f tónej wartości i sensu działania - tym sa-' stanowią główny motyw jego uczest-"jL* grupie. 6. Uczestnicy grupy mają "Tkietności pełnienia zarówno ról cz.łon-•^iich. jak i przywódczych. 7. Większość interakcji w grupie, rozwiązywanie proble-' i podejmowanie decyzji przebiega M Jdimacie przyjaznej współpracy". Okazywany je$* respekt dla poglądów inny ch, i to jgfrHOo w sytuacjach udzielania rad. uwag i dyspozycji, jak i w sytuacjach ich przyjmowania. 8. W sytuacjach przewidywanego konfliktu - różnicach zdań między uczestnikami pamięta się o oddzieleniu ego uczestnika od jego konkretnego działania. Kultura krytyki nakazuje, by jej przedmiotem było przede wszystkim konkretne działanie, by przedwcześnie nie dyskwalifikować osoby. Jeśli kiytykowany czuje się wystarczająco bezpieczny , to jego reakcja nie będzie agresywna, przyjmie on kryty kę do w iadomości i sformułuje konstruktywne wnioski. 9. Grupa stwarza Każdemu uczestnikowi dogodne warunki do rozwinięcia wszystkich jego pozytywnych możliwości i wykazania się 'limi 10. Intensywność i poziom jakości działań w grupie są optymalne. Zadania są przystosowane do możliwości wykona w-czych uczestnika. Przywódca grupy nalo-oiiast głosi wiarę w to. żc każ.dy uczestnik ••może dokonać rzeczy niemożliwych”. Oczekiwania te zmuszają każdego do maksymalnego wysiłku. Kiedy jednak okazuje Slc J? konieczne, grupa zmniejsza poziom c żekiwań w taki sposób, by działający mc c^Wicznie rozbity, mając poczu-^kwalifikacji. 11. Motywacja do dzia
KruPy 'prawnej 105
th m
I* realizowanymi przez sich?^ °gólnyrn kow>mi. a i4^CC,ami CJQW-
czynności i zakresach c.*^*c«8ó|nych Pozwala im to na poJS? kompc1ei*J'
me zakłócających f,mL?J anie d^'
wacia do ^eLSZa P°Winna b>Ć ,cg0 ■«£
na ' nr P ka/an,aJcJ ^śh waź-
na intonnacja jest z jakichś względów ignorowana przez pozostałych. pLmna byc przez danego uczestnika powtarzana dotąd, dopóki nic zwróci należytej uwagi 14. Równie silnie wymaga się okazywania poważnego i rzeczowego zainteresowania i nastawienia na odbiór informacji od każdego uczestnika grupy. Informacje takie są traktowane serio, jako w lary godne i przekazy w ane w dobrej intencji. 15. Uczestnicy grupy wykazują silne dążności do wpływania na siebie nawzajem, przy jednoczesnej gotowości do pewnych zmian rówmcż i swoich osobowości pod wpływem innych 16. Umiejętność oddziaływania na innych i gotowość do zmian zwiększają możliwości przystosowania się grupy do zmieniających się sytuacji. Zmiany nie są jednak dokonywane* bezkrytycznie, lecz po dokładnym rozważeniu, w którym zawsze ma się na uwadze nadrzędne wartości i cele gmpy. Grupa dąży do wypracowania dynamicznej równowagi między konformizmem i zmianą między rutyną i spontanicznością dzta-łań
rem