63816 IMAG0932

63816 IMAG0932



160


Rtrtdlfl » f    »


rrft


w kśmkK


\ mii ri rłrf


?r


M


Tm



M

m

f

i

7

j

M


J iii fili


J


M


Im


iii fil


M


f ?

7    ♦ 7 +


Rys k 2 Plan przepływu interakcji werbalnych podczas dyskusji w młodszej klasie

i


I Pytanie zadane przez nauczyciela
Odpowiedź ucznia

E Pozytywna reakcja nauczyciela

m

Negatywne reakcja nauczyciefa

■ h% n/mincić pomoc* aaaiu*w* iMohk jcm co w klasach . * lilpriioncrt w szkole wredmej. wt&pakoc tam, gdzie uermo-k- .kretnego. pracuj* w małych grupach, a więc na lekcjach :znych cn wychotaw planyc/ncfo itp Charakter ruchów ii unii rmk mim ulotne bocwm dla kontroli nad klii|. nauczyciela często wyk a/u je istmciw /wyenja. który może idn, ivci na przykład nauczycielka woli trwać m worai biurkiem mi i a mi. zamia^i poruszać aę rwpdzy notami i ławkami. icili /mów. to wtcJac czasem niepotrzebne marc/e po klawe w celu • nocy lub poszukiwania aparatury, tych ruchów można by inmetaczeiuc przedmiotów u jednym mrejacu technika ta fest najbardziej przydatna, gdy tam* sytuacja uiga ruchów po kłusie.

Ćwiczenie 8.6.

hapMruj i zanalizuj wzroce poruszania tig po kitu* Doprowadź do motania ideonagrania całej lekcji, tak by potem można było spisać dane. : poproś obserwatora, by nanosił dane obrazujące poruszanie na pian ■.»/ Ewentualnie mozasz zarejestrować pomazania się w klasie na lekcji prowadzonej przez jednego z twoich przełożonych lub kolegów.

Zbieranie danych

Skonstruuj topograficzny plan klasy i wpisz imiona oraz piec dzieci Oznacz na planie stoły, ławki, przejścia 1 wszystkie miejsca, gdzie uczniowie mogą oę gromadzić.

1 Wymyśl zestaw symboli nadających się do zilustrowania tycb rodzajów I ruchów, które chciałbyś zarejestrować.

Stosując wybrane symbole, zarejestruj ruchy uczniów 1 nauczyciela Rysu lock 8.3 ukazuje zastosowanie? tej techniki Ruchy nauczyciela z jednego [punktu sali do drugiego są zaznaczone linią ciągłą rozpoczynającą nę od punktu, gdzie znajdował >ię. gdy przeprowadzono obserwacje Mictwa otrzymania się są oznaczone jako liczba otoczona kółkiem.

I Można stosować różnokolorowe kredki dla rejestrowania ruchów aa [różnych etapach lekcji: pierwsze 10 minut mogłoby byc zapisywane aa czerwono, drugie 10 minut na zielono itp Jeśli jest zbyt dużo ruchów by ■szystkie zapisać, skoncentruj, -.woją uwagę na wy branych jgig • - •

Analiza danych

Rysunek 8.3 pokazuje lekcję biologa w szkole modniej pracując parami, wykonują eksperyment Nauczycaełka ariph    uH

a stołem służącym do demonstrowania ąpwńfc. Hroągpnie peaosarts H

Efektywne iwuczantc


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSC02070 JHpd/»u3 Iw/iJ BEitea wpjEtóffi®;.; uSimLn^n ML R CRsObMC S&bo^A n^Mii- Ri^plte MśślJ
DSC01442 5 j “r l »**! k Mii#* Ri " f    a^( ^ * STrii - # a?*^***( i*g~ **
IMAG0149 712! Mii I ut/rlu I Ofóttfln i W K‘-ri"v /yjinuje sic pioduk.cją butów
Masters Żono moja Z ono moja - Masters i i -11p iniflffl] iDm n s n rm im n mii i°mflimOjjjj.ijuTrri
IMAG0913 5 ii 1 » di MII
58329 Masters Żono moja Z ono moja - Masters i i -11p iniflffl] iDm n s n rm im n mii i°mflimOjjjj.i
DSC00607 I n n MM ri"-- - ,11     MII tu W
Minneapolis Drumlins (grass covered hills) 2 mii /■L L. L.i§fą?ri
MII Mli Ml 11X111II ! II M MII ĄIHIIWI I l M ri HHIIĄi^HII _ DO UTWORZENIA CENTRÓW ZARZĄDZANIA
MII Mli Ml 11X111II ! II M MII ĄIHIIWI I l M ri HHIIĄi^HII _ DO UTWORZENIA CENTRÓW ZARZĄDZANIA
IMAG0927 rit^H mii p
3 (160) —i—i—{• "i —i— n Ll: i firrii ffT Ś5 Mii

więcej podobnych podstron