Image8

Image8



Głośne czytanie ze zrozumieniem:

1.    Ruchy naprzemienne.

2.    Krążenie szyją - ćwiczenie to, poprzez wydłużenie mięśni w obrębie barków i szyi, odblokowuje przepływ krwi do mózgu, co pomaga w głośnym czytaniu.

3.    Oddychanie przeponowe - ćwiczenie to zwiększa pojemność płuc, poprawia dotlenienie organizmu, co wpływa korzystnie na głos w czasie czytania.

4.    Kołyska - wykonywanie tego ćwiczenia wzmaga aktywność obu półkul mózgowych ułatwiając głośne czytanie. Ćwiczenia na przesuwanie wzrokiem po kolumnach:

1.    Punkty ziemi - jest to ćwiczenie na energię receptywną. Łączy się w ten sposób punkty początkowy i końcowy meridianu centralnego. Ćwiczenie to poprawia akumulację wzroku, koncentrację wzroku na przedmiotach, ułatwia odwzorowywanie i uczenie się.

2.    Punkty przestrzeni - jest to ćwiczenie na energię ekspresyjną. Pomaga rozluźnić się i uspokoić przed sprawdzianami, czytaniem.

3.    Punkty równowagi - ćwiczenie to ułatwia koncentrację uwagi, myślenie skojarzeniowe. Poprawia umiejętności uczenia się.

W celu usprawnienia odpowiedzi z czytanego tekstu stosuje się następującą grupę ćwiczeń:

1.    Pompowanie piętą - wykonywanie tego ćwiczenia sprawia, że zwalnia się napięcie w miejscach gdzie najwcześniej objawia się stres (tył podudzia od ścięgna Achillesa do mięsna podkolanowego), to przywraca ruchy kręgosłupa, przemieszczanie płynu mózgowo - rdzeniowego. Poprawia koncentrację uwagi, umiejętność wypowiadania się.

2.    Zginanie stopy - ćwiczenie to włącza lewą półkulę mózgową, odpowiedzialną za mowę. Rozluźnia mięśnie, których blokada powoduje trudności z mową - zmniejsza kłopoty językowe. Poprawia pamięć, koncentrację uwagi. Ułatwia rozumienie i relacjonowanie tekstu przeczytanego.

Systematyczne stosowanie ćwiczeń z dziećmi o specyficznych trudnościach w nauce czytania przynosi dzieciom duże korzyści, m.in.: zwiększa umiejętność uczenia się, rozwija inne dotąd zablokowane funkcje. Dzieci zaczynają wierzyć we własne możliwości.

Umiejętność czytania (przekroczenie optycznej linii    • leniwe ósemki

środkowej)    • ćwiczenia naprzemienne

•    sowa

•    przyciskanie dzwonka (pompowanie piętą)


Pisanie klasówek


•    punkty na myślenie

•    ćwiczenia naprzemienne

•    motylek na suficie

•    wodzenie wzrokiem

Czytanie na glos


krążenie szyją


energetyzujące ziewanie ćwiczenia naprzemienne kołyska


oddychanie przeponowe


woda

leniwe ósemki punkty uziemienia punkty przestrzeni pozycja Cook'a ćwiczenia naprzemienne


Ortografia


•    przyciskanie dzwonka (pompowanie piętą)

•    zginanie stopy

•    wypady


Czytanie ze zrozumieniem


   słoń

•    kapturek myśliciela

•    sowa


Usprawnianie pisania


Szybkie czytanie


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMGg 4. Czytanie ze zrozumieniem... b) Zakreśl na podstawie tekstu poprawne dokończenia
IMGi 4. Czytanie ze zrozumieniem... b) Cztery linijki z podpunktu a grupują wyrazy różnych reguł ort
IMGs c 4. Czytanie ze zrozumieniem... b) Ułóż zdania z rozsypanek wyrazowych w tym samym kolorze, wy
IMGu 5. Czytanie ze zrozumieniem...5. Czytanie ze zrozumieniem(wyrazy z „rz" i „ż");
IMGw < 5. Czytanie ze zrozumieniem... < 5. Czytanie ze zrozumieniem...Ćwiczeme - ) a) Otocz pę
IMGy 5. Czytanie ze zrozumieniem...Ćv/it2a;iis ij W którym tomie encyklopedii znajdziesz informacje
IMG? 5. Czytanie ze zrozumieniem...•mmm    w Dopisz wyrazy, w których „rz" i „ż&
IMG? < 5. Czytanie ze zrozumieniem...ĆwtesSntB i V Wstaw przecinki w odpowiednich miejscach. W r
IMG? BLOK 6 )6. Czytanie ze zrozumieniem(wyrazy z „ch" i „h"); interpunkcja Czy odczuwasz
IMG? 6. Czytanie ze zrozumieniem... b) Wskaż poprawną odpowiedź zgodną z informacją zawartą w tekści
IMG? 6. Czytanie ze zrozumieniem... b) Przeczytaj poniższy tekst. W zdaniach złożonych podrzędnie wy
leomnoapp* org Czytanie ze zrozumieniem kl. 1
Klasa III c Czytanie: •    położyć nacisk na czytanie ze zrozumieniem nie tylko tekst
SEKRETY CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM 4 I w Bocian ma cztery nogi. Róża jest drzewem iglastym. Przeczyt

więcej podobnych podstron