50746 img223 (5)

50746 img223 (5)



284 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete?’

ników ekonomiczno-politycznych główną uwagę należy skupić na zjawisku rosnącej inflacji, które jest niekorzystne dla środowiska przedsiębiorców. Rosnące ceny, niestety, nie są proporcjonalne do wzrostu płac, co skutkuje zmniejszeniem popytu na luksusowe dobra i usługi. W tej sytuacji mogę spodziewać się spadku obrotów. Ponadto przy kredycie długoterminowym dużym zagrożeniem jest wzrost stóp procentowych. W takich momentach lokal bazować będzie na intensywnym organizowaniu gvgntów; gdzie głównymi aktorami będą również klienci, jak np. wieczory debiutów. Klienci przychodząc do kawiarni w celu podzielenia się swoim talentem, przy okazji zamówią pozycję z oferty. Wolna konkurencja rynkowa umożliwia mi, dzięki kreatywności, radzić sobie z bieżącymi przeszkodami.

Ostatnio działalność tego typu staje się coraz bardziej popularna. Jako rozwijający się Europejczycy, podglądamy inne kraje i chętniej bywamy w miejscach publicznych, chętniej serwujemy sobie różne formy rozrywki. Bywanie w kawiarniach czy restauracjach stało się bardzo prestiżowe. Coraz częściej spotkania biznesowe odbywają się na bardziej nieformalnym i neutralnym gruncie i właśnie te czynniki „ Małe tete a tete” postara się wykorzystać.

2. ANALIZA OTOCZENIA PRZEDSIĘWZIĘCIA

2.1. Charakterystyka rynku

Rynek działalności usługowo-handlowej jest dość mocno nasycony w Warszawie, mieście będącym centrum rozrywki. Jest to jednak dość uogólnione stwierdzenie, gdyż po bliższej analizie, łatwo zauważyć, iż w każdej dzielnicy z różnym natężeniem rozwija się oferta kulturalna.

Służewiec znany jest wyłącznie z imprez odbywających się na terenie Wyścigów Konnych, a od niedawna z Centrum Handlowego „Galeria Mokotów”. Rejon ten nie obfituje w bogatą ofertę rozrywkową, znikoma jest liczba lokali na dobrym poziomie, przeznaczonych dla różnorodnej gamy odbiorców. Większość istniejących na Służewcu lokali adresowana jest do młodzieży i studentów; oferują one ubogi wystrój, niską cenę oraz praktycznie znikomą ofertę organizacyjną.

Dlatego też moja uwaga skupiona jest przede wszystkim na pomijanej dotąd grupie klientów, jaką są osoby starsze, pracujące, o ustabilizowanej pozycji społecznej, jak również osoby młode, będące na początku swojej kariery zawodowej (po 25. roku życia). Grupy te są zatem duże.

Swój pomysł opieram na prostej obserwacji. Ludzie jadący w pociągach, autobusach, metrze i czytający książki... Chcę dać tym osobom możliwość skupienia się w jednym, cichym, spokojnym miejscu, gdzie będą mogły wymieniać się opiniami i wzbogacić swoją wrażliwość o literaturę piękną.

Klienci są miernikiem i przyszłością każdej działalności, dlatego analizując rynek, należy skupić się przede wszystkim na preferencjach i oczekiwaniach potencjalnych konsumentów.

2.2. Klienci - ankieta

Z każdym przedsięwzięciem związane jest ryzyko. Podejmując próbę jego zmniejszenia, przeprowadziłam badania za pomocą kwestionariusza ankietowego. Pierwszym celem działalności jest pozyskanie klientów lokalnych z dzielnicy Służewiec. Dlatego też ankieta została przeprowadzona wśród 30-osobowej grupy ludzi zamieszkałej na tym terenie. Podzieliłam ich na trzy grupy wiekowe, w oparciu o które została przeprowadzona analiza.

Badanie składało się z kilku pytań. Pierwsze pytanie dotyczyło pozyskania informacji o preferowanym miejscu odpoczynku, drugie - częstości przebywania w podobnych miejscach, a trzecie - czynników decydujących o wyborze lokalu. Czwarte pytanie odwoływało się do motywu przewodniego opracowywanego projektu i dotyczyło zainteresowania literaturą, a piąte segmentowało ankietowanych do odpowiedniej grupie wiekowej.

Wnioski z przeprowadzonej ankiety Preferowane miejsce spotkań

Spośród badanych, 16 osób wybiera kawiarnie, a 14 - puby. Przelicznik procentowy to 53% - kawiarnie, 47% - puby. Nie jest to duże zróżnicowanie, aczkolwiek prognozujące na moją korzyść. Kiedy jednak przeanalizujemy odpowiedzi w oparciu o każdą z grup wiekowych, uzyskamy następujące wyliczenia.

Badania te odzwierciedlają główne założenie projektu. Grupą docelową kawiarni „Małe tete d tete” są osoby starsze, pracujące, z ugruntowaną pozycją finansową (37-50), a także osoby młode, zaczynające swoją karierę zawodową (26-36). Są to osoby między 26 a 50 rokiem życia.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img223 (5) 284 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete?’ ników ekonomiczno-politycznych główną uwag
img223 (5) 284 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete?’ ników ekonomiczno-politycznych główną uwag
img221 (4) 280 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete?’ 1. SYNTEZA PRZEDSIĘWZIĘCIA Celem opracowan
img227 (6) Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete" nych klientów na przygotowaną przez kawiar
img230 (5) 298 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a te te ’ „Małe tete d tete” w większym stopniu moż
img236 (5) 310 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a fete” c.d. tabeli
img237 (5) 312 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tetd m9.3. Sprawozdanie z przepływów pieniężnych
img238 (5) Biznesplan — Kawiarnia „Małe tete a tete * Biznesplan — Kawiarnia „Małe tete a Wskaźnik
71812 img221 (4) 280 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete?’ 1. SYNTEZA PRZEDSIĘWZIĘCIA Celem opr
42190 img227 (6) Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete" nych klientów na przygotowaną przez
img222 (4) 282 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a fere” Kapitał początkowy Kapitał początkowy
img225 (6) 288 Biznesplan - Kawiarnia „Małe tete a tete" Rzadko preferują bardzo nowoczesne sty

więcej podobnych podstron