DSC00327 (4)

DSC00327 (4)



45

45


Aatomtfyr/iw powtarzanie mo/mi traktować jato odświeżanie m pr/y tUd >tów wcieśwMj zawjemrowyeti. i utrzymywanie w pamięci pr/cmija-jącrj db rozumienia <ch *cim Na pr/yklad słyszymy /donic: Podoba mi się len aami. który not na wzgórzu, tke dopiero /huka słów: Moi m wzgórza • skazuje w lo. ze chodzi o budowlę, a me o zamek do dr/wi lob zamek Wy-sławie/ny. Zatrzymanie w pętli fonologfczncj słowa: ownrft. do momentu uałyittiW następnych słów komunikatu, umożliwia zrozumienie. w jakim maracniu zostało użyte słowo.

Beiftonr mówienie pozwala zatrzymać w pamięci (przez automatyczne powtarzanie) nu chwilę - około 2 sekundy - wcześniej wypowiadane słowa, dlatego modemy sensownie formułować nailępnc słowa i aathwać icna swej wypowiedzi. Mechanizm ten umożliwia takie naukę języka obcego, kat to jednak hwl/icj skomplikowane. Chociaż przy poznawaniu brzmienia nowych słów korzysta się z pętli fonologic/ncj - kojarzenia par nowe stewo -par ubww odbywa się na zasadzie kodowania semantycznego'1.

flftłafonołogiczna umożliwia sensowne funkcjonowanie w wiciu innych sytuacjach, gdy trzeba szybko policzyć obiekty, obliczyć sumę. różnicę itd. Możliwość zatrzymania przez matę chwilę usłyszanego lub wypowiadanego kothmka - symbolu liczby • w pmmęd primnijajyfj ponrab na ncbwy-cenie Mektualnego związku z inną liczbą. którą po tamtej słyszymy lub wypowiadamy. Bezgłośne mówienie umożliwia także zatrzymanie i prze-chowanie w pamięci przeczytanego numeru telefonu na czas potrzebny do wykięccma go na tarczy telefonicznej. Wiele wskazuje na to. ze dzięki pętli Imkpumt możliwe jest także słuchanie i tworzenie muzyki.

Z mojego rozeznania wynika'*’ - chociaż nie dotarłam do wyników badań dotyczących lego problemu - że. wspomagając rozwój umysłowy dzieci. Mfaa także zwiększyć pojemność pętli fonologiczncj. Analizując funkcjo-aowaw dzieci dostrzegłam, że po jakimś czasie zaczynają rozumieć dłuż-n| wypowiedzi i same takie formułują. W trakcie realizowania programu OMB mmmmyka". po serii ćwiczeń kształtujących umiejętność

kama. flrieci zdecydowanie szybciej - wręcz bty^awicznic - potrafił) faaanvABaMry«f<n.» 5549)1 Di. Sctwcwt (opcu.» 55-54). bąm .%. 91)m podsta* k badań toni, tato mśy Vkę*y w twrifr Npotaf.ki nok to tiyC nńąnat t afnanwą papmnetą mmpa M|gba<rinrWiiym dodaniem pętli fonologic/ncj.

• fl. /Jrlmtka fclnąw mmmmtyki hoym dUipnedrMt.

I jgartwł fMgrarrfayr*. hdhnmrje.dwjaąw brnkwewgo mnwtfmiM

tmUająiię w publilacji: Otorw—Uh KMąlkók 1? Kapka » mwWn    /w

^^■waBmaMMni



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img007 (45) ^iSć>r Ąe/n    rozrody c( mo^ ć&usor sy Me^yc2ccy ■D=S> l ybeju
PIC45 opartego iw planowaniu podcięcia do budowy marki, które opisano w dalsi oj części rozdziału.E
IMG 45 PT pntrseb. Prsykładowti, miii w/i*mi Ikiby ■ w u*n*j k«l*
mechanika zadanko 45 stopni E=Iw*w/2 I=m4L*L/3 w=V/L E=((m4L*L/3)*(V‘V/L*L)]/2 E=(m*V‘V)/6 dla punkt
IMGB85 5* c« iw*dxy pod mi otwm i deal i zmu C aktywnego umysłu) a podmi otem wt#ri*]izmut uksstałto
064 4 I Uł Iw<iiin Mm u
HPIM9230 , /ni. co    nw ś    W **Mdi Jo liilnjrli ipyil iw#^ tj
064 4 I Uł Iw<iiin Mm u
m mmi ■fu Nil Id m iii ffi WLłI kr*i 1 mm. Iw 1A fi.Mi 8 1 Z ■iTH

więcej podobnych podstron