IMG45

IMG45



stronice 77 EN t60 9004 2000

Potrzeby dotyczące identyfikacji i identyfikowalności mogą wynikać z

-    statusu wyrobów, w tym części składowych,

-    statusu i zdolności procesów,

~ benchmarkingu danych dotyczących funkcjonowania, takiego jak marketing,

-    wymagań związanych z umową takich, jak zdolność do wycofania wyrobu,

-    odpowiednich wymagań ustawowych i przepisów,

-    zamierzonego wykorzystania lub zastosowania,

-    materiałów stwarzających zagrożenie, i

-    zmniejszenia zidentyfikowanego ryzyka.

ISO 9001:2000, Systemy zarządzania jakością - Wymagania

7.5.3 Identyfikacja i identyfikowalność

Jeżeli jest to odpowiednie, organizacja powinna identyfikować wyrób, za pomocą stosownych środków przez cały czas realizacji wyrobu.

Organizacja powinna identyfikować status wyrobu w odniesieniu do wymagań dotyczących monitorowania i pomiarów.

Jeżeli jest wymagana identyfikowalność, to organizacja powinna nadzorować jednoznaczną identyfikację wyrobu i prowadzić zapisy jej dotyczące.

UWAGA W niektórych sektorach przemysłowych zarządzanie konfiguracją jest środkiem, za pomocą którego utrzymywana jest identyfikacja i identyfikowalność.

7.5.3 Własność klienta

Zaleca się, aby organizacja w celu ochrony własności identyfikowała odpowiedzialność w odniesieniu do własności i innych rzeczy wartościowych, będących pod nadzorem organizacji, a należących do klienta i innych stron zainteresowanych. Przykładami takiej własności są:

-    składniki lub komponenty dostarczane w celu włączenia do wyrobu,

-    wyrób dostarczony do naprawy, konserwacji lub ulepszenia,

-    materiały do opakowań dostarczone bezpośrednio przez klienta,

-    materiały klienta będące przedmiotem usługi takiej, jak przechowywanie,

-    usługi świadczone w imieniu klienta, takie jak transport własności klienta do strony trzeciej, i

-    własność intelektualna klienta łącznie ze specyfikacjami, rysunkami i informacjami zastrzeżonymi.

ISO 9001:2000, Systemy zarządzania jakością - Wymagania

7.5.4 Własność klienta

Organizacja powinna sprawować pieczę nad własnością klienta, w czasie gdy znajduje się ona pod nadzorem organizacji lub jest przez nią używana. Organizacja powinna identyfikować, weryfikować, chronić i zabezpieczać własność klienta dostarczoną w celu użycia lub włączenia w wyrób. Jeżeli własność klienta zostanie zagubiona, uszkodzona lub z innego powodu uznana za nieprzydatną do zastosowania, to I należy poinformować o tym klienta i należy utrzymywać zapisy.

I UWAGA Własność klienta może obejmować własność intelektualną.

79


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG45 stronice 77 EN t60 9004 2000 Potrzeby dotyczące identyfikacji i identyfikowalności mogą wynik
IMG45 stronice 77 EN t60 9004 2000 Potrzeby dotyczące identyfikacji i identyfikowalności mogą wynik
IMG31 stronica 49 EN ISO 9004:2000 ISO 9001:2000, Systemy zarządzania jakością - Wymagania6.3
81561 IMG68 stronica 123 EN ISO 9004:2000 g) Ocena skuteczności i efektywności procesu po zakończen
IMG31 stronica 49 EN ISO 9004:2000 ISO 9001:2000, Systemy zarządzania jakością - Wymagania6.3
IMG10 stronica 11 EN ISO 9004:2000 Zaletą podejścia procesowego jest zapewnienie bieżącego nadzoru
24519 IMG47 stronica 01 EN ISO 9004 2000 c)    zidentyfikować w celu umożliwienia ok
14851 IMG31 stronica 49 EN ISO 9004:2000 ISO 9001:2000, Systemy zarządzania jakością - Wymagania6.3
60089 IMG10 stronica 11 EN ISO 9004:2000 Zaletą podejścia procesowego jest zapewnienie bieżącego na
IMG10 stronica 11 EN ISO 9004:2000 Zaletą podejścia procesowego jest zapewnienie bieżącego nadzoru
IMG31 stronica 49 EN ISO 9004:2000 ISO 9001:2000, Systemy zarządzania jakością - Wymagania6.3
IMG47 stronica 01 EN ISO 9004 2000 c)    zidentyfikować w celu umożliwienia określen
IMG68 stronica 123 EN ISO 9004:2000 g) Ocena skuteczności i efektywności procesu po zakończeniu dzi
81561 IMG68 stronica 123 EN ISO 9004:2000 g) Ocena skuteczności i efektywności procesu po zakończen
60089 IMG10 stronica 11 EN ISO 9004:2000 Zaletą podejścia procesowego jest zapewnienie bieżącego na
21796 IMG40 stronica 67 EN 180 9004 2000ISO 9001:2000, Systemy zarządzania jakością - Wymagania7.3.
IMG40 stronica 67 EN 180 9004 2000ISO 9001:2000, Systemy zarządzania jakością - Wymagania7.3.2
IMG40 stronica 67 EN 180 9004 2000ISO 9001:2000, Systemy zarządzania jakością - Wymagania7.3.2
IMG14 stronica 19 EM ISO 9004:2000 4.2 Dokumentacja Zaleca się, aby kierownictwo, określiło dokumen

więcej podobnych podstron