Obraz0 (9)

Obraz0 (9)



'lemat kompleksowy: Czarne skarby


^ Przybliżenie pracy górników, budzenie szacunku do uli irmlticj i niebezpiecznej pracy.

* Zwrócenie uwagi na skarby (lx>g.« iw.i ii.i(iitalnc). które kryje ziemia. v Stwai/anicw.iruukówdo|>odcjmowama/abaw’badawczycli

Metody:

aktywizujące, |hkI.ij.|u-. samodzielnych doświadt /eh. improwizują, zadaniowe. pedagogiki zabawy

orodki dydaktyczno:

sylwety do teatrzyku chińskich ciem (Majka o Skarbku, to się w kopalni pokasuje)

sylwety krasnoludków

obrazki stroju górnika palowego i roboczego

obrazek ludowego stroju śliskiego

-    bryły węgla kamiennego

-    kawałki koty z tli zew

obrazki przedstawiające przedmioty, których u/ytodo produkt ji węgla

ihI rys< rwa i te sylwety dnu »/.i tirów i jaj

wizytówki

materiały do zajęć plastycznych: czarny i biały brystol. farby plakatowe, żółty papier ksero, świece, drobne koraliki

-    szpulka nu i, kawałek metalu, małe pudelki) kartoniki z cyframi

latarka

szarfy

-    książka Pięciolatek to potrafi, cz. I H)\inanka,

Iteali/iieja tematu kompleksowego:

m

I. Zabawa budząca zainteresowanie literami Pociąg «lo Katowic. Dzieci ustawial i się w pociąg. Każde z. nich trzyma kartonik z wybrany wcześniej literką. W sali poprzyklejane s.j takie same literki na kaitkach. Dzieci śpiewają piosenkę Jalsic /wtyi; s daleka (zamieniają nazwę Warszawa na Katowice) i poruszają się. Na stacjach „wysiadają* dzieci / takimi samymi liter kami, które nazwami stacji.

2.    Oglądanie literatury o życiu dinozaurów. Poznanie uli lodzajów, N|łosolH'»\v odżywiania, |H>rus/jma su,* itp. Kompletowanie biblioteczki

0    życiu dinozaurów.

3.    Zabawy tematyczne Jurajski park / wykorzystaniem własnoręcznie zrobionych przez dzieci |>omocy:

-    lepu dinozaury z plasteliny, papierowej masy

-    wykonują sylwety di zewz rolek po papierze toaletowym i brystolu

-    kompletują figurki dinozaurów

-    rozwiązuje zagadki (wiersz M. Przewo/mak O smokach, które żyły naprawtlę):

Kiedy/ iiii /wiecie zj'ły smoki i li'nic kijka, wiewie mi.

A każdy z nuli miał pysk szeroki i zęMnjfo błyszczało w nim.

A lieszkaly triasach i jaskinia/ h, albo latały jrodchmurami.

Inne w mórz kryły się^łęhinacli a zwano je (dinozaurami).

•ł. Zabawa matematyczna Kolorowe dinozaury (liczenie w zakresie <>, posługiwanie się lu zębnikami porządkowymi, poi/.pikowanie szeicgów wccłhigwzi a stającej i malejącej wielkość i).

Nauczyciel opowiada historię dinozaurów, ilustrując j.| sylwetami jaj (5 sylwet różniących się wielkością i kolorem) i sylwetami dinozaurów (ósylwet różniący*! li się wielkością i kolorem).

„Mama dinozamowa łożyła w jaskini 5 jaj" dzieci uporządkowują sylwety jaj od najmniejszego do najmiększego, posługują się liczebnikami porządkowymi, nazywają kolory.

M/\> kilku t^shiuuh z pierwszejaja wykluło się pierwsze dinozaur/flko

1    isnnedzialo ma - ma 1'aiem pęklo następne jaja zko i wykluł się drugi dinozaur. A /H»fcm jajka /rękaly jedno /v drugim. Z. ostatniego jaja wylęgły się dwa dinozaury - bliźniaki", Nauczyciel rozcina sylwety jaj i przypina sylwety dinozaurów (wielkości sylwet układa odwrotnie niż szereg jaj - od największego).

dzieci określają kolory* dinozaurów, nadają im imiona, określają kolejność ich wykluwania się

-    pr/elii zają, ile jest jaj, a ile dinozaurów ustalają, czego jest więcej i o ile

kolorują sylwetę dinozaura według własnego pomysłu

5. /abawa oriofonic/na Praca w kopalni. Dzieci naśladują głosem pracę maszyn, narzędzi, wybuchów.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz0 (9) lemat kompleksowy: Czarne skarby Cele: Z Przybliżenie pracy górników, budzenie szacunku
Obraz0 (50) Temat kompleksowy: Czarne skarby Celo: s Przybliżenie pracy górników, budzenie szacunku
Obraz1 -Wil l /IU
43171 skanuj0005 (322) Dostojność mInmi I ilunliiJnoAó boh&toro tę przypisuje pracy górniku I hu
skanuj0005 (322) Dostojność mInmi I ilunliiJnoAó boh&toro tę przypisuje pracy górniku I hutnika,
skanuj0016 2 Białe i czarne skarby ziemi:
skanuj0107 2 0-4 Obraz przyrody np.: a)    ziemia - żywicielka, warsztat pracy, b)
[2]    Chugh. Y.. P.. Wangler. G.. A.: Kompleksowy program bezpieczeństwa i higieny p
b)    układu pracy, kompletności tez c)    merytorycznej oceny pracy d
Obraz1 Model 37 Wielkość: ok. 200 x 240 cm Model 38 Do kompletu ozdobna powłoczka na wałek pod
Obraz1 I KMAI KOMPLEKSOWY NK 20: Kim jest moja iiuiiiin CEI.E OPERACYJNE: •    dziec
60206 Obraz1 I KMAI KOMPLEKSOWY NK 20: Kim jest moja iiuiiiin CEI.E OPERACYJNE: •    

więcej podobnych podstron