35635 Obraz9 (35)

35635 Obraz9 (35)



jeżeli siiinodMMly czerwone lo piesi zielone. Światło żółte dlii samochodó# ) cza ..przygotuj się do jazdy" albo ..uważaj, zaraz zapali się czerwone". Zleli gaj.pe dla pieszych nauczyciel oznacza, np. |H>ruszauiein zielonego synilMihi 3. Malowanie larhanii plakatowymi na temat: Nu skrzyżowaniu. Właściwe io/| wanie pracy na kartonie, zaznaczenie przejść dla pieszych, umieszczenie sypt ej i świetlnej w od|>owicdnicli miejscach (żeby była widoczna dla przechodniów •1. Zabawa oitofoniczna „Jadi| pojazdy". Dzieci podzielone s.| nn kilka /cc (w zależności od liczby {wjazdów, których dźwięki l>ęd;| naśladować). Kahlt spól otr/ymujc obrazek pi/odstawiający jakiś |>oja/d (samoc hód, .samolot, u rakietę. pociąg). W grupach naradzaj.') się. w jaki s|>o.sól> przedstawić ten |*nj kolegom mchem i dźwiękiem. Nauczyciel sprawdza, czy dzieci sobie rad/n |<

nic podpow iada, co mog.) zrobić (np. statek dzieci siadaj;) na podłodze jed.....

a


drugim, rozkładaj;) szeroko ramiona, kolys/i) na boki i wydaj.*) dźwięki n.iśloilo) pr buczenie syreny huu, hut. htu lub szum fal - .sz.sz\z...\ |>oci;|g dzieci Ustaw się jedno za drugim, ręce ugięte w łokciach, dłonie ściśnięte w piąstki zatai kolka naśladuj.|ce nich kol pociągu / dźwiękiem czuf, czuj, <;uf‘, samoloty - ddtii )Hiius/.ij.| się pojedync/o / szeroko rozłożonymi ramionami, na zakrętach Jidi ramię wznos/;) wysoko w górę. drugie opuszczaj;) w dól. na koniec k|duji|, |Mm siadaj.|C I )zw ięk to wuttu, uu, uu. Rakieta dzieci stój.) w kole. klas/cz.| w dłoni* najpierw powoli, później coraz szybciej, uderzaj;) dłońmi o kolana. tupi;| nognm o |H»dlogę coiaz im>cniej w końcu wyskakuj;) w górę z jednoczesnym wyi/uo niem ramion i głośnym okrzykiem humd).

PROPONOWANY ZAPIS W DZII NNIKU ZAJĘĆ

1.    Oglądanie różnych znaków' drogowych: informacyjnych, zaka/u, nakazu, ostrzega*

c/ycli. Pióby odczytywania znaczenia niektórych z nich. Rozpoznawanie wyrazów w\ powiadanych przez nauczyciela sylabami:    ki. tlnp fjo ur.u li < </.

II.    I. Zabaw.i dnimowa „Kredk w mieście’*. (cle: Wiclo/myslowe jxiziiaw.ime i/-czywistości: ołyscrwowmńe, dotykanie i słuchanie. Odbieranie wrażeń zmyslowyiłi w „ciemnym tunelu" opowiadanie o tym. Słuchanie i rozeznawanie dźwięków nl»< > Pomoce: pacynka kredka, krzesełka i koce, kamienie, 3 4 wiaderka / ziemi;), płyta ( I > Zabawa nrieiltncyjno-porządkowa ..Ruch na ulicy"

2.    Malowanie farbami plakatowymi Nu skrzyżowaniu. Cele: Ćwiczenie umiejętnow | planowania swojej pracy. Zwrócenie uwagi na prawidłowe umieszczenie Sygnałi/Jlljl świetlnej przy przejściach dla pieszych Ink. aby była dla nieb widoczna. Pomocf farby plakatowe, kartony, pędzelki.

III.    Zabawa ui tofoiiic/ua ,Jadi| puja/dy'*. (\viczenia mięsni n;u/;plow mowy na zglu skach hu, szsz. czuf, wu, hura.

ZAJĘCIA 3.

Tf? MAP: Znamy te pojazdy RODZAJ I- ZAJĘĆ:

•    Zabawa dydaktyczna ,.( o to za samochód?".

•    Wykonanie ćwiczenia gratic/iiego l*ncj<eic ptzez jezdnię.

   Zabawa z balonikami ..Rakiety".

'• ! hYDAKTYCZNI-::

rabów ki samochody.

HMfct/kow, tyle s;tmo samochodów.

I /• i hflkn pięciolatku, cz. 3., s. 35 Przejście przez jezdnię,

W. t ihp'ka pię* lotnika, cz. 3.. s. 36 - StinunluUI,

■MMmiIIi |ii i |cilnym dl.i każdego dziecka.

U /Ali/*

M '■»*m dydaktyczna ..(‘o lo za samochód?”. Omówienie i poiównamc wyglądu Wl'.• ti Mininiliodów/abawck. Określenie ich przydatności i nazwy; osobowy, lo flf" * v. dostawczy...: samochody specjalne: slrnżacki, karclka pogotowiu, policyj

•    » Ho/|M»/nawanic samochodu dolykicm: Nauczyciel wkłada do 5 6 woicc/ków |#l ludnym sainochod/ic. Wybrane dziecko dotykiem r,|k ro/|>o/naje, jaki miiiio

•    hnd jt si w woicczku.

h d ominie ćwiczenia graficznego Przejmie przez jczilnię. Pi/yjwunmcmc. jul. milczy IhiIiiiaiiO siy. pi/cchod/;je przez ulicy |x> samych pasach (bez świnie3) i z* foMiit Ułtłl / it/iiac/cnic, że dzieci w tym wieku mog;| przechodzić pi zez. ulicy lylko pod (di I (osoby doi osiej lub slms/cgo lodzcusiwa. ()|H>wiadanic o róiniem li |Hiillly II • drogami w parku a ulicami.

Flilniwn z balonikami . Kakicly" nadmuchiwanie baloników i wypuszczanie id I b|l (Ihv /awi;|/ywania). Uciekające powieli ze wpraw i baloniki w ruch. /wrót Cliii " • id na śmieszne dźwiyki. klóre siy przy tym wydobywają Dzieci uiidmiichuji l tlony. zaciskając wlot powietrza (czckaj;|. aż wszyscy l>ydjj gotowi), nastypnic od I oft| 6 5 l l 2 1 starł! (zabawa dla malej grupki dzieci).

1 Wykonanie ćwiczenia graficznego Snnioclióit rysowanie linii prostych i kól n klatkach.

| IM HM )N< )WAN V /.ANS W D/ll NNIKU ZAJI;Ć

' /ubawy |Mija/.dami w kąciku samochodowym. Miniowanie Mas, lunch, pizejśc dl cm rph W\ korzystanie wiadomości o ruchu diogowym uzyskanych |H>dc/aS zajy /alumnie uwagi na zgodn.| zabawy, uprzejme odnoszenie siy do siebie.

M t /ubawu dydaktyczna „Cu to za samochód?”. ( cle: Nazywanie różnego rodzą tul))im Ilodów Opisywanie i poiównywanic ich wyglądu. Koz|X)znawanic samocliot •kiylcgo w woreczku |>oprzez dotykanie i wyobrażanie sobie jego ks/.ialtu. Pomoc 1 li woieczków. tyle samo samochodów.

' Wykonanie ćwiczeniu graficznego Przejście prze: jezdnię, ( cle Prowadzenie In łoili miii narysowanej drogi ćwiczenie koordynacji wziokowo-ruchowcj. I Miwalar lildoiiiości na temat bezpiecznego poiuszauin siy |K» ulicach i drogach. Potno*

IHi kutf.ku pięciolatku, cz. 3.. s. 35.

Ml Zabawa /. balonikami „Kakicly”. (Vlc: Zastosowanie ćwiczeń oddcchowyi ł'»/« ii/cganie ustalonych zasad w zabawie (cierpliwe czekanie, aż wszyscy nadn liu|.| baloniki). Wprowadzenie elementów humoru i śmiechu. Pomoce: baloniki,

I* ilnyiu dla każdego dziecka.

W (konanie ćwiczenia gruhe/nego Samochód odwzorowywanie linii i kol na ki

ł iii li Pomoce: /MIC. Ksiifżka pięciolatka, cz. 3.. s. 36.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz9 jeżeli samochody czerwone lo piesi zielone. Świniło żółte dla samochodów i cza „przygotuj si
PRZYGOTOWUJĘ SIĘ DO NAUKI PISANIA 5 6 LAT (32) Karolcia pogubiła na plaży zabawki. Odszukaj je i pok
Obraz20 Planowanie codziennej pracy polega na przygotowaniu się do przeprowadzenia wszystkich przyp
PRZYGOTOWUJĘ SIĘ DO NAUKI PISANIA 5 6 LAT (35) Po drugiej stronie przerywanej linii dokończ każdy z
Obraz01 (12) operacyjnej odległości około 500 km, przy tym ramię dowozu środków materiałowych wydłu
Obraz7 (15) Królewicz: Taj^odywsądzkwą.nBs*ypidkaeh*ękolymą-Gdy Król w róg zatrąbi złoty, weźmiemy

więcej podobnych podstron