30074 Obraz1 (23)

30074 Obraz1 (23)



Icnint 5:


3.

4.

Temat 6:

1.

2.

3.


Wypowiadanie się na lemat bczpiec/uycli i mchc/pici /n>« lt zabaw ii i śniegu i lodzie

Oi4.|d.mię obrazków przedstawiających niewłaściwe zabawy d/łn | ii i śniegu i lodzie:

zjeżd/anic na sankach/górki na iczdnię, ślizganie się na suwach, i zckacli. rzuty śnieżkami wdzicci nos/.|ce okulary, la/da na sankach ciągniętych przez samochód.

- zorganizowanie ślizgawki n;u hodnikn

Dzieci oceniają postępowanie bohaterów obrazków. Wypowiadal i >lę na ti in.it:Jak bezpiecznie bawimy w zimie.

/.abawa drainowa Rzuty śnieżkami. Dzieci dobieraj;) się parami W parach przedstawiają scenki niebezpiecznych zabaw śnieżkami Wypowiadaj., s.ę na temat tego. jak się czuły, gdy zostały uderzone twardymi śnieżkami.

Zabawa ru< liowa u» ząc.i współpracy /.łamana noga I )zieci dobierają się trójkami. Jedno z nich naśladuje osobę, która złamała nogę. Dwoje pozostałych to ratownicy, którzy zawożą chorego do szpitala. Dziecko ze złamaną nogą kładzie się im kocu, a ratownicy ciągną koc wraz / mm w wyznaczone miejsce, gdzie czeka nauczyciel i słowami:

11 ylrrz się nóżko t tui hi, ol>y{znowu nom bieliło

lot /y chore nogi (K. W. Vopel, I Vttoj(teiuyi..., s. 75).

Inspirowanie muzyką klasyczną spontanicznej ekspresji plastycznej

Maisz d z leci pot alej sali za wyznaczoną osobą.

Słuchanie piosenki $onno (U. Smoczyńska Nachtman. Kolcmlorz..., S. 121). < )n łowienie je, budowy.

/abawa rytmiczna tło piosenki Sou tui. Dzieci dobiei.i|., się* parami. Naśladuj., jazdę sankami. Przy słowach ..dzyń", „dzyń", „dzyń" ,K> piciwszej zwrotce klav/c z., rytmu znie w ręce. Po drugiej zwrotce tupią nogami. I'o trzeciej pstrykają p ik ami.

Słuchanie piosenki Kolorowy.óiirę, l-kspicsja słowna Co by było, gdyby padał kolorowy śnieg?

S, /.abawa rytmiczna Kolorowe śnieżynki Dzieci podzielone na trzy grupy: śnieżynki zielone, czerwone i białe. Stoją w dużym kole. (.dy zabrzmi melodia piosenki grana w rejestr ze niskim, do środka kola wchodzą śnieżynki zielone i tańczą według własnych pomysłów. Mc knlia zagrana w rejestrze średnim zaprasza do tańca śnieżynki czerwone. Ih.de śnieżynki tańczą, gdy usłyszą melodię piosenki zagt.m., w rejestrze wysokim.

ń. Wysłuchanie fragmentu utworu A. Vivaklicgo Zimo. Dzieci próbują odgadnąć, jakie słyszą instrumenty. Określają nastrój muzyki.

7 Ponowne situ lianie utworu i rysowanie ilustrat |i muzycznej białą kredką pastelową na niebieskim tle.

H. Wypowiedzi dzieci im temat swoich rysunków.

9. Maisz poobwodziekoła.

I.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
36634 Obraz1 IVmul 5:    Wypowiadanie się na temat bczpiee/uycli i niebe/piee *ll)«
PEK_U03 dysponuje odpowiednim zasobem środków językowych, aby wypowiadać się na zadany temat,
PAKIET 155. PUBLIKACJA BEZPŁATNA 2.    Następnie uczniowie wypowiadają się na temat
Zadanie 2. (0-4) Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi na temat nudzenia się. Na podstawie informac
Zadanie 2. (0-4) Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi na temat nudzenia się. Na podstawie informac
9 (268) więc postmodernistyczni filozofowie wypowiadają się na temat moralności, zakładają istnienie
WRITING BANKi EX^NDES)J ROZPRAWKA Wypowiedz się na poniższy temat. Podniesienie minimalnego wieku dl
Gabriela Przesławska Kuhn, zdaniem Z. Madeja, bardzo ostrożnie wypowiadał się na temat istnienia
Zadanie 2. (0—4) Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi na temat nudzenia się. Na podstawie informac

więcej podobnych podstron