Obraz2 (9)

Obraz2 (9)



64

64

. h:n.to pomiar..

g’ekl'ci


Rys. 3.26. Cykl pomiarowy urządzenia AVI.733: 1 - objętość wstępna paliwa (zużyta przez silnik w ciągu 5 s), 2 - objętość pomiarowi! paliwa. 3 - objętość szczątkowa paliwa

Cykl pomiarowy składa się z następujących etapów:

-    napełnianie zbiornika pomiarowego,

-    zużycie wstępnej masy paliwa,

-    zużycie pomiarowej masy paliwa.

Silnik w czasie pracy cały czas pobiera paliwo ze zbiornika pomiarowego. Czas potrzebny na zużycie wstępnej masy paliwa (.5 sekund) wynika z konieczności wyeliminowania wahań wagi po zakończeniu napełniania zbiornika pomiarowego. W trakcie badań cyklami napełniania i zużycia paliwa zarządza układ sterowania i obliczeń, który kieruje odpowiednie sygnah' do urządzeń wykonawczych (np zaworów elektromagnetycznych). Podczas pomiaru, po zużyciu przez silnik dawki pomiarowej następuje zatrzymanie cyfrowego licznika czasu i natychmiastowe napełnienie zbiornika. Maksymalny czas pomiaru wynosi 600 sekund Automatyczne napełnianie zbiornika jest na bieżąco sygnalizowane i nawet w trakcie serii pomiarów istnieje możliwość automatycznego ich powtórzenia

Przy rząd jest zaopatrzony w zintegrowany system wzorcowania, który zapewnia dużą dokładność pomiarów. Wzorcowanie obejmuje ustalenie poziomu paliwa w naczyniu pomiarowym oraz określenie czułości wagi W czasie wzorcowania wartość aktualnej masy paliwa w naczyniu pomiarowym (w gramach) wy świetlana jest na wyświetlaczu, a poziom paliwa odczytuje się ze wskaźnika świetlnego umieszczonego na przedniej ściance bloku sterującego. Wynik wzorcowania uzyskuje się mniej więcej po 30 sekundach od jego rozpoczęcia W zależności od wersji wagi wyświetlana wartość wynosi (90x0.1) g - dla wersji 1800/600g. lub odpowiednio (50±0.06)g dla wersji 900/300g. Cechowanie można przeprowadzić również między kolejnymi dwoma punktami pomiarowymi, bez konieczności ingerencji w układ pomiarowy.

W zależności od zakresu pomiarowego dokładność pomiaru wynosi: dla masy paliwa 25 g - +0.15%, dla masy powyżej 75 g - ±0,12%, a dla maksymalnej masy: - ±0.08%.

Ważną zaletą omawianego dawkomierza paliwa jest możliwość wyznaczania zużycia paliwa podczas nie ustalonych warunków pracy silnika, bez ograniczenia jakichkolwiek właściwości układu. Przykład dynamicznego przebiegu zużycia paliwa silnika samochodu dostawczego w czasie przyspieszania pokazano na rys. 3.28


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
obraz0 (64) to od kilku tyiląclocL N’» roUsljnoU nU łkiłda »
47326 Obraz3 64 Czujniki przyspieszenia i drgań Wielkości mierzone / Zasady pomiarówCzujniki przysp
85946 Obraz4 (64) 30 rstwem psychicznera wyższem od tego, którem my jesteśmy i od którego to ostatn
obraz9 (64) lub działalności religijne]. Wiemy, to odczuwali oni pewno zjawiska Jak© niezwykło, co
Obraz1 (64) WBUOOWAH / OD TWARIACI CDQjgg£g rumu^a ia porwała na Sfctfftanie tego samego otworu tez

więcej podobnych podstron