29427 Obraz9 (14)

29427 Obraz9 (14)




Inspiracją'powstania samochodu o nazwie Kangoo były ankiety prowadzonej wśr^ód k'IIentów odvviedzając y ćhp I a c ó wkj- handlowo-serwiśowe Renault . w Europie. lch~celem byłp zebc^nie ^anych sta{ioWiących podstawęjdo opracowania konsthikęji następcy bardzo poplilarqegorale produkowanego Ó3;wieltj~ lat samochodu dostawczego.Renault Express. '

Z analiz wynikało, że.mał^pojażd.dostawc^powifrten mleć frvyaleia^ykanex-wnętrze bagażowe,-które^można dopasowywać doz(Tiiennych potrzeb transportowych i nadawać się do przewiezienia pięciu osób^ Opcja ta pozwala na wyko;' rzystanie auta po godzinach pracy, codla.franfcuskjchwłaściciellmąłych^często'^ rodzinnych ęrm, bywa niezbędnym'rozwiązaniem. Na podstawie-badańankjeto-' wych opracowano konstrukcję nowego typu-samochodu dostawczego. ^


ty przód z wysoko prowadzoną pokrywą silnika połączony jest z prostopadłościenną kabiną pasażersko-ładunkową pokaźną szybą przednią Wszystkie kanty nadwozia są dość mocno zaokrąglone, a duże owale reflektorów, mocno wchodzą w pokrywę silnika, odpowiadając panującej modzie. Wygląd Kangoo psują niezbyt trafnie dobrane proporcje wysokości w stosunku do szerokości i zbyt małe w porównaniu z wielkością auta koła. Oglądając samochód z przodu lub tylu, odnosi się wrażenie, że jest zbyt wysoki. Wnętrze Kangoo zaprojektowano, unikając skomplikowanych rozwiązań. Pas podokienny ma łagodne wgłębienia, mały zamykany schowek i niewielką półkę przed pasażerem, typową konsolę środkową z elementami sterowania wentylacją i miejscem na radio. Kierowca widzi przed sobą osłonięty mocno wypukłym-daszkiem, skromny, ale czytelny zestaw wskaźników. Usytuowanie dżwigienek i przełączników jest zgodne z ergonomią i rozwiązaniami stosowanymi w innych samochodach Renault. Przednie drzwi mają pojemne kieszenie, w których mieszczą się typowe puszki i butelki z napojami. Dodatkową półkę na drobiazgi umieszczono nad głową kierowcy, pod dachem Duże powierzchnie szyb, wyżej niż w popularnych samochodach umieszczone fotele i wyprostowana pozycja w siedzeniach sprawiają, że widoczność z każdego miejsca we wszystkie strony jest bardzo dobra. Wnętrze jest przestronne i widne, a wrażenie to potęguje duża ilość miejsca nad głowami i duże okna kabiny

Jako samochód osobowy Kangoo może wygodnie przewozić pięć osób i bagaż o objętości 0,6 m3, jeśli przewożone przedmioty zmieszczą się pod półką bagażnika. Gdy potrzebna jest cała przestrzeń bagażowa, wtedy ładunek może mieć objętość 1,2 m3. Pasażerowie tylnych siedzeń zajmują miejsca w samochodzie po odsunięciu tyl-

Wtym samym czasie na podstawie zbliżonych danych prace nad podobnym samochodem pojęli projektanci koncernu PSA (Peugeot, Citroen) i o rok wcześniej, w 1995 roku, wypuścili takie pojazdy na rynek. Mogło się wydawać, że wobec dużej popularności nowych Berlingo I Partnera Renault ze swoim Kangoo znajdzie się na straconej pozycji. Tak się jednak nie stało, a to dzięki lepiej przemyślanej i dopracowanej konstrukcji Kangoo. Koncern PSA zaproponował swoim klientom nowatorski samochód dostawczy z komfortowymi miejscami dla dwóch pasażerów i przestrzenią ładunkową o pojemności 3 m\ do której dostęp umożliwiały dwuskrzydłowe drzwi tylne.

Konstruktorzy Renault zaoferowali użytkownikom pojazd bardziej uniwersalny, mimo że niemal o identycznych kształtach. Oprócz przednich foteli dla dwóch osób we wnętrzu zainstalowano niesymetrycznie składaną kanapę dla trzech pasażerów. Dostęp do tylnych miejsc siedzących umożliwiały umieszczone z boku po prawej stronie samochodu odsuwane drzwi. Po złożeniu tylnych siedzeń

AUTO ttchnika motoryztcyjnt

dodatkowe drzwi boczne ułatwiały dostęp do ładunku, a na zatłoczonych ulicach miast umożliwiały załadunek od strony chodnika Ułatwieniu dostępu do przedziału ładunkowego służyły także niesymetryczne drzwi tylne, których otwarcie wymaga mniejszej ilość wolnego miejsca za zaparkowanym samochodem. Pojemność przestrzeni ładunkowej Kangoo przy przewozie pięciu osób wynosi 1.2, a po złożeniu tylnych siedzeń 2,6 m3. Analizując reakcję rynku na nowy produkt Renault, można pokusić się o stwierdzenie, że dodatkowe boczne drzwi nadrobiły niemal o rok spóźniony debiut Kangoo. Takie rozwiązanie pojawiło się w samochodach konkurencji dopiero pod koniec 1998 roku.

BUDOWA I WŁASNOŚCI

Renault Kangoo to konstrukcja łącząca w jednym nadwoziu cechy małego samochodu dostawczego i wielkopojemnego pojazdu osobowego. Połączenie to w niczym nie umniejsza walorów każdego z wymienionych typów samochodów. Kangoo ma nadwozie dwubryłowe układem przypominające bardziej pojazd użytkowy niż osobowy. Wysunię-

Wysokie wnętrze, płaska podłoga, możliwość dzielenia i składania tylnej kanapy pozwalają poradzić sobie z przewiezieniem najprzeróżniejszych bagaży



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz2 (14) <=> ewidencję wartościową obrotów i stanów towarów oraz opakowań, prowadzoną dla
54194 Obraz (1510) 148 Occiiii płynności przcdsięhloiMwn finansowej były ponad trzykrotnie wyższe od
Obraz01 (14) niemieckiej gen. mjr. Gunthcrem Rohrem doszło 9 września. Wydawać się mogło, że dni po
Obraz02 (14) Tadeusz SawickiFront wschodni a powstanie warszawskie Państwowe Wydawnictwo Nauko
Obraz2 (14) samochody 4x4Terenowidostawcy Mieszkańcy trudno dostępnych rejonów górskich oraz właści
Obraz2 (14) t* V* V* m m m W k pi lUC z* I y Ich Su cn PoMechanik samochodowy Charakterystyka

więcej podobnych podstron