wro-2 1991 r
*cw»ct»*fa midfcirym.....- . —...................IV>
ĄMaun
L TtętMt mtmmśmpm . ....................— -- 157
2 OM wadanmdo m śtaćm...................................■— .. 161
vks&*tumr>M drop Jauńa mnkowr j — 163
4 łaadfci łj)—H adkrawr trudna hfca........———------------- ,. ............- *•*
cm UTourm
j lfą» j MąncmCCMi rarmdarm ...........-■ —................. -» I7*
Z Wpywm tnMt/kcpc. kjmdagt -..........■—■— ■■ *73
MffoMbimirriafr piliwnf.......................—......................—---------- IW
SPIS TABLIC
1,1. Mmmok lardryr i «k% dróg ........................ ■- - 11
12 Zelmer pnmMk dróg z ulmim ......U
21, Muryznrrty omom prognoz ruchu ................................—............................... 16
22 ~ilrn- - rdreay wyfcnwywma pomiarów ruchu — ................. 17
22 r ii i map mAiJ)’ radiu dla dróg . ...........................................— — **
4.1 ftąOktńa pruychrowc dróg ..............---------------------------------------- .....—~ 24
42 Katagunr terenu i M «% ritwihrrptyanr —.......................................— *
4 ). hagMurp/e urth^ntn widucwada na zatrzymanie ................—----- 29
4.4. ftajrawcyMY procentowy udziel odcinków drogi z murMirafeit wyprzedzania — 29
4J, r juamyr- odfcghdcr widucziudci na wyprzedzanie —---------—-•—*
il flapmluf g|w«r dtfidn odcinków prostych ...... 33
5,2. Mzpuaepzc zalecane dlu^dd odcinków prostych między lukami
u tych samych kierunkach zwrotu ,.........................................................*3
5J Promienie tuków kołowych w planie ................................ .....................—" 34
5d. Najrnmcjace iMufta tuków kołowych dla kipów zwrotu mniejszych od 9” 14
52. Napnnwptry zakcaoy pronueó luku kohiwego w zatcZmdei
od diugnsti odcinka prostego poprzedzającego ten luk......-..............................j"
)A Największe zalecane stosunki sąsiednich promieni luków kołowych .........
5.7. Warudet promieni łuków i przechyłek jezdni dla przekroju drogowego .......... v’
54» Warbdeł promieni luków I przechyłek jezdni dla przekroju
półuliCzncgii i ulicznego ...............................................................»
5.9 Dopuszczalne oratiaia dodatkowych pochyleń podluknycli ..............——
5,11, Ijopurju żalny przyrost przyspieszenia didrodkowego ------- w
5.12. NafMMtfoe promienie Mte totnyck Me wymagające amoMei
5.13. hnniy serpentyn - . _ 43
5.14. Największe rtopiwir 1 siar pochyłem niwelety . 4}
$.15. Największe włncue iftytn odriaHW o największych prehyłemach_____4$
$.16. Nijmneyiie nltnnt nlt^alrt nheinem anutkty ........... 46
$.17. Wartości promem tuków w pmtnyu podłużnym ...______46
K.I Największe pochylenie dna tmu » zależności od lpoiobu jego mmm . _ TB
12 Orientacyjny rozstaw wpustów ictekrwych . t
12 Orientacyjne odległości mimtoy studzienkami rewizyjnymi »
9.1. PiędkaM miarodajna dla wymiarowania skrzyżowana________0
9.2 Zasady wyboru typu skrzyżowania 1 kanalizacji ruchu _. . m
9.3. Najmniejsze nerotoid korytarzy (fis ruchu skrętnepi______________90
94. Szerokości korytarzy dia ruchu na wprost 90
9.5. Typy rond ................................-..... 95
94. Najmniejsze długości boków pól widoczności na skrzyżowaniu .......... 99
10.1. Zakresy stosowania węzłów.... — 10$
10.2. Typy biczitic i zalecane prędkości projektowe ............. ... ](M
10.3. Wartości promieni luków 1 przechyłek jezdni na łącznicach ....... ton
10.4. Najmniejsze promienie luków w plarue i parametry krzywych
przejściowych łącznic ..... 109
10.5. Dopuszczalne pochylenia podłużne łącznic - 109
10.6. Najmniejsze promienie luków w przekroju podłużnym łącznic ■ 110
10.7. Długości Lf* pasów wyłączania .................. ..... 112
1021. Długości Lp, pasów włączania...................... 113
11.1. I-lezie stanowisk postojowych nn MOP -........................ 119
11.2. Wymiary stanowisk postojowych -....... '*>
11.3. Podstawowe parametry dróg na MOP.......... 122
11.4. Najmniejsze odległości obiektów budowlanych stacji paliw od krawędzi jezdni 128
13.1. Przepustowość jezdni o ruchu wahadłowym........ -............ 144
14.1. Najmniejsze odlcgłuici obiektów budowlanych nic przeznaczonych
na pobyt ludzi od zewnętrznej krawędzi jezdni (pasa ruchu)........... 149
14.2. Orientacyjne odległości granic stref uciążliwości drogi od krawędzi jezdni .... 149
14.3. Najmniejsze odległości drogi publicznej od budynków z pomieszczeniami
na pobyt ludzi ......................................... ............ 150
SPIS RYSUNKÓW
5.2. Schemat krzywej przejściowej ......................... 41
$.3. Najmniejsze wartości parametru klotoidy ..........—..... ............—— 42
5.4. Elementy serpentyny symetrycznej .....................__............________—_______..... 44
5.5. Niewłaściwa koordynacja elementów gcometiycznych drogi -.................. 49
6.1, Schemat postępowania przy wyborze przekroju poprzecznego......................... 50
6.2. Przekroje poprzeczne dróg III klasy............................... .....--------------------$>