11447 skanuj0079 (42)

11447 skanuj0079 (42)



□    Zastanówmy się nad narzędziami oceny - czy są dostatecznie zróżnicowane?

□    Rozwijajmy istniejące w szkole kanały komunikacyjne: uczeń-uczeń, uczeń-nauczycieł, uczeń-dyrektor, nauczyciel-nauczyciel.

□    Tak określmy cele nauczania i tak dobierzmy do nich zajęcia, by wszyscy uczniowie mogli odnieść sukces.,

□    Pamiętajmy, że posiadanie konkretnych umiejętności podnosi samoocenę - uczmy w szkole też takich umiejętności.

□    Okazujmy zainteresowanie i troskę wszystkim osobom w szkole.

W JAKI SPOSÓB NAUCZYCIEL MOŻE WZMOCNIĆ POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI UCZNIA?

□    Okazujmy zainteresowanie każdym uczniem.

□    Witajmy się z uczniami tak, żeby było widać, że ich lubimy.

□    Rozmawiajmy na tematy osobiste podnoszone przez uczniów.

□    Podkreślajmy rzeczy dobre, a mniej mówmy o złych.

□    Bądźmy dobrymi modelami ról życiowych.

□    Słuchajmy.

□    Sondujmy reakcje.

□    Opracujmy wraz z uczniami konsekwentne metody postępowania w sytuacjach konfliktowych.

□    Zwracajmy się do uczniów po imieniu.

□    Nie używajmy przezwisk, nie bądźmy złośliwi ani cyniczni.

□    Rozpoznawajmy uczniów na boisku, placu zabaw, ulicy.

□    Poznajmy szczególne umiejętności każdego ucznia.

□    Unikajmy stawiania ultimatum.

□    Starajmy się nie osądzać.

□    Dzielmy się z rodzicami pozytywnymi uwagami o ich dziecku.

□    Opracujmy wspólnie z uczniami zasady obowiązujące obie strony.

□    . Pytajmy uczniów o ich udział w zajęciach, np.: „Czy podobało ci się to ćwiczenie?”, „Jak

oceniasz własny udział w tym ćwiczeniu?”.

□    Informujmy uczniów o decyzjach, które mogą ich dotyczyć.

□    Pomagajmy uczniom w formułowaniu i osiąganiu celów.

□    Zachęcajmy uczniów do wypowiadania własnych opinii.

3-2


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
CCF20140102024 Asertywność i jej znaczenie w życiu człowieka. Dzisiaj zastanowimy się nad takimi kw
Skutki ww. problemów wartościujmy, ale zastanówmy się nad ich ideą. Czy jest funkcjonalnie konieczna
skanuj0086 (42) □    Jak czuliście się opowiadając innym o swojej osobowości zewnętrz
skanuj0020 (290) Rozdział 2fi JAK SIĘ ZOSTAJE SZAMANEM Zastanawiałem się nad tytułem tego rozdziału
skanuj0015(1) 2 sens mają Mamy do dyspozycji pięć zmysłów, których wciąż używamy nie zastanawiając s
IMAG1364 Prawda, sprawiedliwość, historia i inne dziwne rzeczy konsekwencje. Należy więc zastanowi
379 Rozwój stosunków komunikacyjnych. Jeżeli zastanowić się nad powyższemi przejawami, to
skanuj0005 10 ABSTRAKT Iawiając się nad bstrahujemy od cRy nieparzystą rmalnym polega 
skanuj0087 (42) 5. Uczestnicy rozchodzą się po sali i „napełniają” filiżanki innych osób, wypowiadaj
skanuj0172 (12) 2.    Uczestnicy zastanawiają się, w jakich dziedzinach życia (np. ży

więcej podobnych podstron