r cjczyiamk |
Uczci) ktincc nituje awagę na czytanym uUoe. czyta ar zroranuT1. atetn. respektuje ccdry pięknego czytania (plynroU. wyra/Maić, od-1 powiedraa mmMaria). korzycta t różnych fortu tekstu. ramp tAiel procesy niyśkiwc. jak: analizę, syntezę, waimlDwarac. rozbudza wy.1 ob raźnię. |
■ d) piwnic |
Uczeń truwery wę o estetykę pnau, dąży do (Mcpi wypowiadania awycb mydli w formie poemat), zna ićrżnc sposoby ziiplhii tej umiej iresei ikrzyżówku, rebus, zagadko, zdaniu), suąiniowo rozbudowuje i różnicuje lornię swych wypowiedzi, dba o poprawność ortogi aliwną, Pamięta, by mówić wyraźnie, starań nu1 wybrzmiewając głoski / uczuciem swobody w okolicy gardłu. |
Komunikacja pozawerbalnn | |
rozwuann umiejętność |
zadania dlu ucznia |
o) posługiwanie się gestem i ruchem |
Uczeń rozumie gesty lak, potruli za pomocą mimiki twarzy wyrazić pozytywne i negatyw nr emocje i uczucia, umie ruchem przedstawić przedmiot, powiedzenie, zugudkę, wydarzenie, zjawisko. |
h) posługiwanie Się barwą |
Uczeń kojarzy pewne stany uczuciowe t odpowiednimi kolorami i lor-mami plastycznymi - wykorzystuje to zw i; A i w praktycznym działaniu, umie wykonaną w dowolnej formie procę pŁotyc/aą putnfchroać jako podstawę do dalwycb ćwiczeń językowych. |
c) posługiwanie się dźwiękiem |
Uczeń rozpoznaje różnorodne dźwięki, rozbudza swą wradraoić na muzykę, odbiera nastrój przez nią wyrażony*, potrafi słuchać bez a klócana spokoju |
OWfiK
Nicnłciń od bcudHmim umiejętnoki bmMMkatywDcgp padugmala się języ-bea polskim. aa ajfcad rnnijne tą umicjęiooici niezbędne w prawidłowym ftahyiwmio umia jako jednostki spotom*! Każde dziecko uczy się nawiązywać •M Wprkhc z dziećmi z mnyvh klas.
anwEjętmóć współpracy w gra-pk. wopótoegp rozwiązywania problemów, pmpna sobie nawzajem. Koninie teki. k katoy Jeaa inny i ma prawo do wyrażania *•**• zdania. Rapcklaje reguły przyjęte •mkcń zajęć.
Metody procy:
' podające (objaśnianie. opowiadanie.
- poszukujące (rumowa, dnkoąi praca z tekstem, z dmtracją. gra dydaktyczna, hura mózgów. ćwierć■ u lekturowe).
- eksponujące (pokaz. ekspozycja unmn liieraikkfa, muzycznego. twórcmM pU-u>v/na. drania).
- acapołowa.
- indywkh ulna.
(jednolite i zzóżmcuwwne).
W PRACY KOŁA
Środki Haptsljow:
wiersze, opowiadaniu, zadaniu do ctyta-