37396 SDC10489 (3)

37396 SDC10489 (3)



—    /iczyw/jScrc'icc/icrech.

-    rogwznynictKIwpab.

Metody: pokaz, rozmowa, świeżenia praktyczne.

Środki dydaktyczne: K. WJróniB Wychowanie fizyczne w[irzctbzkoiu. M. Kownacka Rasemscskaldem-Zima, sylwety: karmniku, ptaków, opaski z sylwetami ptaków, tamburyn. obręcz. dkMUO II - ćw. 5.

PRZEBIEG DNIA

I .    I

2 Koóczcnicrymowanek (wymyślonych pr2cz nauczyciela):

•    Sypie. mej*, drzewa zgina, bo to Jest mroźna... (zima)

•    O co ptaszki n-fe krzyku? Zaraz będzie jedzenie w... (karmniku)

» SM te ogrodzie, śmieszny biały panek - wiem to Jest... (bałwanek)... IGGKD II - ćw. 5.

O Ćwiczeniaporanne-zestawXrV(K. Wlaźnik Wychowanie..., $. 138).

II

^ Przeliczanie w zakresie czterech na podstawie zabawy dydaktycznej Ptaki w karmniku.

Nauczyciel umieszcza na tablicy sylwetę karmnika i, opowiadając, przypina przy „karmniku " sylwety wymienionych ptaków, i. Opowiadanie:

Bartdc umieści!/a oknem karmnik, nasypał do niego nasion, okruchów. Schował

się za firankąi obserwował, cosiędzicje. Pierwszy przyleciał ciekawy wróbel, porozglądał się, poćwiokałizacząłjeść okruszki. Dnigapizyleciałasikorka, nie zobaczywszy słoń inki, zajęła się też okruszkami. Traeciprzyteciałgołąbekizaczął dziobać ziarenka słonecznika. A os ta tu i, czwarty, przyleciał duży gawron, który nie zmieśdłsięwkaminikuiusiadłnajegodachu. Gdy sięschylił,todosłałdziobem do ziarenek. W ren sposób żaden ptak nic pozostał głodny.

2. Przedstawienie przez dzieci opowiadania:

Nauczyciel wręcza chętnym dzieciom opaski z sylwetami: wróbla, sikorki, gołębtaigawrona. Na środku sali umieszcza obręcz-kaminik. Dzieci biegąjąpo

uli,Msyv«t(Uaiibwyn)padGhodiipi«iWBy ..ptak"(wr*bcH.Patem „piakt nadal «niwą|ą", a .wiMnI je oluwkr. Na dnw •>»-* ' kanmnika podchodzi diu|r.i „pŁ*k" (Hlunki), poumbraci (gołąbi 1 c rwsrty    .

Pozo»U»lecly»acuMM-yuKt^p>aidłohrcito)ą.lo6»VP«*»hy<p>arawgy.dłogj.UA&Łl». czwarty (pomaga nauczyciel).

3- Ćwiczenia grelkmc kolorowanie lylwety gawrona.

O Zajijclamchowe zestawVII(patrz przewodnik....* 45-46).

2 Zabawy dowolne.

U

2 Lepienie wróbelków (lub innych ptaków) z plasteliny.

O Zabawaorientacy)no-poRądkowtPxu:U wgiuctiachiK. WUlnik Wychowanie.... s. 18)

2 Zabawy tematyczne,dowolne.

- rozwija zainteresowania Owiałem przyrody.

- uświadamia sobie konieczność dokarmiania ptaków w okresie zimy.

Metody: pokaz, rozmowa, ćwiczenia praktyczne.

Środki dydaktyczne: K. Wlażnik Wychowanie fizyczne w przedszkolu, H. Kruk Wybór literatury do zabaw i zajęć w przedszkolu, album Ptaki egzotyczne, kolorowe ilustracje, sylwety ptaków. pokarm ziarno, słonina. groch. rysunek papugiMoje 4 lata.cz. 1. s. 31.

PRZEBIEG DNIA

I

^ Oglądanie piórek, dotykanie, głaskanie, a potem dmuchanie na nie tak, aby nie upadły na podłogą.

O Ćwiczenia poranne - zestaw XIV (K. Wlaźnik IPyctoo wonie..., s. \3&V

II

aft Zachęcanie dzieci do dokarmiania ptaków podczas słuchania opowiadania • S. Szuchowej Spiżarnia ptaków (H. Kruk Wybór.... s. \08).


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SDC10489 (3) —    /iczyw/jScrc icc/icrech. -    rogwznynictKIwpab. Met
SDC10468 540 Autodesk lnventor 2009PL/2009+. Metodyka projektowani. • Sprawdzić, czy profilowi zosta
SDC10470 544 Autodesk Invcntor 2009PL/2009+. Metodyka projekto Wywołać widok na płaszczyznę szkicu (
SDC10471 546 Autodesk lnventor 2009PL/2009+. Metodyka Projektom • Sprawdzić, czy model tulei je
32170 SDC10479 (2) Listopad Metody; pokaz, rozmowa, ćwiczenia praktyczne. Środki dydaktyczne: S. Mol
81430 SDC10446 -    rozwija mowę. -    nwwijanarządyanykulacyjnc. Meto

więcej podobnych podstron