47211 Obraz5 (56)

47211 Obraz5 (56)



„ .1 n!«,


::


Słuchanie „ciszy". zastanawianie się..(idzie inics/.ka cis/aT zachęcanie dz do wypowiadania swoich myśli bez oporów. Przykładanie tło ucha kamie muszelki, kawałka drewna o|>owiadanie o doznanych wrażeniach. Nasłuchiwanie i różnicowanie dźwięków. które pochod/;| / różnych miejsc*. np zza okien (dźwięki ulicy. |>odwórka. glosy ptaków), zza drzwi sali (tnzflU glosy d/icci, d/wottek telefonu, brzęk talerzy itp.). / sali (tykanie zegara, lu czyk w akwarium itp.).

V Rysowanie ciszy. Rozwijanie wyobraźni i jKunyslowości dzieci. Obrazek wykonany kredkami i>16wk<iwymi.

•I. Zabawa naśladowcza ..Kwiaty rosn.') kwiaty więdni|".

5. ()gl;|danie wiosennych tulipanów.

Porównywanie wyglądu tulipanów o iń/iiych kształtach, kolorach, wielkościach kwiatów, długościach łodyg..., używanie określeń: /zz/Ar, rozchyla /fiolki, rozkwitu Posługiwanie sic nazwami kolorów: hiuhtróżowy, żółtozielony, pstrokaty, popu i Inne.

Segregowanie tulipanów do dwóch wazonów wyższego i niższego ( wedJu kiyteimm. tulipany dlu/.s/.e i krótsze). Przeniesienie pojęcia tUu:\:c knitM? (w |Hi/ycji (Hiziomej) na uy. \.v ni:\;c wpozycji pionowej. Porównywanie l0dy»| żek tulipanów przez przykładanie.

Ohsciwowanic wziostu tulipanów w wazonie. Ustawienie obok wazonów malej drabinki albo patyczka na podstawce (może być podstawka z plasteliny), albo zawieszenie kartki na ścianie (jeżeli stolik z wazonem stoi obok ściany) i codzienne oznaczanie wysokości tulipanów na diabiucc, patyczku lub katUc - ni(L| kolorowej wełny, kreski), nalepki).

PROPONOWANY ZAPIS W DZIENNIKU /AJI*<

1.    Zabawa rozwijająca |KK*ziicic rytmu „Słuchaj uważnie". Wystukiwanie podanego rsimii na instrumentach perkusyjnych z jednoczesnym wypowiadaniem przysłowia! „Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy. trochę lata".

II. I. /a ha w a dydaktyczna „Powiedz, co słyszysz?" |ioli|C/ona ze słuchaniem wierszu

II.    Heelilerowej Może zobaczymy. Cele: Rozwijanie wyobia/m i wrażliwości na otoczenie. Kształtowanie uwagi słuchowej popizcz koncentrowanie się na dźwiękach |K>clio(l/.|C)ch /, różnych miejsc i różnych odległości. Pomoce: wiersz 11. Rechterowej Może zobaczymy. muszelki, kamienic, duże drewniane klocki.

2.    Rysowanie ciszy. Cele: )>ohud/anic wyobraźni dzieci do wymyślania rzeczy, miejsc, sytuacji, w których można usłyszeć ciszę. Rozwijanie pomysłowości. Nabieranie nawyków spokojnego, cichego zachowania oraz uważnego słuchania i obseiwownnia. Pomoce: kredki i kartony.

III.    Oglądanie wiosennych tulipanów. Cele: Porównywanie wyglądu tulipanów, segregowanie według kry terium: dłuższe, krótsze. Obseiwowanie wzrostu tulipanów w wazonie. Posługiwanie się określeniami kolorów:pstrokaty,/wpuzi, hialoróżowy. żóbloziclony itp. Pomoce: naturalne okazy tulipanów, naczynia z. wodi), patyczki na |>od- i stawce, karton, drabinka, nalepki, nitka, flamastry.

Zabawa naśladowcza „Kwiaty rosnt| kwiaty więdn.y.

ii/fy tuli/hinek i je^o youie

W::


H W X

tł MAT) Mui\ huu/ mi /


AJIjĆ:

F hi n ImiiIi o|m»\si.nl.mi.i Ożdllym tulipanie, oprać. II Urbanek wg M. Kóżyckiej.

( 4U«|i tw««nli hubami akwarelowymi Kwinufcć luli/mm'.


■ mImi ii di umowa cbulka”.

»MU | DYI>AKl‘VCY.NI:: li|    IaiIiiiiIc O żóh\7/1 tulipanie, oprać. II. Urbanek wg M. Różyckiej (II. Kmk

IhNi* lihhiitttY do zabaw i zajęć »»• przedszkolu). sylweta tulipana; akcesoria do lnu • nl/owania tekstu; tulipan, deszcz, słońce (mogą to być opaski na głowy),

' • ilby tkwatclc, kartony.

Mli /alsi »* a plastyczne pięciolatków,*. IS.

fłł /1 (III (i ZAJI;i

W litu lianie opowiadania O żóhym tuli/MUtc, oprać. 11 I li banek wg M l<ń/y» kle), |JMii,'ih liu h.inii* treści, wyłonienie głównych postaci opowiadania, /tu hę* aill» iłu itpiiiniylania słów, klóie wypowiadnj;| do siebie, /.wrócenie uwagi na to, 10 a opowiadaniu jest prawdziwe, a co nieprawdziwe, co jest fanta/ji| ()gll|danle yl tu b tulipana przypiętej na tablicy, określanie czyści rośliny |Hid/icinna, nad

0    inna 1’odzicmna lo cebulka, nadziemna to: łodyga, listki, płatki. < llobalne t/yla nl t>i li wyrazów Posługiwanie się pojęciami nad i/*#/.

In i< nlzow.mie treści opowiadania własnymi słowami. Używanie odpowiedniego Innu głosu w zdaniach o/nnjinuj;|cych. pytających, wykrzyknikowych, l Y ibawa oiienlaeyjno-|>or/;|dkowa „Słońce i deszcz". Dzieci biegają |K> soli. na ha do słomę" zatrzymują się, jHHisknktiją do góry. unosząc wysoko ramiona i śmie |i|« się ladośnie. Na hasło „deszcz" uciekają i chowają w wyznaczonym miejscu, lip pod ścianą.

i Malowanie laibami akwarelowyilti Kwitnące tulipany'

malowanie na dużych arkuszach papieru grubymi pędzlami,

/.u hycanie do eksperymentowania kolorami, uzyskiwanie ciekawych barw i od

Cleni,

malowanie rla.

/ab,iw.i dramowa ..( cbulka’ . Nauczyciel 0|K>wiada:

llilipanek mieszkał sobie w swoim domku (w cebulce), głęboko pod ziemią (dzieci

1    | im podłoilze. zwijając się jak najmocniej) Iłylo tam ciepło, cicho i ciemno (dziei i zamykają oczy i cichutko leżą). Jednak jurwnego dnia zrobiło mu się jakoś niewygodnie (dzieci zaczynają się wiercić), nagle cebulka pękła i tulipanck wysunął iinih kiełek (dziecko wysuwa w górę rękę allm nogę), potem kiełek zaczął rosnąć i m ii.p (dzieci jhiwoIi unoszą się do góry), wypuścił listki i pięknie zakwili (dzieci unoszą ręce w górę, jakby to były płatki kwiatów). Teraz w ogrodzie kwitnie dużo pięknych, kolorowych tulipanów (dzieci obracają się w jedną i drugą stronę, pokazując swoje „płatki").


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
89099 Obraz5 Słuchanie „ciszy”, zastanawianie się „(idzie mieszka cisza?" zachęcanie d/u<łl
obraz6 (56) całości. Wyrokować o tym, kiedy się zaczyna upadek całej złożonej, podległej różnorakim
2012 04 25 ;41;56 „    -------------- i i u t> i ory cznyc n kształtował się w ana
p1020975 Co to jest wymiana? 3€ Na dysku znajduje się kolejka długookresowa procesów Z niej procesy
historia sztukia001 64 Wstęp wnętrze zaprasza nas do urządzenia się w cudzem mieszkaniu, nawet kra#
40732 obraz8 i NIEZBĘDNOŚĆ RYTUAŁU W ŻYCIU CZŁOWIEKA Warto się na koniec zastanowić nad trzema zaga
literatura2 „ Oresteja ” Tyle dowiadujemy się od chóru. Ten sam obraz dramatyczny Sofokles wykorzys
2012 04 25 ;41;56 „    ----------- ^v*vv^iłw-uxvuuv/iłm,z.ujrta i msiorycznycn kształ

więcej podobnych podstron