74981 IMG55

74981 IMG55



Dzieci trudne o przewadze procesów hamowania — zgodnie z przypuszczeniem £• Bandury — zachowują się biernie, wykazują wyminie osłabioną aktywność społeczną i poznawczą; unikają nawiązywania kontaktów z innymi, dlatego okazują się niewdzięcznymi partnerami do współdziałania i współpracy; są na ogół niezadowolone, co często znajduje odbicie w ich smutnym, a niekiedy przygnębionym wyrazie twarzy; przejawiają lęk, nieśmiałość, apatię, brak wiary w siebie i nieufność do innych łudzi; zdradzają skłonności marzycielskie; robią wrażenie dzieci o obniżonej sprawności umysłowej. Wymienione trudności często prowadzą także do dalszych konsekwencji w postaci kłamstw i wagarów. Ł. Bandura podkreśla również, iż w grupie uczniów o przewadze procesów hamowania znajdują się często dzieci fizycznie słabo rozwinięte, niskiego wzrostu, niezręczne i niezdarne.

Interesującą klasyfikację dzieci trudnych ze względu na różne dominujące u nich symptomy nieprzystosowania społecznego zaproponował A. Koczetow. Wyróżnił cztery syndromy przejawów trudności wychowawczych, przypisywane dzieciom trudnym.

A. Kocze tow (1977, s. 70—76) w swej klasyfikacji dzieci trudnych ze względu na dominujące u nich symptomy przejawów nieprzystosowania społecznego wyróżnił:

1. Dzieci z zaburzeniami w sferze nawiązywania kontaktów społecznych z innymi ludźmi, rekrutujące się zwłaszcza z jedynaków I uczniów nie łubianych w klasie szkolnej, zajmujących w niej niską pozycję społeczną. Charakterystycznymi cechami ich zachowania — oprócz trudności w nawiązywaniu kontaktów z innymi osobami — są: brak subordynacji tak w stosunku do kolegów i koleżanek z klasy, jak i nauczycieli oraz błędne wyobrażenie o świecie i życiu, nacechowane nadmiernym pesymizmem łub bezkrytycznym optymizmem. Na dziadach tych nie motna polegać, ale pomimo to osiągają ooe na ogół dobre wyniki w nauce

1 Dziad ae wzmożoną łub taniżoną reakcją emocjonalną, będące raptu ofiarą dramatycznych przeżpsychicznych. Charakteryzują dę drażhwośdą i nieopanowanymi reakcjami lub bteraaidą i obojętnością wobec wszystkiego, oo ssę wokół ach

ft


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG55 (3) Podstawy rozdrabniania - 5 Elementarne procesy rozdrabniania mechanicznego: a - rozdrabni
IMG55 ■ Wspólny Słownik Zamówień (CPV) (Common Procurement VocabnIary). Kod numeryczny składa się z
IMG55 (3) I też cierpieniem może nie zauważyć pędzącego samocho-I du. Dziecko lękające się samotnoś
IMG55 (3) I też cierpieniem może nie zauważyć pędzącego samocho-I du. Dziecko lękające się samotnoś
IMG55 (3) I też cierpieniem może nie zauważyć pędzącego samocho-I du. Dziecko lękające się samotnoś
IMG81 XLIV H. ŻYCIE i poszczególnych epizodów z życia bohaterów (fragmenty tego j planu zachowały s
70039 IMG50 (2) Namiętności ci. Niekiedy wywierają one istotny wpływ na całokształt zachowania się
-    zdarzenia procesowe - fakt, który nie polega na zachowaniu się człowieka, a
IMG55 n Rys Schemat procesu próbkowania i kwantyzacji Miernictwo 1 - W7
71061 IMG55 EPIDEMIOLOGIA- * u dzieci bardzo rzadko zachorowalność - 2,7 / 1000 000 popuać\ ko

więcej podobnych podstron