26 27 (12)

26 27 (12)



ZBIÓR TESTÓ W Z EKONOMII

23.    Ludzie kupują więcej dobra X, gdy cena dobra Y spada. Można przypuszczać, że dobra te są:

A)    normalne

B)    komplementarne

C)    substytucyjne

D)    niższego rzędu

24.    Dobra niższego rzędu:

A)    są dobrami pierwszej potrzeby

B)    są dobrami normalnymi

C)    są dobrami, na które popyt spada, gdy dochód zmniejsza się

D)    wszystkie powyższe odpowiedzi są prawidłowe

25.    Substytucyjny efekt zmiany ceny polega na tym, że gdy:

A)    spadnie cena dobra A, popyt na jego substytuty spadnie również

B)    spadnie cena dobra A, popyt na te dobro A spadnie

C)    spadnie cena dobra A, popyt na jego substytuty wzrośnie

D)    wszystkie powyższe odpowiedzi są błędne

26.    Napoje Coke oraz Pepsi Cola są substytutami. Gdy koncern Pepsi Cola reklamuje się w telewizji, próbuje spowodować w ten sposób:

A)    wzrost popytu na Pepsi

B)    spadek podaży Coke

C)    wzrost podaży Pepsi

D)    żadne z wyżej wymienionych

27.    Krzywa popytu na dobro A, które jest dobrem normalnym, ulegnie przesunięciu w prawo, gdy:

A)    spadnie cena substytutu dobra A

B)    wzrosną dochody nabywców

C)    wzrośnie cena dobra komplementarnego wobec dobra A

D)    wystąpią wszystkie powyższe zdarzenia

28.    Wprowadzenie kar za nabywanie nielegalnego dobra spowoduje:

A)    wzrost podaży tego dobra w krótkim okresie

B)    spadek podaży' tego dobra w krótkim okresie

C)    wzrost ceny tego dobra

D)    spadek popytu na to dobro

/

29.    Dochodowy efekt zmiany ceny polega na tym, że gdy:

A)    ceny wzrosną, to nastąpi wzrost dochodów nominalnych i realnych

B)    cena wzrosną, to dochody realne spadną

C)    ceny wzrosną, to dochody nominalne nie zmienią się, ale wzrosną dochody realne

D)    ceny wzrosną, to dochody nominalne i realne spadną

30.    Zgodnie z prawem podaży:

A)    wzrost ceny dobra powoduje spadek wielkości jego podaży

B)    wzrost kosztów produkcji danego powoduje spadek jego podaży

C)    wzrost ceny danego dobra powoduje wzrost wielkości jego podaży

D)    wzrost popytu powoduje wzrost podaży

31.    Podaż dobra A zależy od:

A)    ceny dobra komplementarnego wobec dobra A

B)    ceny dobra substytucyjnego w stosunku do dobra A

C)    technologii produkcji dobra A

D)    wszystkie powyższe odpowiedzi są prawidłowe

32.    Podaż dobra A nie zależy od:

A)    ceny dobra komplementarnego dla nabywcy wobec dobra A

B)    ceny czynników produkcji wykorzystywanych do produkcji dobra A

C)    technologii produkcji dobra A

D)    opłacalności w innych gałęziach produkcji

33.    Krzywa podaży dobra A przesunie się w lewo, gdy:

A)    zmniejszy się cena dobra A

B)    spadną ceny czynników produkcji niezbędnych przy produkcji dobra A

C)    zastosuje się bardziej wydajną technologię produkcji tego dobra

D)    wzrosną ceny czynników stosowanych do produkcji dobra A

34.    W ostatniej dekadzie ceny komputerów systematycznie spadały, podczas gdy liczba sprzedawanych komputerów rosła. Z obserwacji tej wynika, że:

A)    rynkiem komputerów nie rządzi prawo popytu

B)    krzywa podaży komputerów przesunęła się w prawo

C)    krzywa popytu na komputery przesunęła się w prawo

D)    rynkiem komputerów nie rządzi prawo podaży

27


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
34 35 (12) ZBIÓR TESTÓ W Z EKONOMII 66.    Współczynnik dochodowej elastyczności popy
64 65 (7) ZBIÓR TESTÓ W Z EKONOMII 50.    Jeśli w danym przedsiębiorstwie koszty stal
28 29 (12) ZBIÓR TESTÓW Z EKONOMII 35.    Wzrost płac pracowników wytwarzających dobr
82 83 (8) ZBIÓR TESTÓ W Z EKONOMII 60.    Model Cournota dotyczy rynku: A)  &nbs
44 45 (10) ZBIÓR TESTÓ W Z EKONOMII 24.    Użyteczność koszyka zawierającego 5 jedn.
24 25 (12) ZBIÓR TESTÓW Z EKONOMII 12.    Rynek jest n iedoskonały (zawodzi): A)
kalendarz 11?lla styczeń 7 M 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 2^23 24 25 26 27 28 29 30
KALENDARZ 11 (7) January M Tu W Th Fr Sa Su 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
1 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 Styczeń
_ JANUARY, __ 1    2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
10 pazdziernik 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 f
6 9 10* 12 13 1415 16 17 18 19 20** 21 22 23 24 25** 26 27 28 29 30GR 3 ds.
rys5 5 6 ’ 7 8 9 1011 12 13 14 15 16 17 18 19 1021 22 23 24 25 26 27 28 29 0331 32 33 34 35 36 37 38
n#n CALENBERG UUW INGENIEUREOdkształcenie 2 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

więcej podobnych podstron