287 (11)

287 (11)



15. Radar w nawigacji 287

Teoretyczna dokładność pozycji zależy od dwóch elementów: dokładności zmierzonych parametrów nawigacyjnych, jak kąta przecięcia się linii, czyli od różnicy namiarów na obrane obiekty lub od dokładności pomiaru odległości.

Jak już wspomniano, parametr pomiaru odległości jest dokładniejszy od parametru pomiaru kierunku - namiaru. Na rysunku I5.9 przedstawiono próbę analizy dokładności pozycji, w zależności od stosowanego zakresu (w tym od odległości obiektów pomiarowych) oraz zastosowanej metody określania pozycji, czyli wyboru odpowiednich linii pozycyjnych. W tym celu do oceny dokładności pozycji wykorzystano odpowiednie wzory. Obliczenia weryfikowano wyrywkowo poprzez obserwacje pozycji innymi metodami. Z analizy wynikają następujące wnioski:

1.    Na małych zakresach: 3-6 Mm, dokładności pozycji radarowych różnią się niewiele, niezależnie od metody ich określania.

2.    Różnice w określeniu dokładności pozycji różnymi metodami pojawiają się na zakresach pracy radaru większych od 12 Mm.

3.    W każdym przypadku pozycje radarowe określone metodą trzech odległości radarowych dają najdokładniejsze wyniki.

4.    Pozycja określana z samych namiarów radarowych jest najmniej dokładna, dlatego należy unikać stosowania wyłącznic tej metody.

* [m]

Rys. 15.9. Porównanie błędów pozycji średniokwadratowych określonych radarem różnymi metodami, w funkcji odległości od obiektów pomiarowych [74]

3D

3N

2D

2N


Wartość błędu wektorowego z namiaru, z prawdopodobieństwem 95%, oblicza się ze wzoru:


(15.1)

gdzie:

Si, - średni błąd kierunku: <5* = T 1 °.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
283 (11) 15. Radar w nawigacji 283 a)    b) 15. Radar w nawigacji 283 Rys. 15.5. Obra
285 (11) 15. Radar w nawigacji 285 sytuacjach podejścia do statku lub nabrzeża, stosowany jest zakre
291 (11) 15 Radar w nawigaqi 291 •    sprawdzać pracę radaru na danym zakresie; w raz
299 (11) 15 Radar w nawigacji 299 Superrefrakcja powoduje wydłużenie zasięgu radarowego i widzialnoś
297 (11) 297 15 Radar w nawigacji15.4. Zakresy pracy radaru i jego zasięgi Morskie radary nawigacyjn
277 (13) 15. RADAR W NAWIGACJI Urządzenie radarowe wykorzystywane jest w nawigacji do wykrywania obi
281 (13) 281 15 Radar w nawigacji Regulacja obrazu Jedną z przyczyn awarii nawigacyjnych jest niewła
289 (12) 15 Radar w nawigacji 289 Wyszczególnione w tabelach odległości wykrycia radarem różnych obi
293 (12) 15 Radar w nawigaqi 293 MANEWRY WEJŚCIOWE DO PORTU ZA POMOCĄ RADARU Rys. 15.13. Kontrola po
295 (12) 15. Radar w nawigacji 295 Tabela 15.5 Porównanie różnych parametrów technicznych radarów
301 (10) 15 Radar w nawigacji 301 5.    Dane pomiarowe uzyskane za pomocą radaru mogą
Untitled2(11) ;uc doświadczeń z przeszłości, że tempo wzrostu cen zależy od wcześni szych zmian temp
314 (31) 510 znajdujemy Formula (XIII. 15) określa w poglądowy sposób, że naprężenie w łopatce zależ
DSC00211 (11) TRANZYSTOR UNIPOLARNY JFET Przebieg charaktery*tki przejściowej zależy od temperatury
240 (18) 240 Podstawy nawigacji morskiej Wartość wektora r zejścia statku z osi toru zależy od dwóch
34078 IMG00 (15) Skurcz mięśnia • Skurcz mięśnia zależy od dwóch miofilmentów aktyny i miozyny

więcej podobnych podstron