2 (826)

2 (826)



^5. środki dydaktyczne, za pomocą których można w procesie nauczania * uczenia się wykonywać określone czynności, na ogół praktyczne to pomoce dydaktyczne.

b)    techniczne środki kształcenia.

c)    pedagogiczne środki pracy.

d)    materiały dydaktyczne

16- Najważniejszą funkcja środków dydaktycznych jest to, że

a)    wywołują przeżycia uczniów.

ułatwiają percepcję przekazywanych treści.

c)    pomagają w wykonywaniu Ćwiczeń;.

d)    uatrakcyjniają zajęcia.

17,    Do zadań zamkniętych w teście charakteryzujących się tym, że uczeń ma wskazać odpowiedź zawartą w treści zadania zaliczamy:

zadanie na dobieranie.

b)    zadanie z luką.

c)    zadanie krótkiej odpowiedzi.

d)    zadanie typu .próba pracy*.

18.    Ile czasu zaplanujesz do rozwiązania 30 zadań wielokrotnego wyboru w teście osiągnięć szkolnych

a)    15 min.

b)    30 min.

Jj 45 min, d) 60 min.

Id. Niezbędnym elementem struktury konspektu zajęć są

a)    temat ząjęć.

b)    czas trwania zajęć.

& cele szczegółowe d) metody nauczania.

20.    Pedeutologia to nauka zajmująca się

a)    problematyką nauczania I uczenia się,

'tik problematyką związaną z zawodem nauczyciela.

c)    zagadnieniami wychowania człowieka.

d)    problemami kształcenia zawodowego.

21.    Przygotowanie metodyczne nauczyciela do ząjęć dotyczy tego

w jaki sposób prowadzisz zajęcia, jakie zastosujesz metody I środki dydaktyczne.

b)    kiedy i gdzie przeprowadzisz zajęcia. -

c)    jakie treści dobierzesz I Jakimi metodami Je przedstawisz.

d)    Jakie treści I środki dydaktyczne dobierzesz do przeprowadzenia ząjęć.

22.    Dobry I skuteczny nauczyciel to ten, który:

a)    nagradza ucznia rozważnie I motywuje.

pjC tworzy przyjazną atmosferę a zarazem dyscyplinuje.

c)    stosuje Jasne komunikaty I nagradza ucznia.

d)    motywuje ucznia by osiągnął założone cele.

23.    Ustawa o Państwowym Ratownictwie Medycznym z dnia 8 września 2006 roku określa , ze zajęcia edukacyjne z zakresu udzielania pierwszej pomocy może prowadzić

każdy ratownik medyczny.

b)    licencjonowany ratownik medyczny

c)    ratownik po ukończeniu kursu pedagogicznego.

d)    ratownik medyczny będący pracownikiem Jednostki systemu.

24.    Jednym z argumentów, którego można użyć, aby zmotywować społeczeństwo do zdobywania wiedzy z zakresu udzielania pierwszej pomocy jest przedstawienie statystyki dotyczącej zachorowań. Analizując dane statystyczne można stwierdzić, iż

a)    w Polsce rocznie umiera około 700 000 osób z powodu zawału.

b)    choroba serca jest najczęstszą przyczyną zgonów na świecle, w 60% Jest to nagle zatrzymanie krążenia.

'śJk-wczesne podjecie resuscytacji I wykonanie defibrylacji w ciągu 1-2 min. skutkuje przeżywałnośclą powyżej 100%. d) w Polsce najczęstszą przyczyną zgonów są choroby nowotworowe.

<5. Kształcenie w zakresie udzielania pierwszej pomocy w Polsce rozpoczyna się

a)    przedszkolu

b)    szkole podstawowej o) gimnazjum

szkole ponadglmnazjalnej.

Akt prawny zobowlązująoy wszystkich obywateli do udzielania pierwszej pomocy to

Art. 162 Kodeksu Karnego.

b) UstawA o Państwowym Ratownictwie Medyoznym z 6 września 2006.

o) Rozporządzenie Ministra Praoy I Polityki SoojalneJ z 26 września 1G07r.

d) Rozporządzenie Ministra Edukapjl Narodowej I Sportu z dniu 31 grudnia 2002


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0066 2 strzeni poetyckiej. Analizują środki językowe, za pomocą których Mickiewicz opisał oglą
dydaktyczne, za pomocą których dąży się do realizacji w określonych formach organizacyjnych celów
toruje drogę do poszukiwania prostych procedur, za pomocą których można szybko i z pozoru profesjona
10061 BMP Kanał rozumiany jest jako droga przekazu i środki transportu, za pomocą których przekaz po
folia proces uczenia sie OGNIWA PROCESU NAUCZANIA - UCZENIA SIĘ W PODAJĄCYM TOKU PRACY DYDAKTYCZNE
folia proces uczenia sie (2) OGNIWA PROCESU NAUCZANIA - UCZENIA SIĘ W POSTUKUJĄCYM TOKU PRACY DYDA
14 3. Proces kształcenia Proces nauczania - uczenia się zawsze obejmuje pewną całość dydaktyczną, na
Obraz?1 128 Podstawy dydaktyki ogólnej8. Zasada operatywności wiedzy uczniów Proces nauczania-uczeni
Obraz?4 154 Podstawy dydaktyki ogólnej W procesie nauczania-uczenia się gry symulacyjne znane są już
kupisiewicz dydaktyka ogólna2 106 Dydaktyka ogólna Ogniwa procesu nauczania - uczenia się w podając
kupisiewicz dydaktyka ogólna5 112 Dydaktyka ogólna Istota procesu kształcenia 113 • łączenie w proc
kupisiewicz dydaktyka ogólna6 r 115 Zasady nauczania ROZDZIAŁ VIIIZASADY NAUCZANIA Analizując proce

więcej podobnych podstron