335 (10)

335 (10)



18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 335

na wybrane kryterium, spełniające określone ograniczenia. W tym wypadku będzie to optymalne sterowanie statkiem od A do B, polegające na doborze takich wielkości sterujących, jak kursu i prędkości, aby w zależności od cech i właściwości statku, prognoz pogody i sytuacji hydrometeorologicznej, zapewnić bezpieczeństwo statku, osiągając jednocześnie maksymalizację przyjętego wskaźnika jakości sterowania i dotrzeć do wyznaczonego punktu przeznaczenia.

Lądowe ośrodki i biura hydrometeorologiczne


Wyspecjalizowane ośrodki hydrometeorologiczne

Lądowe ośrodki porad dla kapitanów, skrzące optymalizacji żeglugi oceanicznej


Zbiór aktualnych informaqi o środowisku oraz opracowanie prognoz pogody


stacje

obserwacja

samoloty

statki


załoga

Umiejętności prowadzącego żeglugę oceaniczną (optymalizacja mała)


statki


Wyposażenie, sprzęt urządzenia na statku


statek / załoga

Krytena optymalizacji


Ograniczenia

Proces

optymalizacji trasy w żegludze oceanicznej


Rys. 18.1. Cele, kryteria i ograniczenia w modelu optymalizacji trajektorii oceanicznych


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
345 (10) 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 34518.7. Realizacja podróży
353 (10) 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 353 a następnie miejscem pr
365 (10) 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 365 Zachodzą przy tym nastę
337 (10) 18. Wybóf drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 337 Na rozwój metod optyma
351 (9) 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 35118.10.1. Prowadzenie stat
334 (13) 18. WYBÓR DROGI OCEANICZNEJ Z UWZGLĘDNIENIEM WARUNKÓW POGODOWYCH18.1. Wiadomości ogóln
339 (12) 18. Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 339 Informacje o falowaniu
341 (11) 18. Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 341 jednostki nawodnej (pa
343 (9) 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 34318.6. Zachowanie się stat
347 (9) 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 34718.8. Rodzaje trajektorii
355 (8) 355 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych18.11. Matematyczne model
357 (8) 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 357 2)    okr
359 (7) 18 Wybór drogi oceaniczne) z uwzględnieniem warunków pogodowych 359 •    ruch
361 (9) 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 361 posiada tę właściwość, ż
363 (7) 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 363 Rys. 18.15. Schemat algo
367 (7) 18. Wybór drogi oceaniczne) z uwzględnieniem warunków pogodowych 367 Rys. 18.16. Organizacja
369 (7) 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 369 Najważniejszym elementem
373 (7) 18 Wybór drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 373 kąt kursowy natarcia tab
349 (9) 18. Wybóf drogi oceanicznej z uwzględnieniem warunków pogodowych 349 Wydłużanie drogi AD obl

więcej podobnych podstron