34 (363)

34 (363)



Podsumowując zatem, realną kategorią, na podstawie której możliwe staje się wnioskowanie dotyczące orientacji edukacyjnych i zawodowych młodego człowieka, jest projekt edukacyjny i zawodowy, będący wynikiem długotrwałego, wieloetapowego procesu projektowania. W dalszej części opracowania preferuję pojęcie projektowania i projektu jako bardziej uniwersalne od pojęć planu i planowania, bowiem materiał empiryczny zebrany w ramach przeprowadzonego sondażu diagnostycznego uniemożliwia ich rozgraniczenie. Badani utożsamiają te pojęcia, a dodatkowo charakterystyczny dla adolescentów wysoki stopień pewności podejmowanych decyzji nie zawsze odzwierciedla się w próbach rzeczywistej realizacji wskazanych celów. Dopiero badania oparte na procedurze longitudinalnej wnoszą tu określone informacje o relacjach pomiędzy projektami a realnie podejmowanymi działaniami.

Wracając do zasadniczego wątku rozważań, głównym punktem ciężkości stanie się w ich ramach proces projektowania przyszłości eduka-cyjno-zawodowej najpierw - w perspektywie teoretycznej (znaczna część zamieszczonych tam uwag ma charakter uniwersalny dla całego przebiegu biografii), w dalszej zaś części - w perspektywie empirycznej odniesionej już stricte do etapu adolescencji. Zauważyć można, że z perspektywy człowieka dorosłego projekty przyjęte do realizacji na etapie adolescencji mają zasadnicze odniesienia do przyszłych obszarów funkcjonowania w ramach kolejnych tercji życia zawodowego, tj. przede wszystkim okresu aktywnej partycypacji w rynku pracy.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PODSUMOWANIE OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA na podstawie diagnoz cząstkowych Obszar funkcjonowania Opi

diagnoza11 42 Rozdział III wał i uświadomił. Można zatem powiedzieć, że na podstawie analizy tylko t
Na podstawie przytoczonego przykładu można się orjett-tować, jdk należy kontrolować żarzenie lampowe
skanuj0133 (13) Na podstawie wzoru 6.24 wyznacza się siłę osiową Qa, działającą na jedną
S5006918 (2) wynika z pracy Rudolfa Paulsena17, na podstawie której Kareł Castelin wyróżnił cztery o
IMG?27 ARCHETYPY Funkcja archetypów porządkujących, ustanowiona jest na podstawie tego, w jaki sposó
Kazusy cywilne Ku ziis 1. Dziadek zawarł z piętnastoletnim Antonim umowę, na podstawie której darowa
skf3C 1 I 1. Podstawową teorią medyczną, na podstawie której leczono w starożytnej Grecji była: a) j
Na podstawie otrzymanego wykresu P = f(v) określa się wartość siły Pq stosując prostą pomocniczą m5,
Hellwig i grafy (21) Zad. 16 Podać przykład macierzy R, na podstawie której można zbudować następują
Planowanie - organizowanie rozwoju gospodarczego na podstawie spójnej i możliwie optymalnej struktur
Załącznik 2 - Dokumentacja, na podstawie której zostaje przeprowadzona lekcja w gimnazjum Logo szkoł
Załącznik 2 - Dokumentacja, na podstawie której zostaje przeprowadzona lekcja w gimnazjum Załącznik

więcej podobnych podstron