33 (221)

33 (221)



d) panel sterowania (control room panel), który razem z panelem alarmowym oraz telegrafem umożliwia komunikowanie się załodze maszynowej z systemem.

3) Stanowisko sterowania w siłowni (Engine Room):

a)    dwa niezależne systemy pomiaru prędkości obrotowej, celem zwiększenia bezpieczeństwa oraz niezawodności,

b)    awaryjny telegraf (Emergency telegraph receiver) znajdujący się na awaryjnym stanowisku sterowania (przysilnikowym) służący do odbioru sygnałów kierunku jazdy oraz nastawy prędkości obrotowej pochodzących z mostka.

111.1.1 Podstawowe funkcje systemu DMS 900

□    Sterowanie rozruchem i zatrzymaniem silnika

DMS zapewnia wykonanie rozruchu, zatrzymania oraz przesterowania silnika głównego. Kiedy dźwignia telegrafu zostanie ustawiona w pozycję NAPRZÓD lub WSTECZ, system automatycznie wykona start silnika. Moment przełączenia pomiędzy fazą podawania powietrza rozruchowego, a fazą podawania paliwa jest przeprowadzane w taki sposób, aby zapewnić jak najmniejsze zużycie powietrza rozruchowego. Kiedy z telegrafu wysłany zostanie sygnał przesterowania silnika, w trakcie jazdy, wówczas system zacznie podawać do silnika powietrze hamujące od momentu gdy prędkość obrotowa silnika spadnie poniżej poziomu umożliwiającego jego przesterowanie. Nastąpi wówczas rozruch w odpowiednim kierunku. System DMS 900 automatycznie blokuje rozruch silnika, gdy warunki bezpiecznego startu nie są zapewnione.

Jeśli pierwsza próba rozruchu jest nieudana system samodzielnie inicjuje nową sekwencję startu. Jeżeli trzy kolejne rozruchy są nieudane system powoduje blokadę rozruchu silnika i załącza sygnalizację NIEUDANY ROZRUCH.

□    Sterowanie prędkością obrotową silnika

Prędkość obrotowa silnika jest zadawana na mostku przy pomocy telegrafu. Telegraf posiada 9 standardowych pozycji: "Bardzo wolno", "Wolno", "Pół" i "Cała", w obu kierunkach oraz pozycję "Stop". Każdemu położeniu telegrafu przyporządkowana jest określona prędkość obrotowa silnika.

Przez odpowiednie ustawienie rączki telegrafu można uzyskać dowolną (w całym zakresie) nastawę prędkości obrotowej silnika, również pomiędzy „stałobrotowymi” pozycjami telegrafu.

□    Zabezpieczenia silnika

DMS oferuje następujące zabezpieczenia silnika:

a)    program automatycznego obciążania; silnik jest chroniony przed przeciążeniami termicznymi oraz mechanicznymi poprzez ograniczenie szybkości przyrostu prędkości obrotowej w czasie,

b)    unikanie pracy silnika w zakresie prędkości zabronionej; sygnał wyjściowy z regulatora prędkości obrotowej nigdy nie ustawi wartości prędkości obrotowej wewnątrz obszaru zabronionego, gdzie drgania są największe,

c)    automatyczne wykonanie redukcji obciążenia silnika; kiedy wystąpi sygnał SLOW DOWN (gdy jeden z kontrolowanych parametrów pracy silnika głównego przekroczy dopuszczalną wartość), system DMS 900 samodzielnie redukuje prędkość obrotową silnika do z góry określonego poziomu,

d)    automatyczne zatrzymanie silnika; kiedy wystąpi sygnał SHUT DOWN (gdy jeden z kontrolowanych parametrów pracy silnika głównego przekroczy dopuszczalną wartość lub gdy redukcja obciążenia trwa zbyt długo) system zatrzyma silnik.

33


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PRZERWA NA KAWĘ 11.30-11.45 s. 33 s. 32 PANEL III PANEL IV W GARNKU DALEKIEGO WSCHODU DIETA W
s. 33 S. 32 PANEL VII PANEL VIII KULTURA WEGETARIANIZMU Z NASZEGO
s. 33 s. 32 PANEL XI PANEL XII D L A_H 1 SXQRV-K Q.W^LNIEJTYI .KQ ARTYSTYCZNE I LITERACKIE OBLICZA
s. 33 s. 32 PANEL XV PANEL XVI PO TAMTEJ STRONIE ATLANTYKU DYFUZJA
image001 CRUCIFIXION SILENCE CONQUEST DREAM CONTROL ROOM    CYANOSIS DOMINATION
page0043 33 tami elektrycznemi połączony jest z sygnałem Deprez’a, który zapisuje jego drgania na za
System ParkSafe wykorzystuje automatyczne systemy sterowania z jednym środkowym przenośnikiem, który
87019 img117 33 Wprowadzenie czącymi się orientacjami - ze strukturalizmem, który stal się swego rod
Układ sterowalny - jest to układ, który stosując ograniczone, przedziałami ciągłe sterowanie można
CONTROLLING to controll - kontrolować, sterować Controlling - dziedzina praktyczna - to: 1/ system a
67807 IMG33 eliminowany z rynku równie nieuchronnie, jak robotnik, który nie mogąc lub nie chcąc si
33 (319) Llementy sterowania nnzwiMęc/na regulacja lusterek zewnętrznych (Hm lusterka zewnętrzne.
33 (442) 4—33 — 5. STEROWANIE MASZYNĄ Rys. ii., Rozmieszczenie elementów sterujących w kabinie 5*1.

więcej podobnych podstron