38 (145)

38 (145)



•    uszkodzenia w systemach DMS 900 lub regulatora prędkości obrotowej EGS,

•    awarii zasilania DMS.

Panel główny DMS 900 (rys.58; cz.II) jest umieszczony w głównej szafce w CMK. Panel ten daje mechanikowi możliwość ręcznego wyboru (przyciskami zawartymi na stronie czołowej panela), bądź odczytywania wartości:

•    jednego z dwóch sygnałów (z czujników) pomiaru prędkości obrotowej,

•    nastawy prędkości obrotowej - z dźwigni sterującej,

•    rzeczywistej prędkości obrotowej silnika,

•    ustawienia poziomu obrotów zapłonowych,

•    podawania do cylindrów powietrza hamującego,

•    symulacji i testowania systemu.

Ponadto, duża liczba wskaźników ułatwia zlokalizowanie uszkodzenia w pracy systemu. Panel główny jest przeznaczony również do prac obsługi serwisowej i w tej części nie może być używany podczas normalnej pracy systemu.

m.1.1.3 Wyposażenie zamontowane w siłowni

Połączenie elektronicznego systemu sterowania DMS 900 z elementami układu zdalnego sterowania na silniku jest realizowane poprzez:

1.    sygnały z części układu sterowania silnikiem dostarczone przez producenta, jak:

•    sygnał załączenia / odłączenia obracarki,

•    sygnał blokady rozruchu,

•    sygnały kasowania blokady oraz zabezpieczeń silnika,

•    sygnalizację otwarcia i zamknięcia głównego zaworu manewrowego,

•    sygnalizację załączenia awaryjnego sterowania silnikiem ze stanowiska przysilnikowego,

2.    system pomiaru prędkości obrotowej wału.

DMS 900 jest wyposażony w dwa niezależne układy do pomiaru prędkości obrotowej wału silnika. Każdy współpracuje z dwoma czujnikami indukcyjnymi (zbliżeniowymi) zamontowanymi przy kole zamachowym silnika,

-    skrzynkę pneumatyczną zawierającą:

•    presostat do sygnalizacji STEROWANIE Z MOSTKA,

•    rozdzielacz pneumatyczny STOP,

•    rozdzielacz pneumatyczny NAPRZÓD - uaktywniany przy przesterowaniu lub rozruchu silnika w kierunku naprzód,

•    rozdzielacz pneumatyczny WSTECZ,

•    rozdzielacz pneumatyczny aktywowany w trakcie rozruchu silnika START,

-    presostat kontroli ciśnienia zasilania układu bezpieczeństwa (0,7 MPa),

-    presostat kontroli ciśnienia zasilania powietrza sterującego (0,7 MPa),

-    presostat kontroli ciśnienia powietrza rozruchowego - sygnalizuje systemowi, że ciśnienie powietrza rozruchowego przewyższa 1,5 MPa. W przypadku braku tego sygnału wchodzi blokada rozruchu - od niskiego ciśnienia powietrza rozruchowego.

ULI.1.4 Awarie w systemie DMS 900

System DMS 900 jest wyposażony w blok sygnalizacji awarii wewnętrznych w pracy systemu. Sygnalizuje on następujące awarie:

-    uszkodzenie przewodów elektrycznych,

-    uszkodzenie telegrafu mostkowego,

-    uszkodzenie systemu pomiaru prędkości obrotowej,

-    błędy komunikacji z komputerem STELLA.

38


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz 7 (9) 99 Dla większości silników pracujących bez ogranicznika lub regulatora prędkości obrotow
Obraz 7 (9) 99 Dla większości silników pracujących bez ogranicznika lub regulatora prędkości obrotow
32 (196) III Charakterystyka wybranych współczesnych systemów sterowania napędem okrętowym111.1 Syst
76 (92) SYSTEM WTRYSKOWO-ZAPŁONOWY BOSCH MONO-MOTRONIC —    regulacji prędkości obrot
3tom229 7. SYSTEMY ELEKTROENERGETYCZNE 460 Regulację pierwotną realizuje regulator prędkości obrotow
skanuj0250 (4) • zakres regulacji prędkości obrotowych, niezbędnych w maszynach roboczych, jest najc
skanuj0250 (4) • zakres regulacji prędkości obrotowych, niezbędnych w maszynach roboczych, jest najc
IMG208 208a) Hya. 17«U, Charakteryetyki regulacyjne ailniko bocznikowego: a) dla regulacji prędkości
224 3 4. TURBINY PAROWE Rys. 4.24. Charakterystyka statyczna regulatora prędkości obrotowej
I.    CEL ĆWICZENIA. Zapoznanie się z praktycznymi metodami regulacji prędkości obrot
66 (63) □ SCHEMAT NR 06 - NASTA WA PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ (Sprawny regulator prędkości obrotowej) (rys.
startbezobc2 m. Regulacja prędkości obrotowej-sprzężenie od zakłócenia - otwarta pętla sprzężeniam
ukłbezsprzężenia1 -
wylobc4 m. Regulacja prędkości obrotowej-sprzężenie od zakłócenia - otwarta pętla sprzężeniam
wytłobcwiekszego7 m. Regulacja prędkości obrotowej-sprzężenie od zakłócenia - otwarta pętla sprzężen

więcej podobnych podstron