44 45 (40)

44 45 (40)



Niech się ucieszy Miko tak rzadko ktoś mu daje prezenty.

Szalikowe zabawy

Przygotuj

Szaliki przyniesione przez dzieci, pojemnik plastikowy.

Na środku sali stawiamy pojemnik z szalikami. Prosimy, by każde z dzieci odnalazło swój szalik. Zachęcamy przedszkolaków do układania z szalików różnych kształtów, wzorów, przedmiotów, np. kwiatów, domków, liter. Bardzo ciekawe będzie porównywanie długości szalików, układanie od najkrótszego do najdłuższego. Poważnym zadaniem będzie mierzenie za pomocą szalika wzrostu kolegi.

Następnie zachęcamy dzieci do ułożenia latającego dywanu dla Mikołaja. Przedszkolaki mogą szaliki przeplatać, układać jeden obok drugiego, łączyć kolorami lub wiązać na różne sposoby.

Ciepły szal na imieniny

Przygotuj

Stare swetry pocięte na paski jednakowej szerokości, szeroką taśmę samoprzylepną nożyczki, papier ozdobny.

Zapraszamy dzieci do stołów, na których znajdują się materiały na ciepły szal dla Mikołaja. Zadaniem dzieci będzie połączenie taśmą samoprzylepną wełnianych pasków, tak by tworzyły ciekawą kompozycję. Po wykonaniu pracy w zespołach spotykamy się wszyscy na dywanie, by z małych szalików powstał jeden długi szal dla solenizanta. Pięknie zapakowany prezent zabieramy do ogrodu, gdzie będziemy szukać Mikołaja.

W poszukiwaniu Mikołaja...

Przygotuj

Worek ze zwiniętąw rulon mapą (formatu Al), dzwonek gwizdek strój Mikołaja.

Tuż przy wejściu do ogrodu dzieci odnajdują worek z mapą, którą zostawił dla nich Mikołaj. Odczytują wspólnie z nauczycielką szlak wędrówki i różne zadania prowadzące do Mikołaja.

Przykładowe zadania:

•    dzieci mają trzy razy głośno krzyknąć: „Jak cię znaleźć Mikołaju?”

•    robią długi wąż, podając sobie ręce, i dwa razy okrążają piaskownicę

•    na sygnał gwizdka stająjak najszybciej przy nauczycielce

•    ustawiają się w kole i wyklaskująrytm podany przez nauczycielkę

•    przechodzą parami wyznaczoną przez nauczycielkę trasą, by odnaleźć Mikołaja, złożyć mu życzenia i wręczyć prezent.

Skąd do nas przybywasz?

Przygotuj

Ozdobny fotel dla Mikołaja.

Zapraszamy Mikołaja do przedszkola, prosząc go, by opowiedział nam coś o sobie (gdzie mieszka, skąd przybywa, co robi przez cały rok, jakich ma przyjaciół itp.). Zachęcamy dzieci do zadawania pytań miłemu gościowi.

Zabawa z piosenką „Jestem świętym Mikołajem”

Przygotuj

Jestem świętym Mikołajem(sl i muz. Jan Oleszkowicz) -płyta CD Scenariusze imprez okolicznościowych    ”.

Proponujemy uczestnikom zabawę z Mikołajem z wykorzystaniem piosenki. Utwór doskonale nadaje się do ilustrowania ruchem i do wspólnych pląsów. Po zabawie dzieci żegnają się z Mikołajem, który informuje, że przygotował i ukrył dla nich niespodzianki.

Spełnienie małych życzeń

Przygotuj

Prezenty - drobne niespodzianki, słodycze.

W tym czasie, kiedy dzieci bawią się z Mikołajem, dorosła osoba ukrywa w rękawach kurtek (w szatni) małe prezenty. Przedszkolaki, ubierając się przed pójściem do domu, odnajdują słodkie upominki.

45


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
044 E Mikołajki Niech się ucieszy Mikołaj Święty -tak rzadko kłoś mu daje prezenty. Szalikowe zaba
Obraz2 (18) I I I I I I I 44 - 45 ru dokonuje się zgodnie z hierarchię pierwszeństwa grup
Obraz2 (18) I I I I I I I 44 - 45 ru dokonuje się zgodnie z hierarchię pierwszeństwa grup
Gettens, R. J. : 69. 89 Gheyn, G. van den : 36 (12), 44, 45 (40), 51 (54). 61 (75. 76. 78). 62 (79.
44 45 (19) montuje się na podwoziu samochodu ciężarowego lub przyczepie przystosowa nej do holowania
Obraz2 (18) I I I I I I I 44 - 45 ru dokonuje się zgodnie z hierarchię pierwszeństwa grup
44 45 jest dopiero pierwszą fazą leczenia, że jedynie duje mu szansę na odstawienie narkotyków, że n
skanuj0016 (65) —    O, nad sobą ja me mam zmiłowania. Niech się inni nade mną z
skanuj0016 (65) —    O, nad sobą ja me mam zmiłowania. Niech się inni nade mną z
Sponsorzy4501 djvu 77 □a , stawi się rondelek na małym ogniu, zakrywa się pokrywą i tak niech si
JJ D&M djinn04 40 NAZYWAM SIE:jusup mm MASZ JAKIEŚ WIEŚCI? TAK, MŁODA K06IETA, KIM
150% 150% -150% - 37 38 39 40 41    42 43 44 45 46 47 48 ♦ inwestor A
Rozszerzanie się sfery publicznej we współczesnej gospodarce 60 55 ^ 50 £ £ 45 0 c 40 N u 5 35 3 0 1
44 45 44 BOLIi KRZYZA wpływem ruchów, ale leż nie ustępują po położeniu się do łóżka i pojawiają się

więcej podobnych podstron