49 (273)

49 (273)



Analiza produkcji i sprzedaż) 51

AZ(c,) = Z-Zo = ZoMł - (£>„c„ -£?„*„)

ZqQko

Przyjmuje się przy tym założenie, że jeżeli inne czynniki są stałe , to zmia-i- zysku jest wprost proporcjonalna do zmiany wielkości sprzedaży. Wskaźnik

iny wielkości sprzedaży może być obliczony jako iloraz faktycznej sprzedawanego okresu, wycenionej po jednostkowym koszcie własnym okresu pc : rzedn i ego przez koszt własny okresu poprzedniego. Zatem:

AZ(q)= 10 000 x    00 - (44 000 - 34 000) = 11 397- 10 000 = +1 397

34 000

b)    struktura asortymentowa - jej wpływ na odchylenie zysku na sprzedaży i_ Airty jest w różnicy wielkości zysku obliczonego na faktycznej sprzedaży

ziego okresu po cenach i kosztach okresu pierwszego i wielkości zysku :    vszego okresu skorygowanego wskaźnikiem zmiany wielkości sprzedaży,

'fc r.ika to z układu równań:

AZ(strukt. asort.) = Z - Z = (V <7,c0 ~ V/Mo) ~    =

Lq0k0

38 750

= (50 250 - 38 750) - 10 000x-= 11 500 - 11 397 = +103

34 000

c)    ceny sprzedaży - ich wpływ na odchylenie zysku można obliczyć przez z cięcie od sprzedaży faktycznej po cenach drugiego okresu sprzedaży faktycz-■ e drugiego okresu po cenach pierwszego okresu, zgodnie z równaniem :

AZ(c) = Lcj\C\ - Lćj\Co = 57 700 - 50 250 = 7 450 zł

d)    jednostkowe koszty własne.

Wpływ jednostkowych kosztów własnych na odchylenie zysku stanowi :inicę między wielkością faktycznej sprzedaży drugiego okresu wg kosztów -.resu pierwszego oraz faktycznej sprzedaży drugiego okresu według kosztów' rgo okresu, czyli:

AZ(k) = Zq\ko - Lcj\k\ = 38 750 - 42 500 = -3 750 zł


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
47 (293) Analiza produkcji i sprzedaży 49 APs(c) = ąxC - qCq = 454 800 - 381 000 = +73 800 3. Zestaw
51 (253) Analiza produkcji i sprzedaży 53 Rozwiązanie Zebrane informacje i obliczone parametry zawar
Analiza produkcji i sprzedaży 47 tywności przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym, w celu zrekompensow
Analiza produkcji i sprzedaży 55:.io Wyszczególnienie Okres I Okres 11 Okres III dukcja
34 (404) 2. ANALIZA PRODUKCJI I SPRZEDAŻYA. PODSTAWY METODYCZNE 2.1.    PRZEDMIOT
37 (364) Analiza produkcji i sprzedaży 39 Zmiana struktury asortymentowej przedsiębiorstwa może wyni
39 (350) Analiza produkcji i sprzedaż} 41 Zdolność zaspokojenia efektywnego popytu na rynku zależy t
Analiza produkcji i sprzedaży 37 -twa z otoczeniem, natomiast jej spadek jest dla firmy przejawem
analiza8 (■    o    (<x,fc>) , cUa. cU-ofi^tU .*4,x»£(<
Metody analizy (...) Opracował: dr Adam Kucharski Rysunek 6: Produkcja sprzedana przemysłu prognozow

więcej podobnych podstron