50,51 (2)

50,51 (2)



FT1 CZY ZNASZ TO?

Dobierzcie się parami i stańcie razem w dowolnym miejscu pomieszczenia. Teraz niech każdy z was zastanowi się nad tym, co partner ma naśladować. Mogą to być bardzo proste rzeczy: poruszanie uszami, granie na grzebieniu, brzuchomówstwo, albo przy. branie postawy ciała z jogi. Macie jedną minutę czasu: pokażcie partnerowi waszą sztuczkę, a on niech ją powtórzy.

A teraz utwórzcie nowe pary. Pokażcie sobie nawzajem nową sztuczkę i naśladujcie je. Macie na to ponownie jedną minutę czasu....

(Proszę zwrócić uwagę, by każdy członek grupy utworzył pary z trzema innymi osobami.)

Uwagi: Jest to piękne ćwiczenie szczególnie dla nowo powstałych grup. Umożliwia ono nawiązanie kontaktów osobom, które się jeszcze nie znają, bowiem mogą się one uczyć od siebie nawzajem na bardzo podstawowej płaszczyźnie fizycznych działań. Pod względem psychologicznym duże znaczenie ma zmiana ról między „nauczycielem i uczniem”. Jest to pośrednia wskazówka dla całej grupy, że prowadzący ceni samodzielną naukę.

o REAKCJA ŁAŃCUCHOWA

Ustawcie się proszę w kole, jeden za drugim. Połóżcie ręce na raiiwh onk*. stojącej przed wami, abyście dobrali odpowiedni odstęp. (Jeżeli w poWKSBOMMjM za mało miejsca na jedno duże koło, wtedy można utworzyć w ten sam ąiowfe data, lub trzy mniejsze.)

Zabawa ta nazywa się „reakcja łańcuchowa”, ponieważ każdy z was będzie aaaka-dował ruchy swojego poprzednika. Aby to dobrze zrobić, musicie go eKaeywwe ;•> serwować - ruchy głowy, tułowia, mchy ramion i dłoni, stóp i nóg. Ale teraz <■)■■! niejsza sprawa: kiedy będziecie naśladowali każdy ruch. starajcie we pokazać ąa w bardziej intensywny sposób.

Poczekajcie, a zobaczycie, co się wydarzy.

Uwagi: Wciąż się poruszamy, nawet wtedy, gdy mamy wrażenie, ze spoEBjK siedzimy. Ćwiczenie to może pomóc uczestnikom w wyraźniejszym postrzegana ałw ii 1 ruchów. Poza tym mogą oni trenować swoje zdolności imitacji oraz obserwant

Zabawa ta jest ciekawym wprowadzeniem do ponownego skupienia «hsbh i zrównoważenia umysłu. Oprócz tego jest ona wielką niespodzianką. Kiedy ac u, i—n podprowadzają to ćwiczenie, wtedy w wyniku zasady wzmocnienia nade ze spatapppr kręgu staje się bardzo żywe, dosłownie eksplodujące z nadmsara eaergn srcł-o. Wszyscy dużo się śmieją i na koniec są naprawdę orzeźwieni.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
36 37 (9)
page0132 NAZWY OSOBOWE — ANTROPONIMIA A tymczasem, należy zapytać: czy Białoń to wyróżniający się
50 51 OBIEKTY, DZIAŁ KOMUNIKACJA Wskaźnik zatrzymania się czoła pociągu W4 1 F 1
OPodsumowanie działu 2 Czy znasz to słowa? Wyjośn j znaczenie kazdogoz
Czy znasz to magiczne słowo?
50 51 OBIEKTY, DZIAŁ KOMUNIKACJA Wskaźnik zatrzymania się czoła pociągu W4 1 F 1
Karta?ukacyjna34 KARTA EDUKACYJNA1,    Czy znasz imiona zaczynające się na literę „IT
CCF20110601001 42. 43. 44. 45. 46. 47. 48. 49. 50. 51. 52. 53. 54. Zupełne oddalenie się człowieka
50 51 OBIEKTY, DZIAŁ KOMUNIKACJA Wskaźnik zatrzymania się czoła pociągu W4 1 F 1
MĄDRZE CZYTAJ 2 09 T Czy znasz to słowo? Dokończ zdania podkreślając właściwą odpowiedź. 1
Untitled 36 A teraz szybciej...Lustra Dobieramy się parami, Witamy się oklaskami. Pocieramy się
46112 Pict0088 (4) 3.    Ćwiczenie ożywiające; Dzieci dobierają się parami i stają w
60,61 (2) 89 RÓŻNICE Dobieracie się parami. Praaprowadźofe proszę ze sobą tylko krótki dialog, w kuj
Ustawienie: zawodnicy dobierają się parami, równymi pod względem siły, przy czym pary ustawiają się
94,95 (3) SKAŁA> WODA, OGIEŃ Dobierzcie się proszę parami i stańcie w dowolnym miejscu pomieszcze

więcej podobnych podstron